Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای اندیشه ورز با موضوع رویکرد‌های محتوایی و پیشنهاد‌های اجرایی برنامه سازی در خصوص ترویج فرهنگ عفاف و حجاب با حضور مدیرکل صدا و سیما، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر، مسئول نهاد نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه ها، معاون اجتماعی پلیس چهارمحال و بختیاری، معاونان حوزه‌های تولیدی و جمعی از همکاران برنامه ساز، در صدا و سیمای استان تشکیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست یوسف افشارنیا، مدیرکل صدا و سیمای استان چهارمحال و بختیاری گفت: صدا و سیما همراه و همدل سایر نهاد‌ها و دستگاه‌های مسئول، در زمینه فرهنگ سازی این دو مبحث مهم است تا یک حرکت جریان ساز فرهنگی عظیمی در کل کشور روی دهد.

فضای مجازی، رسانه‌های نوین و شبکه‌های اجتماعی، تأثیرگذارترین ابزار امروزی در فرهنگ عفاف و حجاب است؛ باید به طور ویژه به این مبحث مهم پرداخت و گاه اثرات منفی حاصل شده از این قبیل شبکه‌ها را شناسایی و در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب، تلاش کنیم و گام بزرگی برداریم.

افشارنیا گفت: ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با داشتن روحیه انقلابی و احساس تکلیف شرعی، به طور کامل پای کار آمده و در میدان ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه اسلامی، حضور فعال و چشمگیری دارد.

حجت الاسلام ابوالفضل احمدی، دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان چهارمحال و بخیتاری هم گفت: احیاء نظام اسلامی مبتنی بر ارزش‌های دینی و اسلامی را برای پرورش استعداد‌های انسانی مهم است؛ اصلی‌ترین دغدغه اولیاء الهی، رساندن به قله‌های سعادت و خوشبختی و در نهایت حیات طیبه بود و ایثارگری و فداکاری‌های جوانان در طول انقلاب اسلامی هم، برای حصول همان حیات طیبه و ادامه دهنده راه انبیاء بود.

بیشتر بخوانید

پیگیری روند بومی سازی طرح‌های مرتبط با فرهنگ حجاب و عفاف

برای پاسداشت ارزش‌های اسلامی در یک جامعه اسلامی با حاکمیت دینی و همچنین استحکام بنیان خانواده، نه تنها در هفته عفاف و حجاب بلکه باید در طول سال، برای ترویج این فرهنگ عمومی همت و تلاش کرد.

حجت الاسلام احمدی گفت: امروز دشمن سعی دارد با بمباران رسانه‌ای متعدد، فرهنگ، افکار، دین و ایمان جامعه اسلامی را هدف قرار دهد و ذهن جوانان این آب و خاک را خدشه دار و به نظام اسلامی تسلط پیدا کند.

اصلاح شیوه‌های قبل برای مقابله با بی عفتی و بی حجابی، برگزاری میزگرد‌ها با کارشناسان مذهبی، اجتماعی و روانشناختی برای بالا بردن سطح اطلاعات مردم، تدوین برنامه‌های علمی مذهبی در خصوص مشاوره خانواده، تشکیل کمیته‌ای برای بررسی آسیب‌های شیوه‌های گذشته، ترویج تذکر لسانی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، بی تفاوت نبودن نسبت به همنوعان و مستند سازی از تبعات بی عفتی و بدحجابی برای نشان دادن واقعیات به جامعه از مهمترین موضوعات ضروری برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب است.

در ادامه این جلسه حجت الاسلام سعید صفی، مسئول نهاد نمایندگی، ولی فقیه در دانشگاه‌های استان چهارمحال و بختیاری گفت: جهاد تبیین احکام جامعه اسلامی برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب بسیار ضروری است؛ یکی از دلایل مهمی که باعث ازدیاد آسیب‌های اجتماعی می‌شود، توجه زیاد به فقه و حقوق است، در صورتی که اگر زندگی را بر اساس اخلاق بنا کنیم و به مباحث و ارزش‌های اخلاقی پایبند باشیم می‌توانیم فرهنگ غنی عفاف و حجاب را در جامعه اسلامیمان گسترش دهیم.

حجت الاسلام صفی گفت: نقش صدا و سیما در ترویج این فرهنگ بسیار مهم است و اگر عفت و حیا در جامعه ترویج پیدا کند و با رنگ و طراحی‌های متناسب به این موضوع بپردازد، بحث حجاب هم خود به خود حل خواهد شد.

سرهنگ علی اصغر مهری، معاون اجتماعی پلیس چهارمحال و بختیاری هم گفت: دشمنان به خوبی می‌دانند که برای رواج بی عفتی و بی حجابی در جامعه، باید به مستحکم‌ترین نهاد که همان خانواده است رخنه کنند و موفق عمل کنند.

