Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیرو‌های امنیتی عراق از بازداشت خطرناک‌ترین تروریست داعشی در مرز استان دیالی و اقلیم کردستان عراق پس از هفت سال تعقیب خبر دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، یک منبع امنیتی عراقی از بازداشت خطرناک‌ترین تروریست داعشی تحت تعقیب در نزدیکی مرز استان «دیالی» و اقلیم کردستان خبر داد.

منبع مذکور ضمن اعلام این خبر افزود: یک یگان ویژه امنیتی دیروز شنبه موفق شد با کمین در مجاورت یک منطقه کشاورزی نزدیک مرز دیالی و اقلیم کردستان، خطرناک‌ترین فرد تحت تعقیب به اتهام تروریسم را دستگیر کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این منبع تأکید کرد: تروریست بازداشت شده ۷ سال است که تحت تعقیب بوده است و در صدر فهرست سیاه تروریسم قرار دارد و دستگیری وی ضربه مستقیم به هسته‌های تروریستی داعش محسوب می‌شود.

این خبر در حالی است که یک منبع امنیتی امروز یکشنبه از حملات هوایی ارتش عراق به مخفیگاه‌های تروریست‌های داعش در عمق منطقه «وادی الثعلب» در شمال دیالی و ۹۰ کیلومتری شمال شرق «بعقوبه» خبر داد، ولی به حجم تلفات و خسارات این حمله اشاره نکرد.

این منبع افزود: این حمله، پنجمین مورد در سال ۲۰۲۲ بوده و بر اساس گزارش‌های دقیق اطلاعاتی صورت گرفته است.

گفتنی است که استان دیالی هر از چند گاهی شاهد حملات هوایی علیه اهداف تروریستی داعش است که منجر به خسارات جانی و مادی در صف آن‌ها می‌شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: داعش منبع امنیتی تروریست های تکفیری اقلیم کردستان اقلیم کردستان خطرناک ترین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۳۰۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت افراد مرتبط با داعش و وهابیت در افغانستان

منابع محلی در شمال شرق افغانستان اعلام کردند حکومت طالبان یک مولوی را به اتهام وهابیت و ارتباط با داعش در ولایت «کنر» زندانی کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، منابع محلی به رسانه‌ها در افغانستان گفته‌اند «اسدالله مسرور» که گفته می‌شود وهابی و سلفی است به اتهام همکاری با گروه تروریستی داعش در ولایت کنر زندانی شده است.

برخی رسانه‌ها گفته‌اند اسدالله مسرور به اتهام همکاری با داعش بازداشت شده است اما منابعی به هشت صبح گفته‌اند این مولوی به دلیل گرایش به سلفی و وهابیت زندانی شده است.

 پیش از این نیز بارها طالبان تاکید کرده بودند پیروی از افکار وهابیت و سلفیت به‌دلیل ایجاد تفرقه بین مردم افغانستان ممنوع است.

حکومت طالبان تیرماه 1401 نیز لویه جرگه‌ای در کابل برگزار کرد که در قطعنامه پایانی این نشست با داعش و سلفی‌گری مرزبندی شده بود.

 در قطعنامه پایانی نشست «لویه جرگه» حکومت طالبان در کابل هرگونه ارتباط با داعش به صراحت غیرمجاز برشمرده شد.

امضای تفاهم‌نامه با وزارت معارف عربستان گامی برای گسترش وهابیت در افغانستانتلاش برای گسترش وهابیت در افغانستان؛ عربستان 100 مدرسه دینی می‌سازدتأثیرگذاری کتاب‌های ایرانی در مبارزه با وهابیت در افغانستان

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • هلاکت یک تروریست بلندپایه داعش در مرز عراق و سوریه
  • بازداشت افراد مرتبط با داعش در افغانستان
  • بازداشت افراد مرتبط با داعش و وهابیت در افغانستان
  • جولان داعشی‌ها در ترکیه
  • رشد ۱۵ درصدی صادرات کردستان در سال گذشته
  • دستگیری ۱۴۷ نفر در ترکیه به ظن همکاری با داعش
  • بازداشت ۱۴۷ مظنون داعشی در ترکیه
  • هلاکت ۴ تروریست در عملیات ارتش پاکستان
  • مسکو: چرا داعش فقط به دشمنان آمریکا حمله می‌کند؟
  • نویسنده «مار و پله»: از مامور امنیتی پرونده مدینه متشکرم