Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان از تخلیه و بارگیری بیش از 53 هزار تن کالا در بندر جاسک در سه ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: در این مدت نیز ۱۲ هزار تن کالا در بندر سیریک تخلیه و بارگیری شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "حمیدرضا محمدحسینی تختی" با بیان اینکه جاسک به عنوان قلب تجارت مکران به عنوان یک بندر بین المللی در آینده نقش تعیین کننده ای در معادلات و همچنین مبادلات کالایی خواهد داشت، افزود: سرمایه گذاری بنادر و دریانوردی در این بندر، حیاتی و ما بنا به وظایفی که داریم زمینه توسعه بیش از پیش آن را فراهم خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، عملیات تخلیه و بارگیری کشتی ها نیز در بندر  جاسک نشان دهنده نقش ویژه آن در مبادلات بین المللی است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان با بیان اینکه جاسک به دلیل فاصله اندک با کشور عمان از اهمیت زیادی برخوردار است.

محمدحسینی در ادامه به عملیات تخلیه و بارگیری در بندر تیاب و سیریک اشاره کرد و گفت: در مدت زمان سه ماهه سال جاری 12 هزار و ۲۹۲  تن عملیات تخلیه و بارگیری در این بندر  به ثبت رسید که رشدی 316 درصدی  را نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می دهد.

وی همچنین از رشد 186 درصدی عملیات  تخلیه و بارگیری در بندر تیاب خبر داد و گفت: در سه ماه نخست سال جاری ۴ هزار و ۵۹۸ تن کالا در این بندر جابجا شده است.

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان به حمل و نقل مسافری داخلی از طریق بنادر شهید حقانی و هرمز اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تا پایان خرداد، 760 هزار نفر مسافر به وسیله شناورهای مسافری از بندر شهید حقانی جابجا شدند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 80 درصد رشد نشان می دهد.

محمدحسینی با اشاره به جابجایی مسافر از طریق بندر هرمز تصریح کرد: جابجایی مسافر در این بندر با ثبت آمار 290 هزار نفری رشد 147 درصدی نسبت به سه ماهه نخست سال قبل داشته است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: بندر جاسک بندر سیریک روابط عمومی تجارت سرمایه گذاری بارگیری کشتی عمان حمل و نقل بندر شهید حقانی بندر جاسک تخلیه و بارگیری کالا در بنادر بنادر و دریانوردی تخلیه و بارگیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۳۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخلیه ۲.۲ میلیون تنی ۶ قلم کالا در بنادر/ رشد ۱۰۰ درصدی تخلیه شکر

به گزارش خبرگزاری مهر، میزان تخلیه کالاهای اساسی شامل جو، ذرت، سویا، برنج، شکر و روغن در بنادر کشور طی فروردین ماه امسال معادل ۲ میلیون و ۱۹۰ هزار و ۲۶۴ تن بود که در این بین جو رشد ۱۲۶ درصدی، ذرت رشد ۵۹ درصدی، سویا رشد ۱۴۹ درصدی، شکر رشد ۱۰۰ درصدی و روغن رشد ۳۰۴ درصدی داشت.

رشد ۱۲۶ درصدی تخلیه جو در فروردین‌ماه

میزان تخلیه جو طی فروردین‌ماه سال جاری معادل ۱۴۷ هزار و ۷۵۸ تن بود که حاکی از رشد ۱۲۶ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است و میزان تخلیه ذرت طی یک ماهه نخست ۱۴۰۳ معادل یک میلیون و ۲۹۷ هزار و ۳۳۸ تن بود که نشان‌دهنده رشد ۵۹ درصدی است.

تخلیه سه هزار و ۵۲۳ تن برنج

علاوه بر این میزان تخلیه سویا طی ۳۰ روزه نخست سال جاری معادل ۵۷۷ هزار و ۹۵۸ تن بود که رشد ۱۴۹ درصدی را نشان می‌دهد و میزان تخلیه برنج نیز طی مدت مذکور معادل سه‌هزار و ۵۲۳ تن بود.

رشد ۱۰۰ درصدی تخلیه شکر

این در حالی است که میزان تخلیه شکر طی یک ماهه نخست سال جاری معادل ۴۰ هزار و ۹۴۴ تن بود که حاکی از رشد ۱۰۰ درصدی این کالا نسبت به مدت مشابه سال گذشته است و میزان تخلیه روغن در این ماه معادل ۱۲۲ هزار و ۷۴۳ تن بود که در خصوص این کالا نیز شاهد رشد ۳۰۴ درصدی هستیم.

به گزارش مهر، تعداد کامیون و واگن اختصاص یافته برای خروج کالاهای اساسی طی یک ماهه نخست سال جاری شامل ۸۲ هزار و ۷۰۱ دستگاه کامیون و سه‌هزار و ۴۴۶ واگن بود که از این تعداد هفت‌هزار و ۴۴۳ دستگاه به صورت حمل یکسره بوده است.

کد خبر 6087944 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • تخلیه ۲.۲ میلیون تنی ۶ قلم کالا در بنادر/ رشد ۱۰۰ درصدی تخلیه شکر
  • ◄ نشست مرور فرآیندهای مطلوب سامانه یکپارچه عملیات بندری در بندر شهید رجایی
  • رشد ۹ درصدی عملیات کانتینری تخلیه و بارگیری کالا در بنادر کشور
  • رشد ۸.۶ درصدی تخلیه و بارگیری کالای کانتینری
  • تخلیه‌ و بارگیری ۱۷.۵ میلیون تن کالا در بنادر کشور
  • ظرفیت تخلیه و بارگیری در بندر دیلم ۲ برابر شد
  • تخلیه و بارگیری ۴۸۵ هزار و ۳۵۲ تن کالا در امیرآباد
  • فروردین ماه پررونق در بزرگترین بندر شمال 
  • آغاز رکورد شکنی بندر امیرآباد در سال ۱۴۰۳
  • افزایش درآمدها وموفقیت درجذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی دربندرامام خمینی