Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-29@05:08:02 GMT

تکميل مرمت سقف راسته قيصريه زنجان

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۹۳۱۸۴

خبرگزاری آریا-معاون میراث‌فرهنگی استان زنجان گفت: استحکام‌بخشی و مرمت سقف راسته قیصریه بازار تاریخی زنجان تکمیل شد.
به گزارش خبرگزاری آریا، آقای محمدرضا محمدپور با اعلام این خبر گفت: مرمت بازار تاریخی زنجان شامل سبک‌سازی بام، تراش گچ‌های فرسوده و تبله شده سقف، انجام گچ‌کاری و کف‌سازی مجدد، اصلاح ناودان‌ها، سامان‌دهی سیم‌های برق، جمع‌آوری تابلو‌ها و الحاقات و دوخت و دوز برخی طاق‌ها بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون میراث‌فرهنگی استان زنجان افزود: عملیات مرمتی با نظارت مستقیم کارشناسان فنی حوزه معاونت میراث‌فرهنگی استان انجام شده است.
آقای محمدپور گفت: مجموعه بازار تاریخی زنجان نمونه بی‌بدیل و یکی از زیباترین بازار‌های ایران است که به دلیل سامان‌دهی منظم و معماری بی‌نظیر مجموعه فضاهایش مورد توجه و تحسین بوده است.
بازار زنجان در قلب بافت قدیمی که مشرف‌به دروازه قلتوق، دروازه جنوبی شهر قرار دارد، بی‌نظیر‌ترین و طویل‌ترین بازار ایران است. طبق اسناد و متون تاریخی ساخت آن در سال 1205 هجری قمری در دوران حکومت آقا محمدخان قاجار آغاز و به سال 1213 هجری قمری همزمان با حکومت فتحعلی شاه قاجار پایان یافته است.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: تکمیل مرمت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۳۱۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرغامی: بازدید ۳ میلیون نفر از اماکن تاریخی در ایام نوروز

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، عزت الله ضرغامی در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: در ایام نوروز، بالغ بر ۳ میلیون نفر تا دیروز از اماکن، موزه‌ها، محوطه های تاریخی و پایگاه های میراث فرهنگی بازدید داشتند که رقم بسیار مهمی است.

وی افزود: در این زمینه استان فارس با حدود ۷۴۰ هزار نفر بازدید مقام اول را دارد و پس از آن اصفهان و تهران بالاترین میزان بازدید را داشته‌اند.

کد خبر: 1225427 برچسب‌ها میراث فرهنگی و گردشگری

دیگر خبرها

  • بازار قدیم بوشهر کجاست؟ + نکات بازدید از بازار قدیم بوشهر
  • مسجد سید اصفهان مرمت می‌شود
  • اختصاص بودجه مرمت مسجد سید از سوی میراث فرهنگی و شهرداری اصفهان
  • ترمیم و نگهداری پل‌های تاریخی اصفهان با کمک شهرداری/ اختصاص بودجه برای مرمت مسجدسید
  • مرمت و نگهداری پل‌های تاریخی اصفهان با کمک شهرداری/ اختصاص بودجه برای مرمت مسجدسید
  • کشف آب‌انبار تاریخی دوران قاجاریه در تربت‌حیدریه + تصویر
  • ضرغامی: بازدید ۳ میلیون نفر از اماکن تاریخی در ایام نوروز
  • ضرغامی: بیش از ۳ میلیون نفر از اماکن تاریخی تاکنون بازدید کردند
  • تخریب یک بنا در دزفول برای حفظ جان شهروندان
  • بارش‌های اخیر آسیب جدی به بازار تاریخی اراک وارد نکرد