Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران به نقل از روسیا الیوم، «ویاچسلاو گلادکوف» فرماندار منطقه بلگورود روسیه که در نزدیکی مرز اوکراین قرار دارد، خبر از وقوع چندین انفجار در این شهر داده است.

وی در کانال تلگرام خودش نوشت که در این انفجارها «دست کم سه نفر کشته شدند».

گلادکوف تأکید کرد که این انفجارها یک ساختمان آپارتمانی ۱۱ طبقه و حداقل ۳۹ واحد مسکونی را تخریب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین 5 خانه به طور کامل تخریب شدند.

 گلادکوف گفت که سامانه‌های پدافند هوایی در اثر این انفجارها فعال شده بودند.

تاکنون اوکراین نسبت به این حادثه واکنشی نشان نداده است.

جزییات این انفجارها که در اطلاعیه فرماندار بلگورود در کانال تلگرامش منتشر شده نیز به طور مستقل قابل تایید نیست.

در همین حال، فرماندار منطقه «کورسک» روسیه هم مرز با اوکراین نیز  اعلام کرد که پدافند هوایی روسیه دو پهپاد اوکراینی از نوه«استریج» را در زمان نزدیک شدن شان به شهر کورسک سرنگون کرده است. 

وی تصریح کرد که در این حادثه که شب گذشته رخ داد کسی آسیبی ندید.

 

دیگر تحولات 

 

ادامه درگیری‌ها در شرق اوکراین

بنابر ‌گزارش‌ها، در اطراف شهر لیسیچانسک در شرق اوکراین، درگیری‌های شدیدی در جریان است.

لیسچانسک تنها شهر منطقه لوهانسک است که هنوز تحت کنترل روسیه در نیامده.

روسلان موزیچوک، سخنگوی گارد ملی اوکراین، ادعای جنگجویان و جدایی‌طلبان تحت حمایت روسیه در مورد محاصره این شهر را رد کرده است.

جدایی‌طلبان گفته‌اند: «آخرین ارتفاعات استراتژیک را اشغال کرده‌ایم، که این موضوع به ما امکان می‌دهد تایید کنیم که لیسیچانسک کاملاً محاصره شده است.»

در دیگر مناطق اوکراین، روسیه همچنان به حملات موشکی ادامه می‌دهد.

در شهر خارکیف، خطوط راه‌آهن و برق در اثر حملات روسیه صدمه دیدند اما تلفاتی گزارش نشده است.

اسلویانسک، از شهرهای مهم دونباس که در اختیار نیروهای اوکراینی است، نیز دوباره تحت گلوله‌باران روس‌ها است. وادیم لیاخ، شهردار این شهر گفت در اثر بمب‌های خوشه‌ای روسیه که استفاده از آنها ممنوع است، چهار نفر کشته شدند. بی‌بی‌سی قادر به تأیید این ادعا نیست.

تقاضا از صلیب سرخ و سازمان ملل برای کمک به غیرنظامیان زندانی

از سویی دیگر، شهردار ماریوپل، شهری که تحت اشغال روسیه درآمده، از صلیب سرخ و سازمان ملل متحد خواسته است تا به وضعیت اسفناک غیرنظامیانی که در زندان‌های روسیه نگهداری می‌شوند، رسیدگی کنند.

وادیم بویچنکو که اکنون در منطقه تحت کنترل اوکراین بسر می‌برد، گفته است بیش از ده هزار شهروند ماریوپل در شرایط غیرانسانی در جمهوری خلق دونتسک تحت حمایت روسیه نگهداری می‌شوند.

این اعداد را مستقلا نمی‌توان تأیید کرد اما آقای بویچنکو از اردوگاه‌هایی در یلنیوکا، ماکییوکا و یک بازداشتگاه در دونتسک نام برده است.

به‌گفته او، مردم در سلول‌های تنگ نگهداری می‌شوند، به سختی به آب و غذا دسترسی دارند و تحت انواع شکنجه‌های روحی و جسمی قرار گرفته‌اند.

