Web Analytics Made Easy - Statcounter

دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا بارها اشاره کرده است که در حال بررسی پیشنهاد دیگری برای کاخ سفید در انتخابات ۲۰۲۴ است. هر چند که او به صراحت گفته در این صورت نامزدی حزب جمهوریخواه فقط باید برای او باشد اما همچنان ممکن است رقیبانی هم داشته باشد.

به گزارش روز یکشنبه ایران اکونومیست، تارنمای هیل نوشت: تعدادی از جمهوری خواهان مانور خود را برای شرکت در کارزارهای ریاست جمهوری آغاز کرده اند، برخی از آنها علنی تر از دیگران این اقدام را بکار بسته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هیل افزود: به چالش کشیدن ترامپ یک ریسک سیاسی محسوب می شود. اما به نظر می رسد این امر باعث انصراف برخی از جمهوریخواهان از جمله پنج مقام زیر نشده است.

ران دِسَنْتیس

فرماندار فلوریدا، پیشنهاداتی را درباره راه اندازی کارزار ریاست جمهوری در سال ۲۰۲۴  رد کرده و گفته که اولویت نخست او کسب دوباره کرسی فرمانداری است. اما او همچنین به صراحت این احتمال را رد نکرده است و برخلاف چندین نامزد احتمالی ریاست جمهوری از اردوگاه جمهوری خواهان، متعهد نشده است که در صورت آغاز کمپین بازگشت ترامپ، از کاخ سفید چشم پوشی کند. با افزایش نفوذ او در میان جمهوریخواهان، این امکان وجود دارد که اگر در نهایت تصمیم بگیرد در سال ۲۰۲۴ نامزد شود، ترامپ نیز او را منصرف نکند.

نظرسنجی‌های اولیه نشان می‌دهد که اگر ترامپ در انتخابات آینده نامزد نشود، دسنتیس به عنوان گزینه اصلی برای نامزدی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری شناخته می‌شود. حتی چند نظرسنجی اخیر وجود دارد که نشان می دهد او در یک رقابت مقدماتی فرضی از ترامپ پیشی گرفته است.

نفوذ فزاینده فرماندار فلوریدا در حزب جمهوری خواه نشان می دهد که او در نهایت ممکن است شانسی برای نامزدی یا همراه ترامپ یا بدون ترامپ داشته باشد، به ویژه با توجه به این واقعیت که او هنوز فرصت زیادی برای پیشرفت در میان جمهوری خواهان در سطح ملی دارد.

مایک پنس

مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور سابق، با وجود مخالفت با ترامپ در اوایل سال گذشته، و رد  تلاش‌های رئیس‌جمهور سابق برای لغو نتایج انتخابات ۲۰۲۰ ، در ماه‌های اخیر به شدت شروع به موضع‌ گیری تهاجمی ‌تر  برای نامزدی احتمالی کاخ سفید کرده است.

پنس مجموعه ‌ای از سخنرانی‌های مهم را ایراد، به ایالت‌های مقدماتی و حزبی مهم اولیه ریاست‌جمهوری سفر کرده و حتی در بحبوحه حمله روسیه، به مرز اوکراین و لهستان رفت. همچنین در زمره جمع کوچکی از جمهوری خواهان است که صرف نظر از این که ترامپ در سال ۲۰۲۴ چه تصمیمی خواهد گرفت به فکر نامزدی در کاخ سفید است.

مایک پمپئو

 وزیر خارجه سابق آمریکا، در طول چهار سال حضورش در کاخ سفید، به عنوان یکی از وفادارترین مشاوران و اعضای کابینه ترامپ شهرت پیدا کرد. اما او از آن زمان تاکنون از  رئیس‌جمهور سابق تا حدی فاصله گرفته، و در تمام این مدت به دنبال تقویت وجهه سیاسی خود بوده است.

اندکی پس از ترک وزارت امور خارجه، پمپئو یک کمیته اقدام سیاسی  تشکیل داد و فعالانه از رقابت های میاندوره ای در سراسر کشور حمایت کرد و گاه خود را در مقابل ترامپ نشان داد.

به عنوان مثال، در انتخابات مقدماتی مجلس سنا در پنسیلوانیا، پمپئو از دیوید مک کورمیک، در مقابل گزینه مورد حمایت  ترامپ یعنی، مهمت اوز پزشک مشهور  حمایت کرد. پمپئو حتی یک نشست خبری قبل از برگزاری انتخابات مقدماتی برگزار کرد که در آن نگرانی‌های خود را در مورد روابط اوز با ترکیه مطرح کرد.

وزیر خارجه سابق آمریکا همچنین اشاره کرد که برنامه‌های او برای سال ۲۰۲۴ مشروط به اقداماتی نیست که ترامپ انجام می‌دهد و در مصاحبه‌ای به فاکس نیوز گفت که هر تصمیمی درباره آینده سیاسی‌اش تنها به عهده خود او خواهد بود.

پمپئو گفت: «پمپئوها همیشه از این واقعیت ساده استفاده کرده اند که آیا شما معتقدید این لحظه ای است که فکر می کنید می توانید به بهترین شکل به آمریکا خدمت کنید، اینجا جایی است که می توانید بیشترین تأثیر را داشته باشید. ما در نهایت اینگونه تصمیم خواهیم گرفت.»

