Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@17:38:34 GMT

«کلینت ایستوود» ۲ میلیون دلار غرامت می‌گیرد

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۹۴۳۲۹

«کلینت ایستوود» ۲ میلیون دلار غرامت می‌گیرد

«کلینت ایستوود» سینماگر ۹۲ ساله آمریکایی پس از طرح شکایت از یک شرکت داروسازی، مبلغ دو میلیون دلار غرامت دریافت می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از ایندی وایر در سال ۲۰۲۰، «ایستوود» دو شکایت از شرکت‌های دخیل در صنعت داورهای «CBD» مطرح کرد و آنها را به انتشار مقالات جعلی با استفاده از نام و تصویر او متهم کرد که به صورت ضمنی نشان می‌داد که او این محصولات را تایید می‌کند، در حالی که «ایستوود» هیچ دخالت رسمی در صنعت این محصولات نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا دادگاه، حکم به پرداخت ۲ میلیون دلار غرامت به این کارگردان کهنه‌کار داده است و این در واقع همان میزان پولی است که اگر «ایستوود» به عنوان سخنگوی این کمپانی فعالیت می‌کرد، شایسته دریافت آن می‌بود.

شکایت «ایستوود» درباره مقاله‌ای است که در اینترنت به نقل از او منتشر شده که در آن از استفاده از محصولات CBD (روغن شاهدانه) تبلیغ کردهو همچنین نتیجه جستجوهای اینترنتی این محصولات نیز به نوعی دستکاری شده که گویی این ستاره کهنه کار هالیوود، پشتیبان این نوع محصولات است.

اگرچه ایستوود تا ۹۲ سالگی همچنان به عنوان یک فیلمساز فعال باقی مانده است، اما به طور کلی از تایید و تبلیغ محصولات تجاری خودداری کرده است.

این بازیگر و کارگردان آمریکایی در سال ۱۹۹۲ نیز با ساخت فیلم «نابخشوده» که وسترنی متفاوت بود چهار جایزه مهم اسکار شامل جایزه بهترین فیلم، کارگردانی و اسکار نقش مکمل مرد و همچنین جایزه گلدن گلوب را برای بهترین کارگردانی کسب کرد.

از دیگر ساخته‌های او می‌توان به «رودخانه مرموز»، «دارشان بزن»، «یاقی، خوزیس والز»، «فرار از آلکاتراز»، «فایرفاکس»، «در خط مقدم»، «پرچم‌های پدران ما» و «نامه‌هایی از ایوجیما» اشاره کرد.

او در سال ۲۰۰۴ نیز فیلم «عزیز میلیون دلاری» را ساخت و این فیلم در نهایت موفق به کسب جایزه اسکار بهترین فیلم، کارگردانی، بازیگر نقش اصلی زن (هیلاری سوانک) و بازیگر نقش مکمل مرد (مورگان فریمن) شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کلینت ایستوود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۴۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۱۳۰ میلیون دلاری محصولات آرایشی و شوینده


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، نائب رئیس کمیسیون صنایع بهداشتی و آرایشی اتاق ایران و تهران در مصاحبه با خبرنگار گروه تجارت خارجی گفت: سی و یکمین نمایشگاه بین المللی مواد شوینده، پاک کننده، بهداشتی، سلولوزی و ماشین آلات وابسته ۱۴۰۳ از ۲۹ فروردین ماه تا اول اردیبهشت ماه برگزار میشود.۲۰ هیئت تجاری از صربستان، ارمنستان و چین از این نمایشگاه دیدن می‌کنند.

علیرضا کیانی در ادامه افزود: ۲۶۸ شرکت داخلی ۶۹ شرکت خارجی از کشور‌های چین، فرانسه، ترکیه، اسپانیا، هند، آلمان، ایتالیا، روسیه، مالزی، آرژانتین، بلژیک، کره جنوبی و هلند در این نمایشگاه شرکت میکنند.

وی بیان کرد: در حاشیه سی و یکمین نمایشگاه بین المللی مواد شوینده، پاک کننده، بهداشتی، سلولوزی ۱۲ کارگاه آموزشی و جلسات دوجانبه بین تجار داخلی و خارجی تشکیل خواهد شد.

نائب رئیس کمیسیون صنایع بهداشتی و آرایشی اتاق ایران و تهران اظهار کرد: سال گذشته حدود ۱۳۰ میلیون دلار محصولات آرایشی، بهداشتی و شوینده از کشور صادر شده که حدود ۲۵ میلیون دلار آن سهم صادرات محصولات آرایشی، بهداشتی و ۹۵ میلیون دلار آن سهم صادرات محصولات شوینده بوده است.

دیگر خبرها

  • حجم مبادلات تجاری ایران و تاجیکستان به ۲۷۰ میلیون دلار رسید
  • کهنه سربازان دفاع مقدس: ۱۶۰۰ میلیارد دلار غرامت جنگ را از عراق طلب داریم
  • ۳۶۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی صادر شد
  • صادرات سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی در قزوین
  • سالانه ۱۲۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی استان قزوین صادر شود
  • کهنه سربازان دفاع مقدس: 1600 میلیارد دلار غرامت جنگ را از عراق طلب داریم
  • صادرات ۱۳۰ میلیون دلاری محصولات آرایشی و شوینده
  • دلار ۴۰ هزار و ۹۰۰ در اختیار چه کسانی قرار می‌گیرد؟
  • اولین مرد سیاه‌پوستی که اسکار گرفت
  • اولین مرد سیاه‌پوستی که اسکار گرفت/ عکس