 

دو بریتانیایی دیگر توسط نیروهای روس در اوکراین اسیر شدند

خبرگزاری «تاسک» وابسته به روسیه به نقل از جدایی‌طلبان جمهوری خودخوانده خلق دونتسک  می‌گوید که دو فرد بریتانیایی به نام‌های دیلان هی‌لی Dylan Healy و اندرو هیل Andrew Hill به اتهام عمل مزدورانه محکوم شدند. این بدین معنی است که این دو فرد در کنار دو شهروند دیگر بریتانیایی به نام‌های آیدن آسلین و شان پینر به اعدام محکوم شده‌اند.

در هفته گذشته مقامات جمهوری خودخوانده خلق دونتسک  از آغاز اجرایی شدن مجازات اعدام از سال ۲۰۲۵ خبر داده بودند که نگرانی مقامات غربی را در بر داشت.

دو فرد بریتانیایی دستگیر شده به طور داوطلبانه به نیروهای اوکراینی پیوسته بودند که در آوریل ۲۰۲۲ توسط نیروهای تحت حمایت روسیه در اوکراین اسیر شدند.

 

پنتاگون هرگونه حسن نیت روسیه در ترک جزیره «مار» در دریای سیاه را رد کرد

وزارت دفاع ایالات متحده اعلام کرد که اینکه روسیه عقب نشینی خود از جزیره مار را به حسن نیت تعبیر می‌کند درست نیست.

در نشست خبری پنتاگون، مقام ارشد این وزارت خانه گفت: «ما این تحول را به این صورت می‌بینیم که اوکراینی‌ها در اعمال فشار قابل توجه بر روس‌ها، از جمله استفاده از موشک‌های هارپون علیه یک کشتی تدارکاتی، بسیار موفق بودند. وقتی متوجه می‌شوید که جزیره مار چقدر بی‌ثبات و متروک است، اهمیت این قضیه را درک می‌کنید. بنابراین، 

اوکراینی‌ها ادامه عملیات‌ خود در آنجا را برای روس‌ها بسیار سخت کردند و آن‌ها را در برابر حملات اوکراین بسیار آسیب‌پذیر کردند. البته، به همین دلیل روسیه جزیره را ترک کرد.»

بر این اساس خروج نیروهای روسیه از جزیره مار به دلیل استیصال نیروهای روسیه در تامین پشتیبانی بوده است.

 

ارتش اوکراین روسیه را به استفاده از بمب‌ فسفر متهم کرد

ارتش اوکراین جمعه شب ارتش روسیه را به استفاده از بمب‌های فسفری در جزیره «مار» واقع در دریای سیاه متهم کرد؛ جزیره‌ای که نیروهای روسیه روز پنجشنبه پس از بیرون رانده شدن از سوی ارتش اوکراین آن را ترک کردند.

روسیه هنوز نسبت به این ادعای ارتش اوکراین واکنشی نشان نداده است.

 

کمیسیون اروپا طرح اضطراری کمک به حذف وابستگی اعضا به انرژی روسیه تهیه می‌کند

اورزولا فن در لاین، رئیس کمیسیون اروپا، روز جمعه گفت که این ابتکار بر اساس اقدامات اتحادیه اروپا برای به صفر رساندن مصرف زغال سنگ، نفت و گاز طبیعی روسیه صورت می‌گیرد و مکمل تلاش‌های تمامی اعضای اتحادیه اروپا برای تسریع توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر مانند انرژی باد و خورشید است.

خانم فن در لاین که در جمهوری چک، رئیس دوره‌ای اتحادیه اروپا، سخن می‌گفت، افزود: «ما در حال آماده‌سازی طرح‌های اضطراری برای اروپا هستیم. قیمت انرژی بالاست. 

مردم، به درستی، از ما انتظار دارند که در این مورد کاری انجام دهیم.»

 

فنلاند: احتمال گسترش جنگ به اروپا وجود دارد

 

وزیر خارجه فنلاند شامگاه جمعه در مصاحبه‌ای هشدار داد احتمال گسترده شدن جنگ به اروپا وجود دارد.

«پکا هاویستو» وزیر خارجه فنلاند شامگاه جمعه گفت که احتمال گسترده شدن جنگ به اروپا وجود دارد.

وی که با شبکه خبری سی‌ان‌ان مصاحبه می‌کرد، افزود: «احتمال گسترده شدن جنگ به اروپا وجود دارد به همین دلیل حمایت از اوکراین بسیار مهم است».

وزیر خارجه فنلاند اضافه کرد: «ساختار امنیتی در اروپا به دلیل جنگ در اوکراین فروپاشیده است».

