Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان، گفت: ۵۴ واحد صنفی طی یک هفته گذشته به دلیل رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی مرتبط با کرونا در سطح استان، شناسایی و پلمب شده است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، لیدا رفعتی با اعلام این خبر، اظهار داشت: این واحدهای صنفی شامل ۶ رستوران، ۱۶ نانوایی، سه استخر شنا و دیگر واحدهای خدماتی است که به دلیل بی توجهی به اجرای شیوه نامه های بهداشتی و پروتکل های ابلاغی مرتبط، پلمب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: همچنین متصدیان ۸۱۲ واحد صنفی استان همدان نیز به علت کم توجهی به اخطارها و توصیه های ارائه شده از سوی نهادهای مسئول به مراجع قضایی معرفی شدند که بیشترین میزان آن مربوط به نانوایی ها با ۱۴۷ مورد و پس از آن کارگاه ها و صنایع کوچک با ۱۰۳ مورد  است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان خاطرنشان کرد: سه هزار و ۶۸۳ مورد بازدید از مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی استان همدان در یک هفته گذشته انجام شده که در ۲ هزار و ۴۵۲ واحد معادل ۶۷ درصد واحدهای صنفی، شاهد اجرای موازین قانونی مرتبط با بهداشت فردی بودیم.

رفعتی با اشاره به اینکه دراین زمینه بیشترین میزان رعایت بهداشت فردی مربوط فرودگاه، دانشگاه، سالن سینما و تئاتر و ورزشگاه با ۱۰۰ درصد و پس از آن صنایع با ۹۴ درصد است، اظهار داشت:  متصدیان ۸۹ درصد واحدهای صنفی و خدماتی استان همدان واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

به گفته وی، نیمی از مراجعان به اماکن عمومی در استان همدان از ماسک استفاده می کنند که این آمار در پایانه های مسافربری ۲۰ درصد، مراکز تفریحی ۴۱ درصد، مراکز ورزشی ۴۳ درصد و تالارهای پذیرایی ۵۸ درصد است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان میزان رعایت پروتکل فاصله گذاری اجتماعی در مراکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی استان را ۴۵ درصد عنوان کرد و افزود: همچنین ۸۵ درصد معادل سه هزار و ۱۴۵ واحد از مجموع مراکز بازرسی شده استان به دستگاه تهویه مناسب مجهز هستند.

حسین بحیرایی

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۳۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌مندی بیش از ۸۹ هزار نفر از خدمات آزمایشگاه‌های مراکز بهداشتی تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه گفت: در یک سال گذشته در آزمایشگاه‌های مراکز بهداشتی تحت پوشش این دانشگاه به ۸۹ هزار و۵۵۱ نفر از شهروندان، ۳۸۲ هزار و ۷۵۰ خدمت آزمایشگاهی ارائه شده است.

محمد قربانی گفت: از مجموع خدمات ارائه شده در شهرستان‌های تحت پوشش دانشگاه، در آزمایشگاه‌های مراکز تربت حیدریه به ۵۲ هزار و ۶۵۳ نفر ۲۲۶ هزار و ۲۸۴ خدمت، در آزمایشگاه‌های مراکز زاوه به ۲۲ هزار و ۸۶۲ نفر ۹۰ هزار و ۵۵۰ خدمت و در آزمایشگاه‌های مه ولات به ۱۴هزار و ۳۶ نفر ۶۵ هزار و ۹۱۶ خدمت آزمایشگاهی ارائه شده است که در نوع خود بی‌نظیر می‌باشد.

وی گفت: در حال حاضر ۹ آزمایشگاه و ۲۲ مرکز نمونه‌گیری در معاونت بهداشت دانشگاه و مراکز خدمات جامع سلامت فعال هستند و به همشهریان خدمت‌رسانی می‌کنند.

دیگر خبرها

  • پلمب ۶۵ مشاور املاک و خودرو در کرمان
  • پلمب ۶۵ واحد صنفی فاقد پروانه کسب مشاورین املاک و خودرو در کرمان
  • پلمب یک رستوران بدلیل تخلفات بهداشتی در شادگان
  • پلمب یک واحد قصابی در شهرستان آوج
  • دانشگاه آزاد همدان میزبان ۲۵ شرکت صنعتی و خدماتی در رویداد صدرا
  • از کشف موتورسیکلت سنگین قاچاق تا پلمب ۲۰ واحد صنفی متخلف در فارس
  • ۴ واحد صنفی پوشاک در مشهد پلمب شد
  • پلمب ۴ واحد صنفی پوشاک در مشهد
  • پلمب ۲۰ واحد صنفی متخلف در سرچهان
  • بهره‌مندی بیش از ۸۹ هزار نفر از خدمات آزمایشگاه‌های مراکز بهداشتی تربت حیدریه