Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علی القاصی مهر روز یکشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی احداث ساختمان جدید دادسرای شهرستان ری افزود: یکی از لوازم دادرسی عادلانه و منصفانه اختصاص محیط در شان مردم در دادگستری است اما در حال حاضر وضعیت مناسبی در دادگستری ری حاکم نیست و رئیس قوه قضائیه در بازدید از این مکان دستور ساماندهی این ساختمان را صادر کردند که پیگیری‌های لازم صورت گرفت و امروز شاهد این اتفاق خوب و قابل توجه هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول خاطرنشان کرد: شهرستان ری از شرایط و وضعیت خاصی برخوردار است و با جمعیت بالای یک میلیون نفر، شاهد مسائل و مشکلاتی در حوزه قضایی، امنیتی و انتظامی هستیم که منجر به حجم زیاد پرونده های ورودی به دادگستری آن می شود.

وی یادآور شد: مراجعان به دادگستری کسانی هستند که به دلیل اختلاف فی‌مابین و مسائل و مشکلاتی که از بدنه اجتماعی به وجود می‌آید در محیط‌های قضایی به شکل پرونده های قضائی  خود را نشان می دهد.

القاصی مهر اظهار داشت: هرچه کارکرد دستگاه، نهادها و بخش‌های محیطی مناسب‌تر و به همان میزان شاهد کاهش ناهنجاری‌ها و مشکلات اجتماعی باشیم، ورودی پرونده‌ها به مجموعه قضایی کاهش خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: آغاز عملیات اجرایی دادگستری شهرری برای مرجع قضایی به‌منظور تسهیل امور مردم و تامین محیط مناسب برای دادخواهی مردم و رفاه حال مراجعان امری قانونی است اما باید بدانیم توسعه و افزایش دادگستری تشکیلات قضایی ممکن است حاکی از افزایش آمار پرونده‌ها و جرائم باشد لذا امیدواریم با این وجود شاهد کاهش نزاع در میان مردم باشیم.

ای مسئول یادآور شد: شهرستان ری جمعیت قابل توجهی دارد و باید رسیدگی به امور مردم تسریع و تسهیل و امکاناتی متناسب با نیاز این جمعیت تامین شود.

مراجعان در ساختمان فعلی دادگستری شهرری در تنگنا بودند

رئیس کل دادگستری استان تهران همچنین در حاشیه این آیین به خبرنگاران گفت: پیرو بازدید رئیس قوه قضائیه از دادگستری شهرری وضعیت ساختمان فعلی دادگستری از نظر فضای فیزیکی نامناسب دیده شد که برای پاسخگویی به مراجعان در تنگنا قرار دارند.

وی افزود: ریاست قوه قضائیه برای رفاه حال مردم، تسهیل کار مراجعان و ایجاد دادگستری درخور در این شهرستان دستور دادند که ساخت ساختمان جدید در دستور کار قرار گیرد.

القاصی مهر اضافه کرد: در پی تعاملات صورت گرفته با فرمانداری ویژه شهرستان ری، شهرداری منطقه ۲۰  و امام جمعه شهرری مجوز احداث دادگستری در زمینی به مساحت ۵ هزار متر مربع و با زیر بنای حدود ۱۱ متر مربع صادر و نقشه آن طراحی و امروز کلنگ زنی شد.

رئیس کل دادگستری استان تهران اعلام کرد: این ساختمان در هشت طبقه با سطح اشغال یک هزار و ۴۰۰ متر مربع و برای ۵۰ شعبه دادگاه و دادسرا پیش بینی شده که با اعتبار بالغ بر ۱۳۴ میلیارد تومان که ۳۰ درصد از آن تا امروز تامین شده و مابقی از محل اعتبارات بودجه ۱۴۰۰ پیش بینی شده طی زمانبندی ۲ ساله به اتمام خواهد رسید.

برچسب‌ها شهرستان ری دادگستری علی القاصی مهر قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری دادگستری علی القاصی مهر شهرستان ری دادگستری علی القاصی مهر قوه قضاییه شهرستان ری القاصی مهر پرونده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۳۲۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساختمان های ناایمن در کدام منطقه تهران قرار دارند؟

به گزارش همشهری آنلاین، ساختمان‌های ناایمن در تهران شناسایی و با اقدامات صورت گرفته شاهد روند کاهشی این ساختمان‌ها هستیم. قدرت الله محمدی با بیان این مطلب تاکید کرد: همچنان ساختمان‌های ناایمن در محدوده بازار قرار دارد که تهدید و خطر بزرگی برای تهران محسوب می‌شوند.

او ادامه داد: «در کنار توسعه ایستگاه‌های آتش نشانی و تجهیزات ایمنی قطعا باید در بخش جنوبی بازار اقدامات جدی در زمینه ایمن سازی ساختمان‌ها پیگیری شود و قرار است رفع مشکلات در بخش جنوبی بازار اجرایی و عملیاتی شود. بازدید کارشناسان فنی از ساختمان‌ها توسط کارشناسان در حال انجام است، به طور حتم مالکان باید طبق چک لیست سازمان آتش نشانی عمل کنند و اقدامات لازم برای ایمن سازی ملک خود را انجام دهند.»

به گفته مدیرعامل سازمان آتش نشانی تعداد ساختمان‌های ناایمن پایتخت طی یکسال و نیم گذشته از ۱۲۹ به ۷۵ ساختمان کاهش یافته است؛ این در حالیست که ۵۰ درصد ساختمان‌های دولتی موجود در شهر تهران تاییدیه آتش‌نشانی را ندارند. محمدی همچنان تاکید کرد که پرونده ساختمان‌های ناایمن در این دوره مدیریت شهری بسته می‌شود.

محمدی افزود: پاساژ ناهید، پاساژ فجر، شرکت ژال در خیابان شریعتی، ساختمان هرمزان در سعادت آباد، مجتمع تجاری بوستان در پونک و برخی پاساژهای بازار بزرگ تهران از جمله گرند هتل، ساختمان‌هایی هستند که هنوز ایمن سازی نشده‌اند.

کد خبر 845142 منبع: ایرنا برچسب‌ها آتش‌ نشانی شهردارى تهران تهران بازار بزرگ تهران

دیگر خبرها

  • حجاب ارزشی نهادینه در میان بانوان زرندی است
  • ۲۲ دستور رئیس قوه قضائیه خطاب به مقامات و مسئولان قضایی در سراسر کشور 
  • جلسه شورای اجتماعی استان یزد برگزار شد
  • نشست علمای اهل تسنن شهرستان نقده
  • بارگذاری ۹۰ میلیون رأی و تصمیم قضایی گمنام‌شده در سامانه تناد
  • افزایش شور و نشاط اجتماعی در سطح جامعه اعتیاد را کاهش می‌دهد
  • شهرداری زیراب خسارت سیل سال ۹۴ را پرداخت کند
  • ساختمان های ناایمن در کدام منطقه تهران قرار دارند؟
  • توسعه دادرسی الکترونیک در حوزه‌های قضایی زنجان
  • گفت‌وگوی مسوولان قضایی استان تهران با شهروندان