Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، کلام الله صفری ظهر یکشنبه در جلسه هماهنگی کمیته فرهنگی و دانش آموزی کنگره ملی بزرگداشت ۳۴۰۰ شهید استان اردبیل اظهغار کرد: به دنبال احیای شعائر اصیل انقلاب اسلامی هستیم که در این راستا، زندگی نامه شهدای فرهنگی و دانش آموزی بایستی به یک برنامه تبدیل شود.

وی افزود: انتقال ارزش‌های دینی به خصوص فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان باید در رأس امور قرار گیرد و در این راستا استفاده از انواع محتواها در قالب‌های مختلف مثل برگزاری مسابقات، جشنواره‌ها و … مورد انتظاراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کمیته فرهنگی و دانش آموزی فرهنگی کنگره ملی بزرگداشت ۳۴۰۰ شهید استان بیان کرد: برای بسط و گسترش و معرفی فرهنگ ایثار و شهادت استمرار در فعالیت‌ها شرط موفقیت و اثرگذاری است.

صفری همچنین به استفاده از ظرفیت مدارس در برگزاری مراسم‌های مختلف در خصوص فرهنگ شهید و شهادت تاکید کرد و افزود: به منظور اطلاع رسانی و ایجاد جریان فرهنگی برای کنگره ملی بزرگداشت شهدای استان اردبیل، کلیه برنامه‌های پرورشی و تربیتی از جمله راهیان نور، قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر، مسابقات فرهنگی و هنری با نام ۳۴۰۰ شهید اجرا خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل ادامه داد: تهیه تقویم زمانبندی اجرای برنامه‌ها و ارسال به موقع گزارشات کارگروه‌های ۹ گانه به دبیرخانه مورد انتظار است.

کد خبر 5529490

منبع: مهر

کلیدواژه: وزارت آموزش و پرورش آموزش و پرورش آموزش و پرورش اردبیل اردبیل کنگره شهدا انقلاب اسلامی ایران مهر بوشهر زلزله هرمزگان کرمانشاه خطبه های نماز جمعه زمین لرزه خراسان رضوی کنکور مشهد ویروس کرونا آمار کرونا ایلام بیرجند سنندج کنکور سراسری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۳۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای نهضت ملی سواد سلامت آموزی در مدارس ۱۰ استان کشور

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران از اجرایی شدن طرح ملی نهضت سواد سلامت آموزی برای آموزش سبک زندگی سالم به دانش آموزان در مدارس ۱۰ استان کشور خبرداد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، حسین رضایی‌زاده؛ دبیر هیئت ممتحنه رشته طب سنتی و تاریخ پزشکی با اشاره به شعار دومین روز هفته سلامت «سلامت خانواده از آموزش و پرورش تا آموزش عالی» از اجرایی شدن طرح ملی نهضت سواد سلامت آموزی در 10 استان خبرداد و گفت: طرح ملی نهضت سواد سلامت آموزی یک طرح تخصصی آموزش سلامت و سبک زندگی سالم است که در یک تعامل چند جانبه توسط دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت و همکاری وزارت آموزش و پرورش و با تمرکز بر روی سه قشر از مخاطبان در مدارس کشور آغاز خواهد شد که مخاطبان آن شامل معلمان و مربیان پرورشی و سلامت مدارس، دانش آموزان و والدین است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به این‌که طب ایرانی روشمند و علمی به دلیل آمیختگی با فرهنگ مردم یکی از بهترین ظرفیت‌های اصلاح سبک زندگی است؛ عنوان کرد: طرح ملی نهضت سواد سلامت آموزی، با هدف آموزش‌های ساده و کاربردی با زبان کودکان برای دانش آموزان مقطع اول تا ششم تدوین شده تا با بهره‌گیری از فنون گرافیک و اصول آموزش کودکان، مهمترین آموزه‌های سبک زندگی را در قالب داستان به ایشان بیاموزد.

وی افزود: در مرحله اول طرح بیش از 1000 مدرسه در 10 استان تهران، قم، البرز، قزوین، اصفهان، کرمان، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد و اردبیل و مازندران و 300 هزار نفر از دانش‌آموزان قرار است آموزش‌های کلی سبک زندگی و سلامت و تغذیه سالم را فرا بگیرند تا بتوانیم سلامت خانواده را در کنار نظام آموزشی داشته باشیم.

طرح "نهضت ملی سواد سلامت‌آموزی" برای 300 هزار دانش‌آموز در 10 استان کشور اجرا می‌شود

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران بیان کرد: پیچیدگی و عظمت ساختار جسمی و روانی انسان از یک سو و ابعاد مختلف زندگی فردی، خانوادگی، شغلی و اجتماعی از سوی دیگر، همواره این سوال را در ذهن ما ایجاد می‌کند که چگونه می‌توانیم تعادل و سلامت خود و عزیزانمان را در این شرایط حفظ کنیم زیرا ما به عنوان پدر و مادر می‌خواهیم بهترین کار ممکن را برای سلامتی فرزندانمان انجام دهیم و در این نقش، بهترین باشیم. وظیفه اصلی و مهم ما این است که برای حفظ سلامت خود به شیوه‌ای درست سواد سلامت بیاموزیم. بدانیم که چه چیزهایی لازم است بیاموزیم و چگونه آموخته‌هایمان را انجام دهیم، تا سبک زندگی ما سلامت محور شود.

وی یادآور شد: سواد سلامت و مهارت زندگی سالم، یکی از مهمترین مولفه‌های خانواده و جامعه سالم است تا گذشته از حفظ سلامتی به ارتقای آن بپردازیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تصاویری از مراسم گرامیداشت شهدای دانش آموز در دبیرستان ایرانشهر گرگان
  • نشست کمیته فضای مجازی و فرهنگی کنگره شهدای استان فارس برگزار شد
  • ساخت بیش از دو هزار برنامه فرهنگی و هنری ذیل کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بویراحمد
  • ساخت بیش از دو هزار برنامه فرهنگی و هنری ذیل کنگره ملی شهدای استان
  • شیوه‌نامه کنگره «شهدای غریب در اسارت» تدوین شد
  • تدوین کتاب نقش مردم استان در دوران دفاع مقدس
  • ۱۶ چمن مصنوعی در مدارس اردبیل به بهره برداری می رسد
  • آغاز ثبت‌نام برنامه‌های اوقات فراغت دانش‌آموزان از اول خرداد
  • اجرای نهضت ملی سواد سلامت آموزی در مدارس ۱۰ استان کشور
  • انتقال نخستین سری از تابلو عکس آماده شده شهدا به شهر گچساران