Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-18@06:47:03 GMT

دانشگاه گفتمان نماز را در بین جوانان ترویج کنند

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۹۴۳۲۳

دانشگاه گفتمان نماز را در بین جوانان ترویج کنند

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اصفهان گفت: در ترویج و اقامه نماز، آموزش‌و‌پرورش وظیفه دارند نماز را در جامعه برپا کنند و دانشگاه وظیفه سنگین‌تری دارد که علاوه بر اقامه نماز، باید گفتمان نماز را در بین جوانان ترویج کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، محمدرضا جان‌نثاری پیش از ظهر امروز در نخستین جلسه شورای اقامه نماز استان با اشاره به آیات قرآن در خصوص اهمیت نماز اظهار داشت: در آیاتی از قرآن کریم در خصوص اهمیت نماز آمده است که وقتی بنده به موقعیت و مکنتی برسد، باید نماز اقامه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آیه بزرگترین بخش‌نامه به ما است و اگر این آیه را مدنظر کار خود قرار دهیم دیگر نیازی به صحبت نیست. هر دستگاه فارغ از وظایف و تکالیفی که برایش مشخص شده، در خصوص ترویج اقامه نماز هر کاری که از عهده آن برمی‌آید، باید انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه در موضوع اقامه نماز دستگاه‌ها متفاوت هستند، افزود: دستگاهی تعدادی کارمند و ارباب رجوع دارد و باید نمازخانه‌ای در اداره باشد تا اقامه نماز صورت گیرد. اما وظیفه بعضی دستگاه‌ها مانند آموزش‌و‌پرورش و دانشگاه مهم است و باید نماز را در جامعه برپا کند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اصفهان بیان کرد: آموزش و پرورش تنها وظیفه ندارد نماز را در بین کارمندان اقامه کند، بلکه وظیفه دارد اصل نماز را در بین دانش‌آموزان ترویج دهد و چه بسا دانش‌آموز ابتدایی با آشنایی با این فریضه ، پدر و مادر خود را که شاید اهل نماز نباشند، را نمازخوان کند. دانشگاه نیز وظیفه مضاعف در ترویج نماز دارد. دانشگاه وظیفه دارد علاوه بر اقامه نماز، گفتمان نماز را در بین جوانان ترویج کند.

وی با گلایه از پخش نشدن صدای اذان در بعضی از مناطق شهر تصریح کرد: قرار بود در شهر صدای اذان در وقت صبح، ظهر و شب در همه‌ جای شهر طنین‌انداز شود. تمام فرمانداران و شهرداری با بکارگیری امکانات باید این موضوع پخش اذان را در شهر اجرا کند.

جان‌نثاری گفت: نمازخانه‌های بین‌راهی باید حداقل امکان برای اقامه نماز را داشته باشند و باید مورد رسیدگی و نظارت واقع شود. باید امکان اقامه نماز و ایجاد نمازخانه در اماکن عمومی، پاساژها، مجتمع‌ها فراهم شود. باید در اطلس شهر، دستگاه‌ها به گونه‌ای باشد تا مکانی برای اقامه نماز در ادارات فراهم شود. مثلا در بخشی از استانداری نیز مکانی با درب ورودی از بیرون تعبیه شود تا در وقت نماز مردم از آن استفاده کنند.

امام جمعه قزوین: نماز جمعه باید پایگاه اصلی عدالت‌خواهی باشدنمازخانه‌های بین راهی خراسان جنوبی برای اقامه نماز فعال باشند

وی ادامه داد: ستاد اقامه نماز موضوع وجود نمازخانه در اماکنی مانند مجموعه‌های ورزشی، سالن‌ها، مترو، پایانه مسافربری باید بررسی و کنترل کند. در مدارسی نیز که موقع اذان و در وقت نماز، دایر است، نماز جماعت برپا شود. ستاد اقامه نماز گزارش کاملی از وجود نمازخانه و مسجد در مناطق و شهرک‌های جدید و مشکلات مناطق صنعتی ارائه کند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: سند راهبردی ستاد اقامه نماز به عنوان مصوبه این جلسه به تصویب می‌رسد و به دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود. در صورت وجود اشکالات جزئی در آن، تا شش ماه دوم سال در اسفند ماه سال جاری ویرایش صورت می‌گیرد. در سفرهای شهرستانی استاندار نماینده‌ای از ستاد اقامه نماز حضور دارد تا وضعیت برگزاری نماز را بررسی کند و در صورت وجود مشکلات در جلسه شورای اداری شهرستان مطرح و بودجه و تمهیدات لازم اختصاص یابد.

جان‌نثاری با اشاره به برگزاری جشنواره سراسری ادبی، فرهنگی، هنری و علمی و پژوهشی نماز با عنوان  فجر تا فجر اظهار داشت: این جشنواره باید با قوت و قدرت در اصفهان انجام شود و کمک سازمان برنامه و بودجه و دیگر دستگاه‌ها تامین بودجه و پشتیبانی صورت گیرد.

انتهای پیام/163/ن

  

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ستاد اقامه نماز نماز را در بین دستگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۴۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری راهپیمایی جمعه خشم، ۳۱ فروردین در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، سرپرست شورای هماهنگی تبلیغات‌اسلامی لرستان ضمن تبریک پیروزی دلاورمردان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در تنبیه رژیم منحوس صهیونیستی به ملت شریف ایران و سایر کشور‌های منطقه، گفت: در ادامه حمایت‌های مردم ایران اسلامی از مردم مظلوم و مقتدر غزه و همچنین به شکرانه عملیات غرور آفرین وعده صادق، جمعه این هفته ۳۱ فروردین بعد از اقامه نماز جمعه در سراسر استان راهپیمایی حمایتی از اقتدار نیرو‌های مسلح و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی برگزار خواهد شد.
حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی افزود: این مراسم پس از اقامه نماز جمعه در همه شهرستان‌ها و بخش‌های تابعه استان برگزار می‌شود و مسیر راهپیمایی در شهرستان خرم‌آباد از مصلی الغدیر، خیابان انقلاب اسلامی تا مقابل بیمارستان شهدای عشایر خواهد بود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • حمایت گلستانی ها از مردم غزه و فلسطین ؛ فردا با راهپیمایی پس از اقامه نماز جمعه
  • راهپیمایی جمعه خشم در همه شهر‌های لرستان برگزار می‌شود
  • برگزاری راهپیمایی جمعه خشم، ۳۱ فروردین در لرستان
  • خطیب نماز جمعه این هفته تهران مشخص شد
  • تاکید استاندار آذربایجان‌غربی بر ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه
  • تشکیل شورای اقامه نماز در روستاهای همدان
  • اقامه نماز جماعت در بیش از ۲۰۰ آموزشگاه بردسکن
  • راهپیمایی «جمعه خشم» در لرستان برگزار می‌شود
  • تاکید نماینده ولی فقیه در گلستان بر ترویج اقامه نماز از آموزش و پرورش
  • برگزاری اجلاسیه نماز شهرستان بردسکن با حضور فعالان نماز