Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان امور مالیاتی ایران، محمد تقی پاکدامن، معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور، با اشاره به ماده (۱۳) قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده مصوب دوم خردادماه ۱۴۰۰، اظهار داشت: تا زمان راه اندازی سامانه مودیان، نحوه ارایه اظهارنامه مالیاتی و رسیدگی به آنها، حسب مقررات قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۳۸۷ می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مودیان مالیاتی در اجرای ماده (۲۱) قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۳۸۷، مکلف به تسلیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده و پرداخت مالیات و عوارض متعلق به دوره مالیاتی بهار سال جاری حداکثر تا پایان روز چهارشنبه مورخ ۱۵ تیرماه ۱۴۰۱ می‌باشند.

معاون درآمدهای مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور تاکید کرد: حسب مصوبه مراجع قانونی، حکم ماده (۱۴) قانون مالیات بر ارزش افزوده برای دوره مذکور (بهار ۱۴۰۱) جاری نمی‌باشد.

کد خبر 5529532 روح اله صابرزاده

منبع: مهر

کلیدواژه: مالیات سازمان امور مالیاتی مالیات بر ارزش افزوده درآمدهای مالیاتی بورس بانک مرکزی اعزام حجاج وزارت نفت زلزله هرمزگان وزارت جهاد کشاورزی مصرف برق وزارت امور اقتصادی و دارایی بیمه تسهیلات بانکی رستم قاسمی قیمت سکه بهار آزادی پروازهای حجاج نهضت ملی مسکن مالیات بر ارزش افزوده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۴۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۷۰۰ میلیارد ریال مالیات به مودیان تولیدکننده در زنجان برگشت داده شد

فیروز شکوری مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: یکی از گلایه‌های فعالان اقتصادی، دیرکرد در استرداد مالیات بر ارزش‌ افزوده بود که با رویکرد جدید نظام مالیاتی و پس از اصلاحاتی که در قانون مالیات بر ارزش‌ افزوده صورت گرفت، استرداد مالیات بر ارزش‌ افزوده به‌شدت سرعت گرفت.

وی با بیان اینکه تسریع در امور مربوط به استرداد مالیات یکی از شاخص‌های نشان‌ دهنده تکریم ارباب‌ رجوع است، ‌افزود: موضوع برخی از این استردادها چندین سال طول کشیده بود ولی در زمان حاضر این موضوع به روز شده است و تاخیر در این خصوص وجود ندارد.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان با بیان اینکه رویکرد سازمان امور مالیاتی حمایت از تولید است، خاطرنشان کرد: همه تلاش ما تسهیلگری در خصوص مالیات برای بخش تولید است چرا که اگر چنین حمایت هایی انجام نشود اشتغال و تولید در کشور تحت تاثیر قرار می گیرد.

شکوری با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد از درآمدهای استان زنجان از طریق مالیات تامین می شود، ‌گفت سهم درآمدهای مالیاتی در تامین منابع بودجه ۷۴۸ همت(هزار میلیارد تومان) و سهم استان در سال گذشته در تامین درآمدهای مالیاتی ۹۲ هزار میلیارد ریال بود.

مدیرکل امور مالیاتی استان زنجان گفت: سال گذشته بیش از ۱۷ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده به حساب شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و روستاهای فاقد دهیاری استان واریز شد.

وی خاطرنشان کرد: تمام مالیاتی که از سوی صنوف، واحدهای تولیدی و خدماتی و همه مودیان پرداخت می شود به جامعه باز می گردد و صرف عمران و آبادانی شهرها و روستاها می شود.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • برگشت ۶ هزار و ۷۰۰ ریال مالیات به مودیان تولیدکننده زنجانی
  • ۶۷۰۰ میلیارد ریال مالیات به مودیان تولیدکننده در زنجان برگشت داده شد
  • کم اطلاعی ناشران و ممیزان مهمترین دلایل عدم معافیت مالیاتی است
  • بخشودگی جرائم مالیاتی برای تکمیل کنندگان اظهارنامه‌های پیش فرض
  • مهلت اصلاح و تکمیل اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده تمدید شد
  • مهلت اصلاح و تکمیل اظهارنامه پیش فرض مالیات بر ارزش افزوده تمدید شد
  • شرط بخشودگی مالیاتی اعلام شد
  • تمدید مهلت اصلاح و تکمیل اظهارنامه برآوردی مالیات بر ارزش افزوده
  • مهلت ویرایش اظهارنامه ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲ تمدید شد
  • مهلت ویرایش اظهارنامه ارزش افزوده زمستان ۱۴۰۲ تا ۱۲ اردیبهشت