Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-03-28@21:19:16 GMT

◄ پیامدهای بلیت فروشی با نرخ ارزی چیست؟

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۹۳۱۱۹

◄ پیامدهای بلیت فروشی با نرخ ارزی چیست؟

تین نیوز

یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: نرخ گذاری ارزی بلیت هواپیما برای مسافران خارجی نه تنها آثار منفی در بازار گردشگری بر جای خواهد گذاشت بلکه این پیام را به سایر کشورها می دهد که پول ملی ما ارزشی ندارد.

به گزارش تین نیوز، غلامرضا شریعتی با انتقاد از اقدام انجمن شرکت های هواپیمایی برای نرخ گذاری ارزی بلیت هواپیما برای مسافران خارجی، بیان کرد: از نظر بنده این اقدام بسیار ناپسند است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اساسا این کار از منظر اقتصاد نیز آثار نامطلوبی برای کشور دارد. با این اقدام ما به سایر کشورها این سیگنال را می دهیم که پول ملی ما ارزشی ندارد. ما باید در هر وضعیت اقتصادی از پول ملی خود دفاع کنیم.

وی در ادامه اظهار کرد: محاسبه ارزی قیمت بلیت هواپیما برای مسافران خارجی این پیام را در خود دارد که پول ملی ما ارزشی ندارد و برای ارائه خدمات به ما دلار دهید. از سوی دیگر نه تنها این اقدام آثار منفی در جذب گردشگر خارجی خواهد داشت بلکه در بازار گردشگری متقابل نیز طبیعتا برای مسافران ایرانی آثار منفی برجای خواهد گذاشت.

بیشتر بخوانید: سرانجام ارزی شدن پرواز خارجی ها چه می شود؟  ارزانی مهمترین مزیت ایران برای مسافران خارجی است گرانی رقم سفر با دریافت نرخ دلاری بلیت هواپیما

 

نماینده مردم بهشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با این اقدام مصالح و منافع ملی کشور نیز تحت شعاع قرار می گیرد. انتظار می رود مسئولان وزارت راه و شهرسازی در اسرع وقت جلوی این اقدام را بگیرند. این اقدام تاثیرات منفی هم در حوزه داخلی و هم در حوزه خارج برجای خواهد گذاشت. زمانی که پول ملی ما دلار است چرا باید معاملات ما به دلار صورت بگیرد؟ این امر آثار اقتصادی نامطلوبی نیز به دنبال خواهد داشت و مدیران مربوطه باید هرچه زودتر جلوی این اقدام ناشایست را بگیرند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: بلیت هواپیما انجمن شرکت های هواپیمایی نرخ گذاری ارزی بلیت هواپیما برای مسافران خارجی پول ملی ما بلیت هواپیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۳۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظروف سفالی سوغات مسافران نوروزی در سفر به میبد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری میبد گفت: هرساله درعیدنوروز، شهرک صنایع دستی شهرستان میبد پذیرای صد‌ها مسافر نوروزی و گردشگر داخلی و خارجی است.
ذوالفقاری افزود: در شهرک صنایع دستی شهرستان میبد ۳۷ کارگاه سفال و سرامیک فعالیت دارند.
وی با بیان اینکه ظرف سفالی و سرامیکی، گلدان انواع نماد‌ها و تزئینات آشپزخانه در این کارگاه‌ها تولید می‌شود گفت: ۲۵۰ نفر به صورت مستقیم در این کارگاه‌ها و فروشگاه‌های سفال و سرامیک مشغول فعالیت هستند.
رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری میبد گفت: مرغ و ماهی، خورشید خانم از طرح‌های ماندگار و پرطرفدار ظروف سفالی و سرامیکی شهرستان میبد است که در طول سال به ویژه در عید از سوی مهمانان نوروزی و گردشگران داخلی و خارجی خریداری و به عنوان سوغات به همراه خود می‌برند.

دیگر خبرها

  • هرگونه عملیات صهیونیست ها در رفح پیامدهای انسانی جدی دارد
  • برخوردبا روزه خواری در ملاء عام/حرمت ماه مبارک رمضان باید حفظ شود
  • گردشگران خارجی از مهمان‌نوازی کردستانی‌ها می‌گویند + فیلم
  • خبر مهم برای مسافران نوروزی در نیمه دوم فروردین
  • بازدید مسافران نوروزی از طبیعت بکر و آثار تاریخی گرمی
  • ظروف سفالی سوغات مسافران نوروزی در سفر به میبد
  • تعلیق دستور مقابله با گران فروشی بلیت هواپیما
  • مبلغ بلیت مسافران اتوبوس برون شهری در صورت شکایت استرداد می‌شود
  • قلعه جونقان پذیرای مهمانان و مسافران نوروزی
  • شناسایی اتباع غیر مجاز در گیلان