Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که سازمان جهانی بهداشت (WHO) در حال بررسی این مسئله است که آیا آبله میمون را به عنوان یک وضعیت فوق العاده جهانی اعلام کند یا خیر، کارشناسان بیماری‌های عفونی از مقامات بهداشتی می‌خواهند تا فعال‌تر در این زمینه عمل کرده و نظارت و واکسیناسیون را - خصوصا در میان کشور‌های آفریقایی که ویروس در آن جا شیوع بیشتری دارد – تشدید کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان جهانی بهداشت در جلسه‌ای که به تازگی تشکیل داده است، به این مسئله پرداخته که آیا باید شیوع آبله میمون را به عنوان «حالت فوق العاده بهداشت عمومی در راستای نگرانی‌های بین المللی» که بالاترین سطح هشدار سازمان بهداشت جهانی است اعلام کند یا خیر.

با این حال، این سازمان وابسته به سازمان ملل پس از آن که آبله میمون در کشور‌های ثروتمند غربی شروع به رشد کرد، با انتقاد‌هایی نیز در زمینه درمان این بیماری رو به رو شد.

این بیماری ویروسی که سبب ایجاد علائمی مانند آنفلوانزا و ضایعات پوستی می‌شود، بومی مناطقی از آفریقا به شمار می‌رود که این مسئله، بدان معنا است که به شکلی مداوم، در مناطق معینی وجود دارد. طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، این قاره از زمان آغاز سال ۲۰۲۲، بیش از ۱۵۰۰ مورد ابتلا به این بیماری را به ثبت رسانده است.

دکتر سامر السید (Sameer Elsayed) پزشک و متخصص بیماری‌های عفونی و استاد همه گیر شناسی در دانشگاه وسترن کانادا گفت: موارد ابتلایی که در آفریقا به صورت سالانه رخ می‌دهند، بیشتر از مواردی هستند که در حال حاضر در خارج از آفریقا گزارش شده اند و مرگ و میر‌های بیشتری در آفریقا به خاطر آبله میمون در قیاس با دیگر مناطق جهان رخ داده است.

به همین دلیل وی معتقد است آفریقا باید سهم اصلی از منابع را برای مقابله با آبله میمون به دست آورد و این مسئله نیز باید شامل انجام واکسیناسیون عمومی باشد.

وی در این باره گفت: من فکر می‌کنم نیاز است به آفریقا با دید اولویتی نگاه شود.

اما او تنها متخصصی نیست که چنین نظری را دارد.

دکتر مونیکا گاندی (Monica Gandhi) پزشک و متخصص بیماری‌های عفونی در «دانشگاه کالیفرنیا، سان فرانسیسکو» معتقد است افراد بیشتری که در مناطقی زندگی می‌کنند که آبله میمون شیوع بیشتری دارد، باید واکسینه شوند.

او گفت: این بیماری از سال ۱۹۵۸ در حال گردش و پخش شدن بوده است و شیوع‌های فزاینده‌ای داشته که به طور مثال یکی از موارد شدید آن در سال ۲۰۱۷ در نیجریه بوده است؛ اما تنها زمانی که این بیماری کشور‌های پردرآمد را تحت تاثیر قرار داده، سازمان جهانی بهداشت به آن ورود کرده است.

منبع: شبکه گلوبال نیوز کانادا

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسیناسیون عمومی آبله میمون همه گیری سازمان جهانی بهداشت آبله میمون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۳۰۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۳۰۰ هزار راس دام در استان همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مسئول گروه واکسیناسیون دام‌های استان همدان گفت: واکسیناسیون آبله برای دام‌های سبک و تب مالت برای بره‌ها و بزغاله‌های ماده انجام می‌شود.

آقای روحانی افزود: ۱۰۶ واحد دامپروری و ۱۶ منطقه عشایری داریم که در کنار دامداری‌های صنعتی حدود ۳۰۰ هزار راس دام واکسن آبله دریافت می‌کنند و ۴۸ هزار راس بره و بزغاله ماده هم واکسن تب مالت دریافت می‌کنند.

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون ۲.۵ میلیون راس دام سبک علیه بیماری آبله
  • واکسیناسیون دام‌های هویزه علیه طاعون نشخوارکنندگان کوچک و آبله
  • واکسیناسیون رایگان یک میلیون و ۲۰۰ هزار راس دام سبک در گلستان علیه طاعون نشخوارکنندگان
  • واکسیناسیون دام‌های سبک در مقابل آبله
  • واکسیناسیون همگانی گارداسیل انجام می‌شود؟ | مطالعه وزارت بهداشت درباره واکسیناسیون واکسن اچ‌پی‌وی
  • وزارت بهداشت ضرورتی برای تزریق واکسن گارداسیل نمی بیند
  • هشدار سازمان بهداشت جهانی در مورد اپیدمی جدید/ آیا ویروس جدید جای نگرانی دارد؟
  • واکسیناسیون ۳۰۰ هزار راس دام در استان همدان
  • هشدار متخصصان درباره همه‌گیریِ بعدی جهانی
  • هشدار متخصصان: آنفلوآنزا به احتمال زیاد در آینده نزدیک باعث ایجاد یک بیماری همه‌گیر جدید خواهد شد