Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-28@08:12:00 GMT

پایان عملیات اعزام حجاج به سرزمین وحی

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۹۳۸۱۰

پایان عملیات اعزام حجاج به سرزمین وحی

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: اعزام زائران بیت الله الحرام به سرزمین وحی تا پایان امشب به پایان می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، غلامرضا رستمیان با اعلام جزییات اعزام حجاج به سرزمین وحی بیان کرد: از آغاز اعزام حجاج به مدینه منوره و جده تاکنون ۱۶۰ پرواز انجام شده است و دو پرواز نیز تا پایان امروز از فرودگاه بین المللی امام  و زاهدان انجام خواهد شد و در مجموعه حجاج ایرانی و عوامل اجرایی حج با ۱۶۲ پرواز عازم سرزمین وحی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته رستمیان با انجام دو پرواز پایانی یکی در ساعت ۱۸و ۲۵ دقیقه از فرودگاه امام و دیگری در ساعت ۱۹و۵۵ دقیقه عصر امروز از فرودگاه زاهدان عملیات اعزام حجاج پایان خواهد یافت.
مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد: تا امروز ۱۱۳ پرواز از ۱۷ فرودگاه بین المللی مشهد، اصفهان، اهواز، یزد، گرگان، تبریز، ساری، همدان، شیراز، ارومیه، بیرجند، بندرعباس، زنجان، بوشهر، اردبیل، کرمان و زاهدان به جز فرودگاه امام برقرار شده است که با این تعداد پرواز ۲۷ هزار و ۸۷۱ زائر با ۵۰۲هزار و ۴۶۷کیلوگرم بار به خانه خدا اعزام شدند.
رستمیان با اعلام اینکه همه پرواز‌های حج امسال توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران انجام شده و عربستان پروازی در این زمینه انجام نداده است، گفت: متوسط تاخیر پرواز‌ها حدود یک ساعت بوده است که این رقم خوبی است.
وی در پایان خاطر نشان کرد: عملیات بازگشت حجاج از ۲۳ تیرماه ۱۴۰۱ آغاز خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران فرودگاه مشهد وزارت راه و شهرسازی برنا سرزمین وحی اعزام حجاج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۳۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو ۲ پرواز فرودگاه دزفول درپی بارندگی

مسئول روابط عمومی فرودگاه دزفول گفت: بارندگی شدید و شرایط نامناسب جوی باعث لغو ۲ پرواز فرودگاه دزفول شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دزفول، مهدی بخشی اظهار داشت: پرواز تهران -دزفول به شماره 3417 هواپیمایی ایران ایر که قرار بود ساعت 19 یکشنبه شب انجام شود به دلیل شرایط نامناسب جوی لغو شد.

وی ادامه داد: همچنین پرواز دزفول - تهران با شماره 3416 که قرار بود ساعت 21:15دقیقه یکشنبه شب انجام شود نیز به دلیل شرایط نامناسب جوی لغو شد.

به گزارش تسنیم، سازمان هواشناسی برای روزهای یکشنبه و دوشنبه هفته جاری برای 2 استان لرستان و خوزستان هشدار بارش باران و وزش باد شدید صادر کرده بود؛ در همین راستا ستادهای بحران استان‌ها و شهرستان‌ها در این 2 استان در آماده‌باش کامل قرار گرفتند. طی بارندگی بامداد دوشنبه بیش از 60 میلیمتر بارندگی در دزفول ثبت شد.

فرودگاه دزفول از دستگاه آی ال اس که می‌تواند هواپیما را با دید کمتر به سمت فرودگاه هدایت کند، بی‌بهره است. 15 پرواز هفتگی از طریق فرودگاه دزفول انجام می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تغییر زمان پرواز‌های فرودگاه سهند از ۱۳ فروردین
  • تغییر زمان پرواز‌های فرودگاه سهند
  • ثبت حد نصاب نشست و برخاست ۱۳ پرواز همزمان در فرودگاه کیش
  • افزایش ۲ برابری پرواز‌ها از فرودگاه آیت الله آیت الهی لارستان
  • انجام نیمی از پروازهای نوروز از دو فرودگاه مهرآباد و مشهد
  • اعزام و پذیرش ۹۵۰ هزار مسافر در فرودگاه‌های کشور
  • پروازهای رشت از فرودگاه اصفهان از سر گرفته شد
  • افزایش ۱۷ درصدی اعزام و پذیرش مسافران از فرودگاه‌های آذربایجان‌غربی
  • لغو ۲ پرواز فرودگاه دزفول به علت شرایط نامناسب جوی
  • لغو ۲ پرواز فرودگاه دزفول درپی بارندگی