Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر حسن بابایی در دیدار با نماینده، ولی فقیه در فارس ضمن قدردانی از رئیس کل دادگستری استان به عنوان یکی از مدیران شاخص در دستگاه قضاء، گفت: آمار کاهش وضعیت پرونده‌ها در دادگاه‌های تجدیدنظر کیفری نشان از وضعیت مطلوب در دادگستری فارس است.

او ضمن ارائه گزارشی، وسعت کشور را ۱۶۴ میلیون هکتار اعلام کرد که از این میزان ۱۳۷ میلیون هکتار عرصه‌های ملی هستند و افزود: سال گذشته با کمک همکاری روسای دادگستری توانستیم ۱۳۱ میلیون هکتار سند تک برگی را صادر کنیم در واقع ۹۶ درصد عرصه‌های ملی دارای سندملکی هستند که ۴ درصد دیگر مربوط به کمیسیون‌های رفع تکلیف می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همچنین به وجود ۱۸ میلیون اراضی کشاورزی در سطح کشور اشاره و گفت: صدور اراضی کشور که موجب اختلاف بین وارث شده، هدفگذاری ما در سال جاری است.

بابایی به دیدار با مقام معظم رهبری در هفتم تیرماه امسال اشاره و گفت: حضرت آقا ۷ راهبرد را ارائه دادند که در پنجمین راهبرد به مبحث حقوق عامه پرداخته شد و ایشان به صراحت اعلام کردند که وضعیت اراضی و حدنگاری مشخص و تعیین تکلیف شود.

او گفت: با بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان ۳۰ تا ۴۰ درصد از پرونده‌های حقوق کیفری مربوط به اراضی کشاورزی است که فاقد صدور سند هستند.

معاون قوه قضاییه با بیان اینکه خوشبختانه بیش از ۹۰ درصد عرصه‌های ملی استان فارس دارای سند هستند، گفت: متاسفانه نه در استان بلکه در کل کشور اقدامات شاهد اقدام شاخصی نبودیم و امیدواریم با حمایت ائمه جمعه، کشاورزان به مستندسازی اسناد کشاورزی تشویق شوند، چرا که قابلیت و ظرفیت‌های زیادی وجود دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پرونده های حقوق کیفری ثبت اسناد و املاک کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۴۱۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابلاغ مصوبه دولت برای کاهش مالیات بر ارزش افزوده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، محمد مخبر، تصویب‌نامه هیئت وزیران درباره تعیین نرخ مالیات بر ارزش افزوده و حقوق گمرکی واردات کالا‌های اساسی، دارو، مواد اولیه تولید آن، ملزومات پزشکی، شیر خشک اطفال و نهاده‌های دامی و کشاورزی به یک درصد را در اجرای جزو ۲ بند الف تبصره ۹ قانون بودجه ۱۴۰۳ به وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، بهداشت و درمان و همچنین، سازمان برنامه و بودجه، ابلاغ کرد.

بر این اساس، حقوق گمرکی از ۴ درصد و مالیات بر ارزش افزوده (از ۱۰ درصد) کالا‌های اساسی، شامل گندم، برنج، شکر خام، روغن خام، دانه‌های روغنی، ذرت، کنجاله سویا، جو، حبوبات (شامل نخود، لوبیا و عدس)، گوشت قرمز و گوشت مرغ به یک درصد کاهش می‌یابد.   کاهش یک درصدی حقوق گمرکی واردات و مالیات بر ارزش افزوده، به دارو، مواد اولیه تولید آن، ملزومات مصرفی پزشکی، شیر خشک اطفال و نهاده‌های دامی و کشاورزی نیز اختصاص داده شده است.

دیگر خبرها

  • امکان کاهش ۲۰ درصدی ضایعات برداشت گندم با روش‌های علمی
  • ‌از بازگرداندن ۱۰۰ میلیارد اراضی کشاورزی تا دستگیری سارقان کابل‌های مخابراتی در فارس
  • بیش از هزار و ۲۰۰ سندمالکیت‌زراعی در اشنویه صادر شد
  • تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی خوزستان به ۷۰ درصد رسید
  • صدور بیش از یکهزار و 200 سند مالکیت زراعی سال گذشته در اشنویه
  • تثبیت سند مالکیت بیش از ۹۹ درصد از عرصه‌های ملی در خوزستان
  • صدور ۱۲۴۰ سند مالکیت زراعی در سال گذشته
  • پیشرفت ۲۰ درصدی اجرای قانون حدنگار در اراضی کشاورزی استان
  • ابلاغ مصوبه دولت برای کاهش مالیات بر ارزش افزوده
  • بیشترین تغییر کاربری اراضی کشاورز در لرستان مربوط به خرم‌آباد است