Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرتضی قبادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اهمیت نظم بخشی و ساماندهی به امور مساجد در راستای اثربخشی فعالیت‌های فرهنگی و دینی اظهار کرد: بانک اطلاعات فرهنگی و اجتماعی مساجد استان اردبیل با هدف تسریع در برنامه ریزی ها و فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی و تبلیغی بروز رسانی شد.

وی گفت: استان اردبیل دارای ۲ هزار و ۲۲۹ باب مسجد است که ظرفیت تبلیغی و مذهبی بی نظیری برای برگزاری مراسم ملی و مذهبی در ایام‌های خاص و به خصوص مراسم و آئین‌های مذهبی سنتی دارد، لذا برای بهره برداری‌های لازم در این خصوص آرشیو بانک اطلاعاتی مساجد بروز رسانی و همچنین تشکیل پرونده برای مساجد تازه تأسیس انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارشناس برنامه ریزی امور فرهنگی استان اردبیل با اشاره به اینکه مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با هدف رفع مشکلات و موانع فرهنگی و تبلیغی مساجد، بازدید میدانی مستمر از مساجد انجام می‌دهد، ادامه داد: برگزاری اقدامات لازم فرهنگی از قبیل اعزام روحانی، اقامه نماز جماعت و برگزاری مراسم ملی و مذهبی، همکاری با نهادهای همسو در حوزه مسجد از قبیل اداره اوقاف و کانون مساجد برای حل مشکلات فرهنگی مساجد، راه اندازی صفحه و کانال امور مساجد استان در فضای سایبری از کارهای قابل اجرا در مساجد است.

قبادی با بیان اینکه ساماندهی مستمر و ماهانه ائمه جماعات مساجد جهت برپایی نماز جماعت و تأمین روحانی مساجد فاقد ائمه جماعت از جمله فعالیت‌های هر مساجد است، افزود: شناسایی نیروهای خلاق و جوان مساجد و شبکه سازی آنها به عنوان رابط فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی جهت هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی، مذهبی و تبلیغی در طول سال، برگزاری همایش با هیأت امنای مساجد شهری و روستایی جهت برگزاری مراسم ماه محرم و ماه مبارک رمضان از فعالیت‌های امور مساجد تبلیغات اسلامی استان اردبیل است.

وی بر ضرورت توجه به فعالیت‌های فرهنگی در فضای مجازی اشاره کرد و گفت: رصد فعالیت‌های مجازی مساجد استان در خصوص برگزاری مراسم و فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی، همکاری با تیم‌های مطالعاتی و تحقیقاتی پیرامون مسائل فرهنگی، مذهبی و تبلیغی برای رفع آسیب‌های حوزه مساجد استان، شناسایی، ساماندهی و فعال کردن مساجد غیر فعال و ساماندهی تشکل‌های دینی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ دینی با محوریت مساجد به همت اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل اجرا می‌شود.

کد خبر 5529414

منبع: مهر

کلیدواژه: مسجد روحانی سازمان تبلیغات اسلامی ماه مبارك رمضان اردبیل مهر بوشهر زلزله هرمزگان کرمانشاه خطبه های نماز جمعه زمین لرزه خراسان رضوی کنکور مشهد ویروس کرونا آمار کرونا بیرجند ایلام سنندج کنکور سراسری فعالیت های فرهنگی تبلیغات اسلامی برگزاری مراسم استان اردبیل مساجد استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۴۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویکرد کانون مساجد اردبیل افزایش سرودهای تولیدی است

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی آمون بعد از ظهر دوشنبه در مراسم افتتاحیه انجمن گروه‌های سرود بچه‌های مسجد استان اردبیل اظهار کرد: آموزش و تقویت گروه‌های سرود بچه‌های مسجد جز برنامه‌های کانون‌های مساجد بوده و رویکرد کانون مساجد طی امسال افزایش سرودهای تولیدی است.

وی افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی ویژه گروه‌های سرود کانون‌های مساجد با حضور اساتید کشور در سال گذشته موجب توسعه و رشد اجرای گروه‌های سرود شد و زمینه فعالیت‌های ابتکاری و انتشار نماهنگ، کلیپ و سرودهای تولیدی شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل با تقدیر از زحمات و تلاش‌های گروه‌های سرود کانون‌های مساجد گفت: تا سال ۱۴۰۰ فقط تعداد محدودی گروه سرود در کانون‌های مساجد فعال بود امروز این رقم به ۴۵ گروه سرود حرفه‌ای تبدیل شده‌ان د و در مراسم‌ها و مناسبت‌های مختلف حضور فعال دارند.

آمون با بیان اینکه حضور چشم‌گیر گروه‌های سرود کانون‌های مساجد در ویژه برنامه‌ها و مراسم‌های مختلف نشان از جایگاه ویژه آن‌ها است، ادامه داد: تاکنون گروه‌های سرود با تشکیل گروه‌های سرود ۵۰۰ نفر و ۳۰۰ نفر در کنگره ۳۴۰۰ شهید استان و راهپیمایی‌های ۲۲ بهمن، روز قدس و ۱۳ آبان ماه جلوه‌های هنری گروه‌های سرود کانون‌های مساجد استان را در سطح عمومی جامعه به خوبی نشان دادند.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۰ سرود تولیدی با موضوع‌های مختلف به همت گروه‌های سرود کانون‌های مساجد به صورت حرفه‌ای منتشر شد.

کد خبر 6085635

دیگر خبرها

  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • اجرای طرح "مسجد، پایگاه قرآنی" در ۱۰۲ کانون فرهنگی هنری همدان
  • برگزاری جشنواره قلب شهر در مسجد ملااسماعيل یزد
  • تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن
  • افتتاح پایگاه آموزش قرآنی مساجد در مسجد صاحب الزمان (ع) مشهد
  • تمرین نخستین رفتارهای تشکیلاتی و سیاسی در مساجد/مسجد باید جامعه را تربیت کند
  • مشارکت فعال کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت
  • تقویت گروه‌های سرود بچه‌های مسجد در استان اردبیل
  • رویکرد کانون مساجد اردبیل افزایش سرودهای تولیدی است
  • برگزاری جشنواره سرود آوای مسجد در میناب