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو نیز روز چهارشنبه گذشته در سخنرانی در نشست سران ناتو در شهر مادرید گفت که این اتحاد نظامی با بزرگ‌ترین چالش از زمان جنگ جهانی دوم مواجه است.

کشورهای عضو ناتو در نشست سال ۲۰۱۶ در ورشو نیز بر سر افزایش نیروهای نظامی حاضر در شرق اروپا از جمله در لهستان، استونی، لتونی و لیتوانی به توافق رسیدند. 

طی ماه‌های گذشته و در پی حمله روسیه به اوکراین نیز آمریکایی‌ها شمار نیروهای خود در اروپا را از ۷۰ به ۱۰۰ هزار نفر رسانده‌اند.

به گزارش رسانه‌ها در نشست سران ناتو در شهر مادرید، برخی متحدان شرقی درخواست افزایش نیرو در حد لشکر را ارائه داده‌اند. طبق گزارش منابع غربی، لهستان نیز قصد 

دارد درخواست کند ابعاد حضور نیروهای ناتو در این کشور به از «گردان» به «تیپ» افزایش یابند.

روزنامه ال پاییس اسپانیا در این باره نوشت، این بدان معنا است که هر کدام از هشت گروه رزمی ناتو در اروپا که ۱۰۰۰ تا ۱۶۰۰ نیرو دارند، به میزان دستکم دوبرابر، گسترش 

یابند. به نوشته این روزنامه، کشورهای عضو ناتو قصد دارند کشورهایی که شرق اروپا و در مجاورت روسیه قرار دارند را به دژ نظامی مقابله با این کشور تبدیل کنند.

 

منبع: جماران

کلیدواژه: افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا جنگ اوکراین حمله روسیه به اوکراین افغانستان سهام عدالت لیگ برتر لیگ قهرمانان مقدماتی جام جهانی واردات خودرو ویروس کرونا جنگ به اروپا وجود ارتش اوکراین نیروهای روس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۳۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع دو گانه ماکرون در قبال روسیه

در حالی که رئیس جمهور فرانسه مرتبا بر لزوم اتخاذ موضع سختگیرانه در قبال روسیه و تداوم حمایت‌ها از اوکراین تاکید دارد اما با وجود تحریم‌های ضد روسی همچنان به واردات بالای گاز مایع از این کشور ادامه می‌دهد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه "برلینر سایتونگ" در مطلبی به بازی دوگانه امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه در قبال تحریم های ضد روسیه پرداخته و نوشت: فرانسه موضع سختگیرانه ای در قبال جنگ اوکراین اتخاذ می کند، اما در عین حال واردات گاز طبیعی مایع خود از این کشور را افزایش می دهد.

در ادامه این مطلب آمده است: درست در همان ابتدای حمله روسیه به اوکراین، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در کنار اوکراین قرار گرفت. اما در حالی که فرانسه هنوز با صدای بلند به حمله نظامی روسیه اعتراض می کند، واردات گاز طبیعی مایع روسیه (LNG) به این کشور در حال افزایش است.

این آمار از آخرین داده های مرکز تحقیقات انرژی و هوای پاک (CREA) به دست آمده است. بر این اساس در سه ماه اول سال جاری میلادی ، فرانسه بیش از هر عضو اتحادیه اروپا LNG روسیه را نسبت به سال گذشته وارد کرده است. گفته می شود از ابتدای سال میلادی جاری، فرانسه در مجموع حدود 600 میلیون یورو به روسیه برای این منظور پرداخت کرده است.

یک دیپلمات اتحادیه اروپا که نامش فاش نشده است در این باره به پولیتیکو گفت: این طور نمی شود که فرانسه از یک سو موضع سختی علیه روسیه اتخاذ کرد و از سوی دیگر مبالغ هنگفتی برای گاز روسیه پرداخت کند. رشد تجارت گاز فرانسه با روسیه در حالی صورت می گیرد که مکرون در هفته های اخیر موضع سخت تری در حمایت از اوکراین اتخاذ کرده است.

