Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-19@06:10:31 GMT

لاپیدو: مانع از تمرکز ایران در مرزهایمان می شویم

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۹۴۱۵۴

لاپیدو: مانع از تمرکز ایران در مرزهایمان می شویم

به گزارش تابناک به نقل از عصرایران، اسرائیل اعلام کرد سه پهپاد حزب الله لبنان را در مسیر حرکت به سمت منطقه میدان‌های گازی در دریای مدیترانه، سرنگون کرده است.

 این اتفاق در میان افزایش تنش میان اسرائیل و لبنان روی داد.

اسرائیل و لبنان بر سر تعیین خط مرزی دریایی برای تعیین مرز‌های مالکیت بر میدان گازی دریایی اختلاف نظر دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاکنون چند مرتبه جلسات مذاکره مستقیم میان لبنان و اسرائیل برای ترسیم مرز‌های دریایی میان دو طرف برگزار شده، اما تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده است.

این جلسات با میانجیگری آمریکا و در مقر نیرو‌های پاسدار صلح سازمان ملل در مرز‌های اسرائیل و لبنان برگزار شد.

اسرائیل گفته است این ۳ پهپاد به طرف میدان گازی کاریش در حرکت بودند.
حزب الله لبنان هم ارسال سه پهپاد به سمت این میدان گازی را تایید کرد و گفت ماموریت پهپاد‌ها کسب اطلاعات و شناسایی بوده است.

اسرائیل میدان گازی کاریش را متعلق به خود و در محدوده کامل مرز‌های دریایی خود می‌داند. اسرائیل پیش از این از خبر داد اقدامات برای تولید گاز از میدان گازی کاریش را آغاز می‌کند.

لبنان، اما این میدان گازی را در منطقه مورد اختلاف مرزی دریایی می‌داند و به این اقدام اسرائیل اعتراض کرد.
در مقابل اسرائیل اصرار دارد این میدان به طور کامل در داخل مرز‌های دریایی اش قرار دارد و مذاکرات ترسیم مرز‌های دریایی با لبنان شامل این میدان گازی نمی‌شود

قبل از این، اسرائیل و مصر قراردادی را امضا کردند که براساس آن گاز تولیدی در میدان‌های دریایی اسرائیل از طریق مصر به سمت اروپا صادر می‌شود.

قبل از این حزب الله لبنان برای رویارویی نظامی با اسرائیل بر سر اختلاف بر مالکیت میدان‌های گازی دریایی هشدار داده بود.
اسرائیل هم لبنان را به حمله نظامی تهدید کرده بود.

منابع نظامی در تل آویو گفته اند یک جنگنده اسرائیلی یکی از پهپاد‌های حزب الله را سرنگون کرد و کشتی نظامی اسرائیل هم دو پهپاد دیگر را مورد هدف قرار داد.

حزب الله لبنان پیش از این گفته بود هدف مستقیم باید منع دشمن از استخراج نفت و گاز از میدان کاریش باشد.
حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان هم به اسرائیل هشدار داده بود مقاومت، دست بسته نخواهد ماند و همه اقدامات اسرائیل نمی‌تواند به حمایت از سکو‌های استخراج نفت و گاز در میدان کاریش شود.

این اتفاق یک روز بعد از آغاز نخست وزیری "یائیر لاپید" در اسرائیل روی داد.

"یائیر لاپید" در نخستین سخنرانی به عنوان نخست وزیر اسرائیل در روز شنبه گفت: به همه آن‌هایی که می‌خواهند ما حذف شویم از غزه تا تهران و از ساحل لبنان تا سوریه، می‌گویم ما را آزمایش نکنید. اسرائیل می‌داند چگونه از قدرت خود علیه هر گونه تهدید و علیه هر دشمنی، استفاده کند.

۳ پهپاد حزب الله در مرز‌های آبی اسرائیل / تل آویو: آن‌ها را سرنگون کردیم / حمله سایبری گروه ایرانی و افشای اطلاعات ۳ هزار اسرائیلی
نخست وزیر جدید اسراییل افزود: هر آنچه بتوانیم انجام می‌دهیم تا مانع از آن شویم ایران در مرز‌های ما تقویت شود.

