Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-20@05:41:39 GMT

رشد 1346 واحدی شاخص بورس تهران

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۹۳۴۸۴

رشد 1346 واحدی شاخص بورس تهران

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند نوسانی قرار گرفت، به گونه‌ای که از ابتدای شروع معاملات تا میانه معاملات رو به ریزش بود و پس از آن رو به رشد قرار گرفت، به گونه‌ای که در پایان معاملات شاخص کل با افزایش 1347 واحد نسبت به روز قبل به رقم یک‌میلیون و 502 هزار و 979 واحد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین شاخص کل با معیار هم‌وزن با رشد 1159 واحد به رقم 418 هزار و 362 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران که ناشی از ارزش شرکت‌های حاضر در بورس تهران است، امروز به بالای 5 میلیون و 928 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله گران امروز از طریق بورس تهران بیش از 5 میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 337 هزار نوبت معامله و به ارزش 3 هزار و 361 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی - ارزشی 9صدم درصد رشد کردند. این دو شاخص با معیار هم‌وزن نسبت به روز قبل 28صدم درصد رشد کردند. شاخص آزاد شناور 3صدم درصد تقویت شد. شاخص بازار اول بورس 12صدم درصد کاهش یافت. اما شاخص بازار دوم بورس 35 صدم درصد رشد کرد.

امروز نمادهای پتروشیمی خلیج‌فارس، فجر انرژی خلیج‌فارس، پتروشیمی نوری، پالایش نفت بندرعباس و صنعتی گل‌گهر بیشترین اثر افزایشی در شاخص بورس را داشتند و برعکس، نمادهای ملی‌مس و بانک ملت بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را از خود به جای گذاشتند.

در فرابورس ایران امروز شاخص کل رو به کاهش نهاد به گونه‌ای که در پایان معاملات با 13 واحد کاهش به رقم 20 هزار و 195 واحد رسید. ارزش بازار اول ودوم فرابورس ایران به بیش از یک‌میلیون و 124 هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس هم به بیش از 350 هزار میلیارد تومان بالغ شد.

معامله‌گران امروز بیش از 3.9 میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب 229 هزار فقره معامله و به ارزش 2 هزار و 858 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز نمادهای نیروبرق دماوند، پتروشیمی زاگرس و برق عسلویه مپنا بیشترین اثر افزایشی در فرابورس داشتند و نمادهای آریاساسول، بهمن دیزیل و صباتأمین و فولاد هرمزگان بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشتند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: رشد بورس بورس تهران تهران ریسک و نوسان شاخص بورس تهران میلیارد تومان بیشترین اثر بورس تهران شاخص کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۳۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس

علی ملک لی تحلیلگر بازار سرمایه در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: شاخص کل بورس تهران در هفته گذشته با عدد دو میلیون و ۲۵۶ هزار واحد شروع به کار کرد و در پایان هفته و کاهش بیش از دو درصدی، به عدد دو میلیون و ۲۰۸ هزار واحد رسید تا هفته‌ای منفی و کاهشی در بورس تهران رقم بخورد.

او افزود: شاخص کل هم اکنون به حمایت مهم محدوده ۲.۱۷۰.۰۰۰ رسیده و انتظار داریم از همین محدوده حمایت شده و روند صعودی جدیدی را آغاز کند. البته احتمال اصلاح زمانی نیز دور از انتظار نیست.

این تحلیلگر بازار سرمایه در ادامه اظهار کرد: شاخص کل هم وزن که نماگر بهتری از وضعیت بورس تهران است، اما بیشتر از شاخص کل کاهش یافت. این شاخص در روز اول کاری هفته گذشته با عدد ۷۴۸ هزار واحد شروع به کار کرد و پس از کاهش حدود ۳.۳ درصدی، در پایان هفته در تراز ۷۲۳ هزار واحد متوقف شد.

او می‌گوید: حمایت معتبر این شاخص نیز محدوده ۷۰۰.۰۰۰ واحد است که انتظار داریم روند صعودی خود را از این محدوده شروع ادامه دهد.

شایان ذکر است دیدگاه‌های فوق صرفا تکنیکال بوده و عوامل و اخبار زیادی مانند مناسبات سیاسی و تصمیمات اقتصادی، می‌تواند بر روند این شاخص‌ها تاثیر بگذارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس

دیگر خبرها

  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • افزایش ۶ هزار و ۲۳۱ واحدی شاخص کل بورس
  • بورس سبز شد | افزایش ۶ هزار و ۲۳۲ واحدی شاخص کل
  • شاخص کل بورس تهران در معاملات امروز 6 هزار واحد رشد کرد
  • ۳۲ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها در روز سبز شاخص کل به بازار سهام تزریق شد
  • افزایش بیش از شش هزار واحدی شاخص بورس تهران
  • بورس فروردین را با سبزپوشی به پایان رساند
  • رشد ۶ هزار واحدی شاخص بورس +جدول
  • رشد ۶ هزار واحدی شاخص بورس در آخرین روز معاملاتی هفته
  • بورس امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ + شاخص و نمای بازار