Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-03-29@09:19:50 GMT

(عکس) جنجال بانوی اول فیلیپین در مراسم تحلیف

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۹۳۹۸۰

(عکس) جنجال بانوی اول فیلیپین در مراسم تحلیف

مراسم ادای سوگند فردیناند مارکوس جونیور، رئیس جمهور جدید فیلیپین، در حالی در مانیل پایتخت فیلیپین برگزار شد که زبان‌درازی همسر او در مراسم حاشیه‌ساز شده است.

به گزارش فرارو، لیزا آرانتا مارکوس، بانوی اول با کاری که در مقابل دیدگان هزاران نفر از شرکت کنندگان در مراسم تحلیف کرد سر و صدای زیادی در رسانه‌های اجتماعی به پا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لیزا پس از سوگند خوردن همسرش به عنوان هفدهمین رئیس جمهور فیلیپین در حال پاک کردن اشک هایش دیده شد.

بانول اول فیلپین پس از ادای سوگند با چشمان اشکبار به رئیس جمهور جدید تبریک گفت و او نیز یک دستمال به لیزا داد تا بتواند اشک هایش را پاک کند.

لحظاتی بعد لیزا که ظاهراً در آن لحظه توسط جمعیت اذیت شده بود، زبانش را بیرون آورد، به کناری حرکت کرد و در حالی که اشک‌های بیشتری را پاک می‌کرد، پشت خود را به جمعیت برگردان، اقدامی که از چشم عکاسان خبری دور نماند.

یک کاربر مشهور شبکه‌های اجتماعی در فیلیپین به نام RJ Nieto گفته که لیزا فقط بازیگوش است. او گفته لحظه زبان‌درازی لیزا فقط بازیگوش بودن او بود، پس از اینکه برخی از دوستان پس از دیدن اشک‌های شادی او در مراسم تحلیف، او را مسخره کردند.

اعتقاد بر این بود که بانوی اول نیروی اصلی پشت سر پیروزی مارکوس بوده است. او همچنین به عنوان یک قدرت اصلی در دولت دیده می‌شود.

رئیس جمهور جدید فیلیپین فرزند فردیناند مارکوس، دیکتاتور پیشین فیلیپین است که از سال ۱۹۶۵ تا ۱۹۸۶ بر این کشور حکومت کرد.

منبع: فرارو

کلیدواژه: ادای سوگند فیلیپین رئیس جمهور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۳۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش وزیر دفاع چین به سهم‌خواهی فیلیپین در دریای جنوبی چین

سخنگوی وزارت دفاع چین در طی اظهاراتی به سخنان رئیس‌جمهوری فیلیپین مبنی‌بر اقدام متقابل برای دفع حملات نظامی چین در مناقشه دریایی واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق از رویترز، وو کیان سخنگوی وزارت دفاع چین روز گذشته (پنجشنبه) فیلیپین را به ایجاد شکاف در روابط فیمابین از طریق زمینه‌سازی برای مداخله کشورهای خارجی و نشر اکاذیب با هدف نقض حاکمیت چین متهم کرد.

فردیناند مارکوس رئیس‌جمهور فیلیپین روز گذشته اظهار کرده بود که «حملات غیرقانونی، تحمیلی و تهاجمی» گارد ساحلی چین پاسخ متقابل دریافت خواهد کرد.

این اظهارات در شرایطی صورت می‌گیرد که مارکوس درصدد گسترش روابط دفاعی با ایالات متحده از طریق ایجاد دسترسی آمریکا به پایگاه‌های نظامی فیلیپین و اجرای رزمایش مشترک شامل گشت دریایی و هوایی بر فراز دریای جنوبی چین است.

وو در نشستی توجیهی اعلام کرد: ما [در مناقشه با فیلیپین] تنها دست به اقدامات مشروع، محدود اما قاطعانه زده‌ایم. طرف فیلیپینی باید بداند که هرگونه اقدام تحریک‌آمیز بیش از آنکه مفید باشد برایش آسیب‌زا خواهد بود و درخواست کمک از کشورهای خارجی سودی ندارد.

او در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهوری فیلیپین افزود: پکن اقدامات قاطع و مؤثری را برای دفاع از حق حاکمیت خود انجام خواهد داد.

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه بر تعهد کشورش نسبت به مستعمره سابق و پایبندی به معاهده ۱۹۵۱ با فیلیپین تأکید کرده بود. او در مکالمه تلفنی با گیلبرت تئودورو همتای فیلیپینی خود اظهار کرد که در حال همواره کردن مسیر قانونی برای مداخله در مناقشه دریایی بین چین و فیلیپین است.

طبق معاهده ۱۹۵۱ آمریکا و فیلیپین به دفاع از یکدیگر در صورت بروز تجاوز نظامی ازطریق همکاری گارد ساحلی برای محافظت از کشتی‌های نظامی و غیرنظامی در دریای جنوبی چین متعهد هستند.

دیگر خبرها

  • واکنش وزیر دفاع چین به سهم‌خواهی فیلیپین در دریای جنوبی چین
  • فیلم| رئیس‌جمهور جدید سنگال دو زن باحجاب و بی‌حجاب دارد
  • فریاد معترضان به نسل‌کشی غزه در میانه رویداد انتخاباتی دموکرات‌ها
  • رییسی رکورد پرواز دلار را به نام خود زد + عکس
  • مراسم تجلیل از خادمان قرآنی با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود
  • مداح قمی پس از جنجال «معین» عذرخواهی کرد
  • رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان تهران: سخنرانی رئیس‌جمهور در مراسم محوری ۱۲ فروردین در حرم امام خمینی (ره) / مراسم گرامیداشت 12 فروردین با محوریت مساجد برگزار می شود
  • مراسم ۱۲ فروردین با سخنرانی رئیس جمهور در حرم امام برگزار می شود
  • رئیس جمهور سخنران مراسم ۱۲ فروردین در حرم امام خمینی (ره)
  • سخنرانی رئیس جمهور در مراسم ۱۲ فروردین در حرم امام راحل