Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-25@12:55:34 GMT

رونق نسبی در بازار پوشاک

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۹۳۵۲۱

رونق نسبی در بازار پوشاک

به گزارش روزنامه همشهری،‌ بعد از 2 سال کسادی و رکود، بازار لباس‌های تابستانه امسال دوباره گرم شده و رونق گرفته است. گرچه این گرما با رونقی که فروشندگان از سال‌ها قبل سراغ داشتند فاصله دارد، اما هرچه هست، خوشحالند که «فروش دارند». در پرترددترین و شلوغ‌ترین زمان یک عصر تابستانی، راهروهای تمام طبقات یکی از پاساژهای پرطرفدار غرب تهران مملو از جمعیت است و به‌نظر می‌رسد افزایش قیمت‌ها دست‌کم پاساژگردی را از سکه نینداخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مثل همیشه لباس‌فروشی‌های بچگانه و زنانه پرترددترین فروشگاه‌ها هستند و گرچه قیمت‌های بالا اجازه نمی‌دهد همه با دست پر از مغازه‌ها بیرون بیایند، اما بازار به وضوح نسبت به سال گذشته پررونق است. رونقی که به‌گفته فروشندگان یکی از دلایل آن گرمای شدید هوا و بیشتر شدن رفت‌وآمدهاست. به‌گفته مغازه‌دارها 2 سال قبل به‌دلیل آنلاین بودن کار و تحصیل، تردد در شهر کم بود و مردم نیاز زیادی به خرید لباس نداشتند، اما امسال با توجه به شرایط آب و هوا لباس‌هایی با طرح‌ها، مدل‌ها و رنگ‌های مناسب فصل به بازار آمده و جوان‌ها برای خرید بیشتر ترغیب می‌شوند. با این حال همه فعالان بازار بر این حقیقت تأکید دارند که رونق امسال فقط در قیاس با 2 سال گذشته بیشتر شده و با آنچه باید باشد فاصله دارد، کما اینکه ابوالقاسم شیرازی، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک تهران به تازگی اعلام کرد که حضور پوشاک در لیست خرید خانواده‌ها کم شده است.

وجه اشتراک؛ قیمت‌های نجومی
قیمت بسیار بالا وجه اشتراک تمام لباس‌فروشی‌هاست؛ مانتوهایی که با یک سوزن‌دوزی از سادگی درآمده‌اند، اما همین سوزن‌دوزی کوچک، قیمتشان را از یک‌ میلیون تومان بالاتر برده، شومیز‌ها و پیراهن‌هایی که به مانتو تغییر کاربری داده‌اند و حالا 500تا 700هزار تومان قیمت خورده‌اند، مانتوهای پانچ ساده و بی‌هیچ پیچیدگی در دوخت 600تا 700هزار تومان و شلوارهای ساده و خنک که بسته به جنس پارچه و تمیزی دوخت از 450تا 700هزار تومان قیمت دارند. حتی لباس‌های خنک خانگی هم کمترین قیمتی که دارند 400هزار تومان است. در بچگانه‌فروشی‌ها هم کمتر جنسی زیر 300– 400هزار تومان پیدا می‌شود. پیراهن نخی دخترانه 450هزار تومان، سرهمی دخترانه 550هزار تومان، پیراهن پسرانه آستین کوتاه 300هزار تومان، ست تی‌شرت و شلوارک پسرانه‌ 450هزار تومان، تی‌شرت با طرح چاپی 250هزار تومان، شلوار جین 600هزار تومان تا یک میلیون تومان و اگر سراغ مدل‌های مجلسی مثل ست پیراهن شلوار بروید قیمت از یک میلیون تومان بالاتر می‌رود. در مردانه‌فروشی‌ها اگر سراغ برندها بروید از همان ابتدا باید دور قیمت‌های زیر 1.5میلیون تومان را خط بکشید؛ حتی برای یک پیراهن یا شلوار ساده، اما در مغازه‌های غیربرند هنوز هم می‌شود پیراهن مردانه ساده را از 400 تا 600هزار تومان و شلوار پارچه‌ای را از 500تا 700هزار تومان پیدا کرد. تی‌شرت‌های تابستانه از 400تا 900هزار تومان و لباس‌های راحتی مثل شلوارک هم بسته به جنس از 200تا 500هزار تومان. این قیمت‌ها گرچه در یکی از پاساژهای نسبتا لوکس پایتخت چندان عجیب به‌نظر نمی‌رسد، اما برای بسیاری از مراجعه‌کنندگان به همین مرکز خرید هم بسیار بالاست. بیشتر خریداران وقتی در برابر پرسش «آیا این قیمت برای شما گران نیست؟» قرار می‌گیرند می‌گویند که «تعداد» خریدشان را کمتر کرده‌اند تا بتوانند آنچه می‌خواهند و می‌پسندند را خریداری کنند. دختر جوانی که به همراه یکی از دوستانش برای خرید مانتو آمده، معتقد است: «وقتی همه‌‌چیز گران شده قیمت بالای لباس چندان هم عجیب نیست.» او که دلیل خرید خود را علاقه به تنوع لباس در جمع‌های دوستانه عنوان می‌کند، می‌گوید که 2 سال گذشته را با توجه به تردد کمتر مردم و آنلاین بودن کار و تحصیل می‌شد با حداقل‌ها سر کرد، اما حالا که همه‌‌چیز به حالت عادی درآمده ناچار است خریدهای بیشتری داشته باشد و برای این منظور از دیگر هزینه‌هایش کم‌ می‌کند و گاهی هم از مراکز خرید ارزان‌تر و یا آنلاین خرید می‌کند.

