Web Analytics Made Easy - Statcounter

اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه‌ای نسبت به ورود گرد و خاک از یکشنبه شب (12 تیر) به استان هشدار سطح نارنجی صادر کرد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از اداره کل هواشناسی خوزستان در این اطلاعیه آمده است: نفوذ توده گرد و غبار عراقی ابتدا بر مناطق غربی، شمال غربی، مرکزی و سپس سایر مناطق خوزستان از اوایل وقت امشب  تا اواخر وقت دوشنبه ۱۳ تیر، سبب کاهش دید افقی، کیفیت هوا و افزایش غلظت آلاینده‌های گرد و غبار خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دنبال وقوع گرد و غبار دیروز ۱۱ تیر نیز که اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به وقوع آن هشدار سطح زرد صادر کرده بود میزان غلظت ذرات آلاینده در شهرهای بندرامام خمینی(ره)، ماهشهر و سوسنگرد به حدود ۹ برابر حدمجاز رسید.

کارگروه شرایط اضطراری آلودگی هوای خوزستان، ادارات و سازمان‌های پنج شهرستان آبادان، خرمشهر، هویزه، دشت آزادگان و شادگان را به دلیل ورود توده گرد و غبار در روز یکشنبه تعطیل اعلام کرده بود.

  تماشاخانه ببینید| تصاویری خیره‌کننده از حمله میلیون‌ها ملخ به سرزمین‌های سبز/ روزی 40 هزار تن غذا می‌خورند ببینید | ریزش کوه بر روی ده‌ها کامیون در ترکیه فیلم های دیگر

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: گرد و غبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۳۹۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار نارنجی هواشناسی و لزوم آمادگی مردم و شهرداری

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز با اشاره به هشدار سطح نارنجی بارش‌ها برای جنوب کشور و استان فارس، بر لزوم آمادگی کامل مردم و برنامه‌ریزی دقیق برای اجرای دستورالعمل‌های مراقبتی تأکید کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، روح‌الله خوشبخت بابیان این موضوع گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای آمادگی در برابر بارندگی‌های پیش رو باید بر اساس آمار‌ها و گزارش‌ها و همچنین تجارب به‌دست‌آمده از گذشته باشد.

وی ادامه داد: مسیل‌ها و مسیر‌هایی که در بارندگی‌های گذشته دچار آب‌گرفتگی یا سایر مشکلات شده‌اند باید بهسازی و لایروبی شده باشد.

معاون شهردار شیراز گفت: آمادگی ماشین‌آلات، تجهیزات و امکانات موردنیاز باید پیش از شروع بارش‌ها انجام شود.

خوشبخت در این جلسه همچنین به زحمات شبانه‌روزی نیرو‌های خدمات شهری شهرداری شیراز در بارندگی‌های گذشته به‌ویژه در ایام نوروز اشاره و ضمن تقدیر از این تلاش‌ها خاطرنشان کرد: این اقدامات در کنار بسیاری کار‌های دیگر سبب شد ستاد اجرایی خدمات سفر در نوروز با موفقیت و سربلندی و در شأن شهر شیراز به ارائه خدمات بپردازد.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز با تأکید بر اینکه محور همه اقدامات باید جلب رضایت شهروندان باشد، گفت: نتیجه همه تلاش‌ها و برنامه‌ریزی‌های مجموعه خدمات شهری درنهایت با رضایت خاطر مردم عزیز شیراز به ثمر می‌نشیند.

وی همچنین با اشاره به اهمیت رعایت نکات ایمنی در زمان بارندگی افزود: شهروندان با توجه به هشدار هواشناسی از سفر‌های غیرضروری با خودرو‌های شخصی در سطح شهر پرهیز و به علائم هشداردهنده نوار حفاری در پروژه‌ها توجه کنند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری شیراز افزود: سامانه 137 مرکز ارتباطات مردمی شهرداری شیراز و سامانه 125 سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز به‌طور شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان است.

خوشبخت از مردم خواست از اسکان و تردد در حاشیه رودخانه‌ها یا مسیل‌ها خودداری و از استقرار و نصب چادر در بوستان‌ها، بستر رودخانه‌ها و مناطق کوهستانی به‌خصوص در مناطق با شیب زیاد و مسیل‌ها اجتناب کنند.

معاون شهردار شیراز خطاب به مردم با تاکید بر اینکه از مسیر‌های منتهی به رودخانه‌هایی که سیل در آنها جریان دارد دوری‌کنید، گفت: به یاد داشته باشید خودرو‌ها و وسایل نقلیه، مکان امنی در مقابل وقوع سیل نیستند، سیل می‌تواند خودرو را به حرکت درآورد و حتی واژگون کند. پس اگر وسیله نقلیه (به علت فرورفتن در آب یا گل) از حرکت ایستاد، فوری آن را ترک کرده و به‌جای مرتفع بروید.

به گفته خوشبخت؛ شنا کردن و حرکت در جریان سیل بسیار خطرناک است و خطر غرق‌شدگی به دنبال دارد.

وی همچنین تاکید کرد: در جریان آب راه نروید؛ چراکه 15 سانتیمتر آب در حال حرکت ممکن است باعث بر هم خوردن تعادل شما شود؛ اگر مجبورید در آب حرکت کنید از مسیری بروید که آب حرکت نمی‌کند.

انتهای پیام/424

دیگر خبرها

  • هواشناسی اصفهان هشدار سطح نارنجی صادر کرد
  • هواشناسی اصفهان فردا ۲۹ فروردین؛ صدور هشدار نارنجی بارش
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در اصفهان/ بارش‌ها در راهند
  • آماده‌باش یزد به دنبال صدور هشدار نارنجی هواشناسی
  • هشدار نارنجی هواشناسی و لزوم آمادگی مردم و شهرداری
  • صدور هشدار هواشناسی نارنجی و قرمز در نقاط مختلف کرمان
  • هشدار قرمز هواشناسی برای استان بوشهر
  • هشدار نارنجی هواشناسی برای سیستان و بلوچستان
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در کیش
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در کیش/ منتظر امواج ۲.۵ متری باشد