Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@18:44:05 GMT

دیپ‌فیک در خدمت مجرمان سایبری

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۹۳۵۱۰

دیپ‌فیک در خدمت مجرمان سایبری

دیپ فیک‌ و اطلاعات شخصی سرقتی برای مقاصد بی‌شمار فریبنده از جمله فیشینگ و سرقت هویت، به کمک کلاهبرداران اینترنتی می‌آیند.

به گزارش ایسنا، مرکز شکایات جرایم اینترنتی در اف‌بی‌آی در مورد مجرمان سایبری که برای درخواست موقعیت‌های کاری از راه دور از دیپ‌فیک و اطلاعات شخصی استفاده می‌کنند، هشدار داد. نقش‌های مورد بررسی شامل فناوری اطلاعات و برنامه‌نویسی رایانه، پایگاه داده و عملکردهای شغلی مرتبط با نرم‌افزار است، دسترسی به اطلاعات حساس شرکت، مانند اطلاعات شخصی مشتری، داده‌های مالی، پایگاه‌های اطلاعاتی شرکت یا اطلاعات اختصاصی هم از موارد نقض‌شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیپ‌فیک گزینه ترجیحی عوامل تهدید برای رسیدن به شغل دلخواه است. دیپ‌فیک، ویدئوها، صداها یا تصاویری هستند که توسط هوش مصنوعی تقلید می‌شوند و با تقلید از یک فرد واقعی چیزی را می‌گویند یا انجام می‌دهند که هرگز آن را نگفته یا انجام نداده است. اگر چه این فناوری برای سرگرمی و حتی محافظت از حریم خصوصی افراد با پنهان کردن هویت آنها با هوش مصنوعی عالی است، متخصصان فناوری اطلاعات به‌طور فزآینده‌ای نگران خطرات احتمالی آنها هستند، از تبلیغات انتخاباتی گرفته تا شواهد ویدیویی جعلی و حتی رهبرانی که به نیروهای خود دستور عقب‌نشینی می‌دهند، نگرانی‌های مختلفی در ارتباط با دیپ‌فیک وجود داشته دارد.

وب‌سایت سایبرنیوز اعلام می‌کند که گزارش مدیران شرکت‌ها نشان‌دهنده‌ افزایش متقاضیانی است که حرکات لب‌های آنها با صدا در طول مصاحبه مجازی هم‌خوانی ندارد، این شامل مواردی مانند سرفه و عطسه هم بوده که این موضوع خود نشان‌دهنده‌ی استفاده از دیپ‌فیک برای هدف قرار دادن کاربران عادی به جای شخصیت‌های سیاسی و افراد مشهور است. موارد جدید نشان می‌دهد که حملات به سمت کاربران عادی اینترنت و افراد خصوصی حرکت می‌کنند.

عوامل تهدیدکننده، با استفاده از اطلاعات شخصی سرقت‌شده و هویت افراد دیگر برای موقعیت‌های کاری درخواست فرستادند، همان‌طور که این فناوری به تکامل خود ادامه می‌دهد؛ نگرانی‌ها در مورد استفاده از اطلاعات در دسترس همه ما افزایش می‌یابد. محققان می‌گویند که داده‌های نادرست می‌تواند چنین تاثیری بر زندگی ما داشته باشد؛ مخصوصا کودکان که بیشتر در معرض گرفتاری در دام کلاهبرداری با داده‌های نادرست و فاش‌شده هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دیپ فیک اطلاعات شخصی دیپ فیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۳۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار پلیس فتا به کنکوری‌ها

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ نسبت به کلاهبرداری از داوطلبان شرکت در کنکور به بهانه فروش سوالات و منابع و ... هشدار داد.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه این نوع از کلاهبرداری نزدیک به زمان کنکور رخ می‌دهد، گفت: متاسفانه افراد زیادی هم درگیر این نوع از کلاهبرداری می‌شوند. عمدتا تبلیغات این افراد سودجو نیز در بستر شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها انجام می‌شود و در نهایت نیز یا داوطلبان را به صفحات فیشینگ هدایت کرده و حساب بانکیشان را خالی می‌کنند، یا اینکه سوالات جعلی را به فروش رسانده و در نهایت سبب می‌شوند که داوطلبان به این امید واهی که سوالات را در اختیار دارند، نتایج بدی در کنکور اخذ کرده و هم کنکور را از دست بدهند و هم مبلغ زیادی را پرداخت کنند.

رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه مجرمان سایبری پا را فراتر گذاشته و در ماه‌های اخیر شاهد پیش فروش سوالات کنکور در فضای مجازی بودیم، گفت: مجرمان سایبری با جعل هویت و با ادعای واهی دسترسی به سؤالات آزمون سراسری یا ارتباط و همکاری با طراحان سؤال، اقدام به اخاذی و کلاهبرداری از داوطلبان کنکور می‌کنند. همچنین در مواردی اقدام به جعل لوگوی سازمان سنجش می‌کنند تا افراد بیشتری را وسوسه کرده و مورد اغفال قرار دهند.

معظمی گودرزی با بیان اینکه انتشار چنین آگهی‌هایی در فضای مجازی جرم است، گفت: همچنین هرگونه خرید و فروش تحت عنوان فروش سوالات کنکور و آزمون‌ها و... در فضای مجازی جرم است. از این رو لازم است که مردم به هیچ عنوان فریب تبلیغات دروغین جذاب و اغوا کننده فروش سوالات کنکور در شبکه‌های اجتماعی را نخورند و صرفا با تکیه بر دانش و معلومات خود در کنکور شرکت کنند. هچنین هرگونه اخبار در مورد کنکور و آزمون‌های جامع را از رسانه‌های رسمی و سایت رسمی سازمان سنجش پیگیری کنند.

دیگر خبرها

  • تشریح اقدامات پلیس فتا درمورد کنکور/ بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سوالات
  • اقدامات پلیس فتا درمورد کنکور؛ ۲۰ نفر بازداشت شدند
  • بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری
  • تشریح اقدامات پلیس فتا درمورد کنکور/ بازداشت ۲۰ نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری
  • ۲۰ نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری بازداشت شدند
  • اقدامات پلیس فتا در زمینه ارتقای امنیت کنکور سراسری
  • هشدار پلیس فتای قم در خصوص فروش سوالات کنکور
  • داوطلبان کنکور مراقب کلاهبرداران باشند/ ادعای دسترسی به سوالات
  • داوطلبان کنکور مراقب کلاهبرداران باشند
  • هشدار پلیس فتا به کنکوری‌ها