وی افزود: ایران همچنان تهدید اول اسرائیل باقی می‌ماند ... مقابله با تهدید ایران اولویت اول ماست.



رسانه‌های اسرائیل مدعی شدند مهاجمان سایبری ایرانی با نفوذ به سایت‌های اینترنتی شرکت‌های گردشگری اسرائیلی، توانستند اطلاعات خصوصی ۳۰۰ شهروند اسرائیلی را کسب و افشا کنند. شرکت اسرائیلی "گل تورز" که بیش از ۲۰ سایت رزرو اقامتگاه و هتل را در اختیار دارد؛ هدف این حمله بود.

روزنامه جورزالم پست نوشت گروه سایبری "پسران تیزهوش" (Sharp Boys) این کار را انجام داد.

۳ پهپاد حزب الله در مرز‌های آبی اسرائیل / تل آویو: آن‌ها را سرنگون کردیم / حمله سایبری گروه ایرانی و افشای اطلاعات ۳ هزار اسرائیلی

مهاجمان سایبری اطلاعات مشتریان را منتشر کردند که شامل نام، شماره تلفن، اطلاعات حساس پزشکی و تاریخ تعطیلات آن‌ها بوده است.

این اتفاق حدود دو هفته قبل روی داد، اما این موضوع به تازگی اعلام شده است. پلیس اسرائیل هم روز جمعه با حمله به دفتر شرکت‌های گردشگری، سرور‌های کامپیوتر آن‌ها را با خود بردند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: حسین طائب مذاکرات دوحه کنکور اسرائیل پهپاد حزب الله لبنان حسین طائب مذاکرات دوحه کنکور حزب الله لبنان مرز های دریایی میدان گازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۴۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدای انفجار در پایگاه هوایی میرون اسرائیل

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، رسانه‌های اسرائیلی، لحظاتی پیش از شنیده شدن صدای انفجار در پایگاه هوایی میرون واقع در کوه‌های الجرمق در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

بیشتربخوانید: واکنش صهیونیست‌ها به اظهارات علی کریمی درباره پاسخ ایران به اسرائیل

عصر دیروز سه‌شنبه نیز این پایگاه هوایی آماج موشک‌های حزب‌الله لبنان قرار گرفته بود و شبکه‌های اجتماعی تصاویری از هدف قرار گرفتن این پایگاه مهم و راهبردی اسرائیل منتشر کرده بودند.

لحظاتی پس از انتشار این خبر، حزب‌الله لبنان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که در حمایت از مردم غزه و مقاومت آنها، با موشک‌ هدایت‌شونده، واحد کنترل هوایی پایگاه مرون را هدف قرار داده و موفق شده است تجهیزات آن را کاملا منهدم کند.

این پایگاه راهبردی هوایی رژیم صهیونیستی تاکنون بارها آماج موشک‌های مقاومت لبنان قرار گرفته است و متحمل خسارات متعددی شده است.

این پایگاه رژیم صهیونیستی پیش از این نیز بارها هدف حملات موشکی و پهپادی حزب الله لبنان قرار گرفته است.

کد خبر: 1227505 برچسب‌ها اسرائیل

دیگر خبرها

  • شمار زخمی‌های حمله به اسرئیل به ۱۱ نفر رسید | حال دو نفر وخیم است
  • حمله مقاومت لبنان به اسرائیل
  • صدای انفجار در پایگاه هوایی میرون اسرائیل
  • عملیات «وعده صادق» مهمترین گام ضد اسرائیل بعد از انقلاب بود
  • (ویدیو) لحظه انهدام سامانه گنبد آهنین با پهپاد انفجاری حزب‌الله
  • ژنرال صهیونیست: به جای ایران روی لبنان تمرکز کنید
  • ارتش اسرائیل یک مقام ارشد حزب الله را ترور کرد
  • لحظات ترور فرمانده ارشد حزب الله لبنان از زاویه پهپاد
  • تداوم حملات حزب‌الله علیه مواضع رژیم صهیونیستی
  • زخمی شدن 3 اسرائیلی در حمله یک پهپاد لبنانی