Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- نیروگاه شهید سلیمی نکا در خرداد ماه امسال 888 میلیون و 102 میلیون و 892 كیلووات ساعت انرژی تولید کرد. 
به گزارش خبرنگارآریادفترمازندران درشهرستان نکا:حسینعلی تازیکی سرپرست شركت مدیریت تولید برق نكا با اعلام این خبر افزود: نیروگاه شهید سلیمی نکا در خرداد امسال بیش از 888 میلیون و102 هزاركیلووات ساعت انرژی تولید کرد که از این میزان تولید بالغ بر 838 میلیون و86 هزاركیلووات ساعت انرژی خالص به شبكه سراسری برق كشور تزریق شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

          
وی گفت: در این ماه 85.29 درصد انرژی تولید شده در واحدهای بخار و حدود 14.71 درصد در واحدهای بلوك سیكل تركیبی بدست آمد طوری كه در سه ماه ابتدای امسال 19.18 درصد انرژی تعهدی سالانه نیروگاه، طبق برنامه محقق شد.   
تازیکی ادامه داد: برای اولین بار سه واحد به ظرفیت حدود 740 مگاوات به طور همزمان برای آمادگی تولید پایدار در فصل تابستان تعمیرات اساسی شد و درحال حاضر تمام واحدهای نیروگاه با تولید عملی حدود 1900 مگاوات به طور کامل در مدار تولید قرار دارند.       
نیروگاه شهید سلیمی نکا با 4 واحد بخار به ظرفیت هرکدام 440 مگاوات، 2 واحد گازی به ظرفیت هریك 137.6 مگاوات و یک واحد بخارسیکل ترکیبی با ظرفیت 160 مگاوات با تامین بیش از 4 درصد برق کشور نقش موثری در پایداری شبکه سراسری برق کشور دارد.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: درخرداد ماه امسال تولید انرژی در نیروگاه نكا ازمرز 888 میلیون كیلو وات گذشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۵۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۷۵۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی آغاز شد

عملیات اجرایی و ساخت ۷۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر خورشیدی در کشور و اضافه شدن ۱۰ هزار مگاوات برق به ظرفیت تولید نیروگاه‌های در دست احداث، آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تلاش برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم مورد توجه جدی قرار گرفت به طوری که وزارت نیرو در این دولت اقدامات خود را در جهت فراهم کردن توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور انجام داده است.

همان ایام آغاز به کار دولت سیزدهم علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو از تلاش برای افزایش ۳۵ هزار مگاواتی ظرفیت تولید برق نیروگاه‌ها خبر داد که ۱۰ هزار مگاوات آن از محل انرژی‌های تجدیدپذیر باشد.

وی با بیان اینکه دولت برنامه‌ای چهارساله برای افزایش ۱۰ هزار مگاواتی انرژی‌های تجدیدپذیر دارد، خاطرنشان کرد: بازار توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر ایران، با اتکا به قابلیت بالای منابع انرژی‌های تجدیدپذیر اعم از خورشیدی، بادی، زیست‌توده و زمین گرمایی، از طریق امکان عقد قراردادهای بلندمدت با نرخ‌های تشویقی، بازار بسیار جذابی برای سرمایه‌گذاران است.

وزیر نیرو تأکید کرده بود که ایران از قانون تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی برخوردار بوده و فرصت اقتصادی مناسبی برای سرمایه‌گذاران حوزه تجدیدپذیر برای ایجاد مزارع تجدیدپذیر فراهم شده است.

اکنون نیز با ابلاغ مصوبات شورای اقتصاد در جهت توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر شامل ساخت ۳۰۰۰ مگاوات نیروگاه بادی و ساخت ۴۵۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی به عنوان طرح ویژه دولت در سال ۱۴۰۲، به سرعت فرایند اجرایی ساخت آنها آغاز، مناقصه برگزار و قراردادها با سرمایه‌گذاران منعقد و اجرایی شدند.

همچنین سال گذشته بالغ بر ۱۰ هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر در دست احداث اضافه شد که امید می‌رود کار ساخت آنها تا پایان سال ۱۴۰۴ به پایان رسیده و با تزریق توان این نیروگاه‌ها به شبکه سراسری، شاهد جهش بی‌سابقه‌ای در توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر باشیم.

سامانه جامع احداث و بهره‌برداری از نیروگاه‌های تجدیدپذیر نیز از سوی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران (ساتبا) راه‌اندازی شده که از این طریق امکان رصد و ارزیابی وضعیت طرح‌های در برنامه احداث در همه سطوح اجرایی و مدیریتی فراهم شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 739562

دیگر خبرها

  • رشد ۲۵ برابری ظرفیت نیروگاه‌های تولید پراکنده برق
  • رشد ۲۵ برابری ظرفیت نصب شده نیروگاه های تولید پراکنده برق
  • آخرین وضعیت نیروگاه بوشهر
  • ساخت ۷۵۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی آغاز شد
  • آغاز ساخت ۷۵۰۰ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی
  • تولید بیش از ۸ میلیارد کیلو وات ساعت انرژی خالص در نیروگاه نکا
  • پتانسیل خفته انرژی سبز در ایران بیدار شد
  • تولید ۸ میلیارد و ۳۸۲ میلیون کیلووات ساعت انرژی خالص در نیروگاه نکا
  • احیای شبکه برق سوریه با کمک مهندسان ایرانی
  • افزایش ۴۹۰ مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور در نخستین هفته ۱۴۰۳