فروش کم ، اما «هست»
یک فروشنده لباس زنانه در توضیح وضعیت این روزهای بازار پوشاک می‌گوید: «همین‌ که از هر 5بازدید یکی به خرید منجر می‌شود، خدا را شاکریم.» او که وضعیت این روزهای بازار را قابل قیاس با هیچ دوره‌ای نمی‌داند، ادامه می‌دهد: اینکه بخواهیم بازار را با شرایط پیش از کرونا مقایسه کنیم، سنجش درستی نیست چون تا تابستان پارسال مردم کمتر از خانه خارج می‌شدند و فروش تقریبا صفر بود، اما اگر بخواهیم به روزهای قبل از کرونا برگردیم هم شرایط به کلی متفاوت است چون قیمت‌ها بسیار پایین‌تر بود؛ مثلا من در همین مغازه تی‌شرت را 25هزار تومان می‌فروختم، اما امروز 325هزار تومان کمترین قیمت تی‌شرت در این مغازه‌ است. به‌گفته این فعال حوزه پوشاک، به‌دلیل رشد قیمت‌ها شاید درآمد مغازه‌دارها کم نشده باشد، اما تعداد فروش پایین آمده است: «قبلا 20تی‌شرت را 300هزار تومان می‌فروختیم و الان دو عدد را 600هزار تومان می‌فروشیم.»

منبع: الف

کلیدواژه: 700هزار تومان فروشی ها قیمت ها تی شرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۳۵۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد

به گزارش قدس آنلاین، جمال میرزایی اظهار داشت: کمبودی در عرضه تایرهایی با رینگ های ۱۳ و ۱۴ در بازار نداریم و با افزایش عرضه اکنون این تایرها به میزان کافی در بازار موجود است.

وی افزود: مشاهده های میدانی نشان می دهد که تقاضا نسبت به رینگ های ۱۳ و ۱۴ کاهش یافته است.

عضو هیات مدیره انجمن صنعت تایر ایران تاکید کرد: با از بین رفتن بازار سیاه در ماه آینده قیمت تایر در بازار کاهشی خواهد شد.

میرزایی با اشاره به افزایش به صورت میانگین ۱۶ درصدی تایرهای سواری گفت: با توجه به افزایش بهای تمام شده محصولات تولیدی ناشی از افزایش نرخ جهانی مواد اولیه، نرخ مواد اولیه داخل ، انرژی و سایر عوامل و نهاده های تولیدی و براساس اخذ مجوزهای قانونی و تصمیمات اتخاذ شده در انجمن صنفی صنعت تایر مقرر شد تا از پنجم اردیبهشت افزایش قیمت اعمال شود.

مدیر عامل گروه صنعتی بارز عنوان کرد: نرخ جهانی مواد شیمیایی از ۱.۲ به ۱.۷ دلار رسید که این امر باعث زیان‌ده شدن تولید شده است.

وی بیان داشت: تولیدکنندگان تایر در سال گذشته افزایش قیمتی نداشتند و این افزایش قیمت در امسال می تواند تولیدکنندگان را از زیان خارج و منجر به رونق تولید کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • دلار به کانال ۶۲ هزار تومان بازگشت / خریداران دست نگه داشته‌اند
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • تاثیر سفر‌های نوروزی در بازار مسکن شمال
  • قیمت دلار این‌گونه ۷ هزار تومان ریزش کرد/ خرید دلار متوقف شد
  • نرخ خرید مسکن تهران؛ خرید مسکن در خیابان بهداشت با ۱.۷ میلیارد
  • اجرای قانون مالیات بر سوداگری در مهار نرخ ارز،مسکن،خودرو و طلا موثر است/مصوبه مجلس به رونق بورس کمک می کند
  • اجرای طرح نور تأمین کننده منافع زن و خانواده است
  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!
  • سند ملی سبک پوشش اسلامی چه کمکی به صنعت پوشاک کشور می‌کند؟
  • ثبات نسبی بهای نفت در بازار جهانی