لری هوگان

لری هوگان، فرماندار مریلند، مدت‌ هاست که یکی از برجسته‌ ترین منتقدان  هم حزبی ترامپ بوده است، بنابراین این ایده که او رئیس‌جمهور سابق را برای نامزدی حزب جمهوری‌خواه در سال ۲۰۲۴ به چالش بکشد، چندان تعجب‌آور نیست.

هوگان، شهرت خود را به عنوان یک محافظه کار سنتی تر در قالب فردی مانند رئیس جمهور اسبق (ریگان) به دست آورده است.

او بارها هشدار داده است که نامزدی ترامپ در سال ۲۰۲۴ ممکن است بار دیگر به قیمت از دست دادن کاخ سفید برای جمهوری خواهان تمام شود و از حزب متبوعش خواسته است به جای معطل ماندن برای شکست ترامپ در سال ۲۰۲۰، به آینده خود نگاه کند.

هوگان مدت زمان محدودی دارد و امسال به دنبال انتخاب مجدد نیست. در حالی که این امر وقت او را آزاد می کند تا اقدامات سیاسی  خود را داشته باشد.»

هوگان در مصاحبه با سی ان ان گفته است که او « وقتی که در ژانویه آینده از سمت خود کنار برود، مطمئناً به پیشنهاد کاخ سفید توجه خواهد کرد.

 

تد کروز 

تد کروز سناتور جمهوریخواه ایالت بعدی خود را طرح ریزی می کند، اما خطر دیگری نیز به همراه دارد: باقی ماندن در کانون توجه پس از خروج رسمی از مشاغل دولتی.

سناتور تگزاس هرگز در مورد جاه طلبی های سیاسی خود خجالتی نبوده است. از این گذشته، او قبلاً یک بار نامزد انتخابات ریاست جمهوری شده است و در انتخابات مقدماتی جمهوری خواهان در سال ۲۰۱۶ در رتبه  بعد از  ترامپ قرار گرفت.

برغم رقابت تلخ ۶ سال پیش بین این دو مقام آمریکایی، کروز به عنوان یکی از حامیان سرسخت رئیس جمهور سابق در دوران حضورش در کاخ سفید ظاهر شد. با این حال او نیز به خصوص زمانی که صحبت از حمایت ترامپ می شود، تمایل خود را برای جدایی از ترامپ نشان داده است.

انتخابات ۲۰۲۴، شصتمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده آمریکا است که هر چهارسال برگزار می‌شوند و اولین انتخاباتی است که براساس سرشماری ۲۰۲۰ ایالات متحده آمریکا انجام می‌شود. تاریخ برگزاری این انتخابات سه‌شنبه ۵ نوامبر ۲۰۲۴ (۱۵ آبان ۱۴۰۳ )خواهد بود. برنده انتخابات ۲۰۲۴، فعالیت ریاست‌جمهوری خود را بعد از تحلیف و از تاریخ ۲۰ ژانویه ۲۰۲۵ تا ۲۰ ژانویه ۲۰۲۹ انجام خواهد داد. انتظار می‌رود در زمان انتخابات جو بایدن رئیس‌جمهور فعلی باشد.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: حزب جمهوری خواه آمریکا ، دونالد ترامپ ، ایالات متحده آمریکا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: حزب جمهوری خواه آمریکا دونالد ترامپ ایالات متحده آمریکا رئیس جمهور سابق جمهوری خواهان ریاست جمهوری برای نامزدی سال ۲۰۲۴ حزب جمهوری کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۳۴۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال بالای غیبت کینگزلی کومان در یورو 2024

کینگزلی کومان در بدترین زمان ممکن مصدوم شد.

طرفداری | کینگزلی کومان، وینگر فرانسوی بایرن مونیخ که ادامه فصل را به علت مصدومیت از دست داد، ممکن است در یورو 2024 نیز غایب باشد.

به گزارش اکیپ، کینگزلی کومان که در جریان تقابل بایرن مونیخ با کلن دچار مصدومیت شد و ادامه فصل جاری را از دست داد، حال شانس حضور خود در یورو 2024 را نیز در خطر می بیند. کینگزلی کومان شانس بسیار اندکی برای خود برای قرار گرفتن در لیست تیم ملی فرانسه قائل است. بازیکنانی چون بردلی بارکولا یا موسی دیابی شانس بیشتری دارند و انتظار می رود یکی از آن ها به جای کینگزلی کومان راهی تیم ملی فرانسه و مسابقات یورو 2024 شود.

از دست ندهید ????????????????????????

باخت دیوید تیلور، دردسر تازه برای حسن یزدانی تصاویر سه‌بعدی علیه ژاوی: توپ یامال گل نشده بود! باورنکردنی؛ لالیگا تکنولوژی خط دروازه ندارد کامنت تمسخرآمیز وینیسیوس؛ فکر کردی بلینگامی؟

دیگر خبرها

  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • اعلام جنگ علیه ترامپ!
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • احتمال بالای غیبت کینگزلی کومان در یورو 2024
  • نخستین شاهد پرونده ترامپ کیست؟