در پایان ماه فوریه، مکرون اعلام کرد که هر کاری را انجام خواهند داد تا روسیه در اوکراین پیروز نشود. او در این راستا اعزام نیروهای ناتو به این کشور را رد نکرد، که این طرح باعث سروصدای زیادی در اروپا شد. در آن زمان، اولاف شولتز، صدر اعظم آلمان در این راستا با رئیس جمهور فرانسه مخالفت کرد.

فرانسه تاکید می‌کند که خرید گاز برای حفظ منابع اروپایی ضروری است و به قراردادهای بلندمدت با روسیه اشاره می‌کند که از نظر قانونی فسخ آن دشوار است. اما منتقدان استدلال می‌کنند که پاریس می‌تواند اقدامات بیشتری برای کاهش خریدهای خود از روسیه انجام دهد و در این راستا شرکت انرژی TotalEnergies را به خاطر این انفعال سرزنش می کنند.

یکی از مقامات وزارت انرژی فرانسه در این راستا در برابر پولیتیکو اعتراف کرد: «این مسئله آسانی نیست. او با اشاره به قراردادهای بلندمدتی که توتال انرژی امضا کرده است که مجبور به خرید LNG از روسیه می شود، گفت: «اگر به پرداخت هزینه گازی که وارد نمی کنیم ادامه دهیم، فایده ای ندارد.

در ادامه این مطلب آمده است: اما فرانسه تنها کشوری نیست که از ال ان جی روسیه صرف نظر نمی کند. داده های حمل و نقل نشان می دهد که حداقل 9 کشور اتحادیه اروپا همچنان به این تجارت با روسیه ادامه می دهند. اگرچه LNG روسیه در سال 2024 تنها پنج درصد از مصرف گاز اتحادیه اروپا را به خود اختصاص داد، اعضای اتحادیه اروپا بیش از هشت میلیارد یورو برای این صادرات به روسیه پرداخت کردند. این از گزارش جدید CREA به دست آمده است.

بر این اساس فرانسه هم در حجم واردات مطلق در سال جاری، در مجموع 1.5 میلیون تن و هم در افزایش خرید نسبت به مدت مشابه سال گذشته، پیشتاز است. پس از فرانسه، بزرگترین خریداران LNG روسیه در اتحادیه اروپا بلژیک، اسپانیا و هلند هستند. همه آنها اعلام کرده اند که می خواهند این خرید را البته با همکاری نزدیک کاهش دهند.

"ترزا ریبرا"، وزیر انرژی اسپانیا در نشست وزرای انرژی اتحادیه اروپا در ماه گذشته گفت: تنها راه رو به جلو یک رویکرد مشترک برای کاهش یا ممنوعیت این واردات است. وی افزود: ما در اسرع وقت به این امر نیاز داریم. لیتوانی حتی ممنوعیت کامل LNG روسیه را در اجلاس پیشنهاد کرد.

اما فرانسه در این اجلاس از خود خویشتنداری نشان داد و در عوض از خریدهای مداوم خود از روسیه دفاع کرد. "برونو لومر"، وزیر اقتصاد فرانسه در این ماه به قانونگذاران گفت که در نهایت پایان دادن به وابستگی فرانسه به گاز روسیه باید به تدریج انجام شود تا از تأثیرات بیش از حد وخیم بر بازار و افزایش قیمت جلوگیری شود.

مسکو:عضویت اوکراین، پایان اتحادیه اروپا استاتحادیه اروپا محدودیت واردات از اوکراین را تشدید می‌کند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چرا جنگ ایران و اسراییل به نفع روسیه نیست؟
  • روسیه: ۲۷۰ پهپاد ارتش اوکراین منهدم شد
  • موضع دو گانه ماکرون در قبال روسیه
  • تحولات اوکراین| نگرانی زلنسکی از وضعیت ارتش در جبهه نبرد
  • عصبانیت شدید زلنسکی از حمله ایران به اسرائیل/ارتش اوکراین در آستانه فروپاشی است
  • عصبانیت شدید زلنسکی از حمله ایران به اسرائیل
  • تلفات سنگین در حمله اوکراین به نیروگاه هسته ای زاپروژیا/ وضعیت وخیم ارتش اوکراین در جبهه شرقی
  • تلفات سنگین در حمله اوکراین به نیروگاه هسته ای زاپروژیا 
  • ۸۴۵ نظامی اوکراینی در یک روز کشته شدند
  • پیش بینی مقام نظامی انگلیسی از زمان شکست اوکراین