Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-24@05:39:41 GMT

آخرین وضعیت طرح آب‌رسانی در استان بوشهر

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۹۵۳۸۸

آخرین وضعیت طرح آب‌رسانی در استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، ابوالحسن عالی امروز ظهر در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: طرح‌های توسعه، نوسازی و اصلاح خطوط انتقال و شبکه آبرسانی روستایی توسط سپاه آغاز شده است و سپاه در زمینه آبرسانی نیز طرح‌های مهمی را شروع کرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به نقش مهم سپاه در محرومیت زدایی گفت: احداث مخازن ذخیره آب در شهرستان دشتستان، روستاهای ساحلی، عسلویه و دیگر مناطق آغاز شده است و این طرح‌ها با اعتبار ۱۶۰ میلیارد تومان اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در سطح روستاهای استان ۶۰ کیلومتر طرح نوسازی شبکه آبرسانی و خطوط انتقال آب جدید اجرا می‌شود و ۵۰ کیلومتر شبکه توزیع در دستور کار است.

عالی خاطر نشان کرد: خطوط انتقال آب از سد ارغون کلمه دشتستان برای مناطق بوشکان و کلمه و انتقال آب از سدهای تنگ‌ارم و رئیسعلی دلواری شبانکاره در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر عنوان کرد: با تکمیل آبشیرین‌کن در شهرهای دالکی، وحدتیه، آب‌پخش و سعدآباد شاهد رفع کمبود آب خواهیم بود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: ابوالحسن عالی تنگ ارم آبشیرین کن کمبود آب سپاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۵۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تنش آبی در ۴۰ شهر خراسان رضوی

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی،  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: سال گذشته اقداماتی برای گذر از تنش آبی انجام شد که آبرسانی به ۵۲۵ روستا با استفاده از ظرفیت خیران آبرسان، آبرسانی به سایت های مسکن ملی و آبرسانی به روستاهای دارای تنش آبی با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) با پیشرفت فیزیکی ۷۳ درصد از مهمترین آن‌ها است.

حسین امامی افزود: توسعه و اجرای خط انتقال به طول ۳۸۵ کیلومتر، اصلاح شبکه به طول ۲۶۰ کیلومتر و ساخت مخزن به میزان ۲۰ هزار مترمکعب در خراسان رضوی از دیگر طرحهای آبرسانی در این استان است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: اکنون ۴۰ شهر و ۳۰۶ روستای استان با تنش آبی مواجه هستند و در ۲۰ سال گذشته سرعت افت آب در دوره‌های پنج ساله ۲ برابر شده است که این رویداد نیاز به مطالعات گسترده و همه جانبه و تعاملات بیشتر وزارتخانه ها و نهادهای مربوط برای شناسایی بهترین راهکار به منظور مدیریت بحران را بیشتر نشان می‌دهد.

امامی افزود: امسال نیز طرح های تامین پایدار آب شرب در این استان شامل حفر، تجهیز، جابه جایی و احیای ۴۴۷ حلقه چاه، اجرا و بازسازی ۹۱۱ کیلومتر خط انتقال، ساخت مخزن ذخیره به ظرفیت ۱۱۹ هزار و ۳۲۰ متر مکعب و ساخت و بازسازی ۱۴ ایستگاه پمپاژ خواهد بود.

او گفت: پیشرفت فیزیکی این طرح ها بین ۳۰ تا ۶۵ درصد است و اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح ها ۱۳ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال است.

دیگر خبرها

  • مجمع استادیاران صالحین در بوشهر تشکیل شد
  • زون‌بندی شبکه آبرسانی شهرکرد در راستای توزیع عادلانه آب
  • ۳ هزار کیلومتر از شبکه و خطوط انتقال آب لرستان نیازمند اصلاح و بهسازی است
  • اصلاح و بهسازی حدود ۱۰۱ کیلومتر از شبکه و خطوط آبرسانی لرستان
  • تنش آبی در ۴۰ شهر خراسان رضوی
  • سپاه عاشورا ۶۱ طرح رفع تنش آبی در روستاها اجرا می‌کند
  • ۳ هزار کیلومتر از خطوط انتقال آب لرستان نیازمند بهسازی است
  • ۲۳ طرح آبرسانی در شهرستان ایجرود اجرا شد
  • آب سد شهدای تنگ ارم به روستاهای این بخش رسید
  • مشکل آبرسانی روستاهای بخش ارم دشتستان رفع شد