Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع رسانه‌ای از ورود یک نفتکش جدید جمهوری اسلامی ایران به بندر «بانیاس» سوریه همزمان با سفر وزیر خارجه ایران به دمشق خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از خبرگزاری یونیوز به نقل از منابع آگاه نوشت که مواد نفتی که از طریق این نفتکش در عصر دیروز (شنبه) وارد بندر بانیاس شد، حاصل فعال سازی خط اعتباری جدید میان دمشق و تهران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این سومین نفتکشی است که در چند هفته اخیر وارد آبهای سوریه می شود و ورود آن همزمان با سفر «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه ایران به دمشق است.

پیشتر روزنامه سوری الوطن به نقل از منابع آگاه از پهلو گرفتن دو نفتکش ایرانی در سواحل سوریه  در روز ۱۲ ژوئن گذشته خبر داده بود و این اقدام را اولین نشانه‌های فعال شدن خط اعتباری جدید بین ایران و سوریه اعلام کرده بود.

این روزنامه به نقل از منابع آگاه در تهران نوشت که وصول نفتکشها به صورت طبیعی، طبق جدول‌های زمانبدی‌شده مشخص و بدون تاخیر ادامه خواهد یافت.

دلیل تاخیر در ورود نفتکشهای ایرانی به آبهای سوریه طی ماه‌های گذشته، ناشی از اصلاحاتی است که در سازوکار خط اعتباری بین دو کشور پس از تشکیل دولت جدید در ایران رخ داده است. تسریع در فعال‌سازی توافقات یکی از موضوعات مورد بحث بشار اسد رئیس جمهور سوریه در سفر اخیرش به تهران بود که این سفر به حل و فصل قرارداد فنی و تسریع در ارسال نفت کمک کرد و دو نفتکشی که دیروز وارد شدند؛ نخستین ثمره این سفر است که شاهد همکاری‌های اقتصادی بیشتر دو کشور خواهد بود.

گفتنی است؛ حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز گذشته به سوریه سفر کرد تا با مقامات این کشور درباره جدیدترین تحولات منطقه ای و جهانی رایزنی کند. فیصل المقداد وزیر خارجه سوریه نیز در استقبال از امیرعبداللهیان در فرودگاه، گفت: این سفر بسیار مهم است و پس از تحولات داخلی، منطقه‌ای و بین‌المللی زیادی صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران جمهوری اسلامی ایران رسانه سوریه وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۳۳۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند

وزیر امور خارجه گفت: اتحادیه اروپا باید مسوولانه عمل کرده و رژیم اسراییل را تحریم کند.

به گزارش مشرق، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان در واکنش به تصمیم اتحادیه اروپا برای وضع تحریم علیه ایران در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: مایه تأسف است که اتحادیه اروپا در ایجاد محدودیت غیرقانونی بیشتر علیه ایران سریع تصمیم می‌گیرد، فقط به این دلیل که ایران از حقش برای دفاع از خود در برابر تجاوزات گستاخانه رژیم اسرائیل استفاده کرده است.

وزیر امور خارجه همچنین نوشت: اتحادیه اروپا نباید از توصیه واشنگتن برای رضایت رژیم جنایتکار اسرائیل پیروی کند. در حالی که رژیم اسرائیل به نسل‌کشی فلسطینیان با ارتکاب جنایات جنگی ترکیبی و حملات موشکی و ایجاد قحطی ادامه می‌دهد، واکنش اتحادیه اروپا به آن تقریباً چیزی بیش از کلمات توخالی نیست.

امیرعبداللهیان تصریح کرد: اتحادیه اروپا باید مسوولانه عمل کرده و رژیم اسرائیل را تحریم کند.

دیگر خبرها

  • انفجار خودرو بمبگذاری شده در الرقه سوریه
  • ورود ماشین‌ های ایرانی به آذربایجان محدود شد/​ مرزهای مسافری هنوز بسته است
  • اتحادیه اروپا باید رژیم اسرائیل را تحریم کند
  • سیاستمدار صهیونیست: الان وقت ورود به جنگ با ایران نیست
  • استقبال سفیر ایران از ورود اولین عمره‌گزاران ایرانی به مدینه
  • ورود اولین گروه عمره گزار ایرانی به مدینه | عکس
  • استقبال سفارت از ورود اولین عمره‌گزاران ایرانی به مدینه
  • برای نخستین بار ؛ حضور سفیر عربستان در فرودگاه امام خمینی(ره) همزمان با اعزام زوار ایرانی + فیلم
  • حمله به پایگاه آمریکا در شمال حسکه
  • اختتامیه هشتمین دوره جایزه محیط زیست همزمان با روز زمین پاک برگزار شد