در بحث الگوپذیری نوجوانان اگر به عفاف و حجاب به عنوان مسأله‌ای فرهنگی و اجتماعی نگاه کنیم می‌توانیم بهتر و موفق‌تر عمل کنیم.

رسانه در تولیدات خود با این قبیل موضوعات باید اول ذائقه مردم را بداند و تولید برنامه کند تا مخاطب خود را از دست نداده و در نهایت، ترویج فرهنگ عفاف و حجاب به خوبی صورت گیرد.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای اندیشه ورز ترویج فرهنگ عفاف و حجاب صدا و سیما امر به معروف و نهی از منکر ترویج فرهنگ عفاف و حجاب چهارمحال و بختیاری جامعه اسلامی حجت الاسلام صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۳۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌های استان تهران در حوزه عفاف و حجاب از موازی کاری بپرهیزند

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری صیح پنجشنبه در ستاد عفاف و حجاب استان که به میزبانی فرمانداری تهران و با حضور معاونین و مدیران استانی برگزار شد، ضمن تبریک به مناسبت عملیات افتخارآفرین سپاه پاسداران و تحقق «وعده صادق»، با اشاره به ابعاد مختلف فتنه دشمنان در حوزه حجاب و عفاف اظهار کرد: بدخواهان این نظام و انقلاب به دنبال از بین بردن اعتقادات دینی مردم هستند.

استاندار تهران با بیان اینکه حجاب از آموزه‌های دینی و رکن مهم فرهنگ اسلامی محسوب می‌شود، گفت: امروز که در یک جنگ ترکیبی شناختی قرار داریم بیش از هر زمان دیگری باید به حفظ دین و فرهنگ توجه داشته باشیم، چرا که آسیب به این ارکان صدمات جبران ناپذیری را به کشور تحمیل می‌کند.

فخاری خطاب به مسؤولان و مدیران عنوان کرد: آن نقطه که مسؤول و مدیری نسبت به فرهنگ جامعه، اداره و یا سازمانی دچار کم کاری و کم توجهی‌شود، همان نقطه آغاز ایجاد شکاف عمیق توسط دشمن برای از بین بردن اتحاد و رخنه فرهنگی است، لذا با توجه به منویات رهبری از همه مسؤولان می‌خواهم نسبت به موضوعات فرهنگی توجه ویژه داشته باشند.

وی در ادامه با اشاره به موج سواری‌های دشمن در راستای بزرگ نمایی مشکلات و ناامیدی مردم از نظام، عنوان کرد: دشمن از هر فرصتی استفاده می‌کند تا اعتقادات مردم را مورد هدف قرار دهد، آنان با سرمایه گذاری‌های کلان در تلاش هستند که حرمت‌ها و نمادهای دینی ایران اسلامی را هم برای بانوان و هم برای آقایان کمرنگ کنند، لذا همه ما به عنوان افسران جنگ نرم موظف هستیم جلوی جریان سازی های دشمن بایستیم و از هر فرصتی برای تبیین و تزریق امید و آگاهی به مردم استفاده کنیم.

استاندار تهران گفت: در شرایط کنونی که نیروی انتظامی میدان دار حوزه عفاف و حجاب است، باید دستگاه‌ها ضمن پرهیز از موازی کاری، از راهبرد آگاه سازی آحاد جامعه به خصوص جوانان در خصوص فتنه‌های فرهنگی دشمنان استفاده کنند و حول یک محور قرار بگیرند.

کد خبر 6081617

دیگر خبرها

  • فراجا: وضعیت حجاب در جامعه مطلوب‌تر شده است | جریان سازی معاندین بر عزم و اراده پلیس تأثیری نخواهد داشت
  • نقش سازمان‌ها و نهاد‌های دولتی در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب
  • ترویج بی حجابی در جامعه از توطئه‌های دشمن است
  • نقش موثر وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در توسعه فرهنگ عفاف و حجاب 
  • مطالبه عمومی برای اجرای طرح نور درمازندران
  • نگاهی به نقش صدا و سیما در گسترش فرهنگ عفاف و حجاب
  • استاندار تهران: ​دستگاه‌ ها در حوزه عفاف و حجاب از موازی کاری بپرهیزند/ دشمن از هر فرصتی استفاده می‌کند تا اعتقادات مردم را مورد هدف قرار دهد/ به عنوان افسران جنگ نرم موظف هستیم جلوی جریان سازی های دشمن بایستیم
  • اجرای طرح « نور» مطالبه عمومی است
  • تذکر استاندار تهران درباره موازی‌کاری در حوزه حجاب
  • دستگاه‌های استان تهران در حوزه عفاف و حجاب از موازی کاری بپرهیزند