Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دامپزشکی استان خراسان جنوبی از نظارت ۵۹ تیم دامپزشکی ثابت و سیار بر ذبح شرعی و بهداشتی دا‌م‌های قربانی به مناسبت عید سعید قربان خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد اصغرزاده، مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خاورستان، اظهار داشت: با توجه به فرارسیدن عید قربان ۵۹ تیم نظارتی دامپزشکی در استان فعال خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: از این تعداد ۲۷ تیم به صورت ثابت و ۳۲ تیم به صورت سیار بحث نظارت بر ذبح دام در این روز را بر عهده خواهند داشت.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی افزود: این تیم های نظارتی شامل ۲۶ نفر دامپزشک و ۶۲ بازرس بهداشت گوشت هستند و ۱۴ ناظر شرعی نیز به همراه این تیم‌ها بر نحوه ذبح دام‌های قربانی نظارت خواهند داشت.

اصغرزاده با اشاره به تعداد کشتارگاه های خراسان جنوبی گفت: در استان خراسان جنوبی ۱۲ کشتارگاه آماده ذبح دام در روز عیدسعید قربان هستند و در زیرکوه کشتارگاه وجود ندارد و کشتار در محلی که با هماهنگی دامپزشکی شهرستان و سایر ارگان های ذیربط انتخاب شده تحت نظارت ناظرین شرعی و بهداشتی صورت می گیرد.

وی یادآور شد: بعد از اقامه نماز عیدسعید قربان زمان فعالیت این کشتارگاه ها در استان آغاز می شود و تا ساعت ۱۴ ادامه خواهد داشت.

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی متذکر شد: به خاطر خطر بیماری های مشترک به ویژه تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و آلوده سازی معابر عمومی از کشتار دام در اماکن عمومی و منازل جدا خودداری شود و همکاری مناسب با نیروهای دامپزشکی را داشته باشند و گوشت باید پس از کشتار ۲۴ ساعت در دمای یخچال صفر تا چهار درجه نگهداری شود.

انتهیا پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۴۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام 13 هزار بازدید بهداشتی در طرح تشدید نظارت های بهداشتی

جام جم آنلاین - خوزستان، ناصر عسکری فرد با اعلام این خبر گفت: در زمان اجرای طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی از ۱۹ اسفند ماه سال 1402 لغایت 21 فروردین ماه 1403 تعداد 13 هزار بازدید بهداشتی از مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی در سطح استان صورت گرفته است.

 

 مدیرکل دامپزشکی خوزستان افزود: در این بازدید‌های بهداشتی بالغ بر 10 هزار کیلوگرم فرآورده خام دامی مشکوک توسط کارشناسان بهداشتی استان ضبط گردید که از این مقدار بیش از 7 هزار کیلوگرم، برابر دستورالعمل‌های بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور معدوم سازی و از چرخه مصرف انسانی حذف گردید.

 

وی در ادامه بیان کرد: در این بازه زمانی بیش از یک هزار و 300 تن گوشت قرمز و حدود 9 هزار و 500 تن گوشت مرغ کشتار روز در کشتارگاه‌های دام و طیور استان تحت نظارت‌های شرعی و بهداشتی کارشناسان دامپزشکی استان تولید و وارد بازار مصرف گردید.

 

عسکری فرد با اشاره به پلمب 7 واحد عرضه فرآورده خام دامی متخلف در طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی گفت: این واحد‌های متخلف بهداشتی با حکم مراجع قضایی استان پلمب شدند.

 

مدیرکل دامپزشکی خوزستان تاکید کرد: هم استانی‌های گرامی در هنگام خرید به تاریخ تولید و انقضای فرآورده‌های خام دامی توجه داشته باشند و فرآورده‌های خود را از مراکز مجاز که تحت نظارت بهداشتی و شرعی دامپزشکی استان تولید می‌شوند خریداری نمایند و از خرید هرگونه گوشت و لاشه‌هایی که در کنار معابر و جاده‌ها به صورت غیرمجاز کشتار می‌شوند اکیدا خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • انجام 13 هزار بازدید بهداشتی در طرح تشدید نظارت های بهداشتی
  • برخورد قاطع با کارکنان بدحجاب دستگاه‌های دولتی/ استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی ممنوع است
  • انجام یک میلیون و ۲۲۴ هزار تراکنش در اجرای طرح جدید کالابرگ الکترونیکی
  • بهره‌مندی بیش از ۲۳۴ هزار خانوار از طرح کالابرگ فجرانه
  • اهدای بیش از ۲ هزار واحد خون و پلاکت در ماه مبارک رمضان
  • ۱۵۵ تن فراورده دامی غیر بهداشتی در خراسان رضوی نابود شد
  • امحای ۱۵۵ تن فراورده دامی غیر بهداشتی در خراسان رضوی
  • بیش از ۲ تُن فرآورده خام دامی از چرخه مصرف انسانی حذف شد
  • حذف 2 تُن فراورده خام دامی از چرخه مصرف انسانی
  • انجام ۳۳۴۱ مورد بازرسی هوشمند از کارگاه‌های پرخطر خراسان جنوبی