Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کرمان نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس با طرح این موضوع که اکنون حدود 80 درصد پول استان به خارج از کشور می رود و سوال اینجاست که چرا بومی سازی نمی کنیم؟ و در ادامه در مورد اقدامات صورت گرفته در حوزه صنایع دستی اظهار کرد: گلیم شیریکی‌ پیچ سیرجان ثبت ملی شده است و پیگیری‌هایی برای صادرات انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهباز حسن پور ظهر امروز 12 تیرماه در نشست خبری با اصحاب رسانه در کرمان گفت: سه شنبه هفته جاری با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، کارخانه گندله 2 میلیون تنی گهرزمین با سرمایه‌گذاری بالغ بر 2 هزار و 500 میلیارد تومان به‌ بهره‌ برداری می ‌رسد و این اتفاق درحالی که در شرایط تحریم و کرونا هستیم، رخ داده است.

او درباره نگاه ملی خود برای رفع مشکلات مردم ایران اظهار کرد: هیچ نماینده ای به اندازه بنده به مسایل ملی ورود نکرده و 14 سال قبل در مجلس فریاد انتقال آب حوضه به حوضه را زدم و هیچ گاه وارد مسائل سیاسی نشدم و امروز انتقال آب خلیج فارس به عنوان یک خروجی ملی و حتی فراملی در منطقه کلید خورد و در ابتدا کسی باور نمی کرد که آب خلیج فارس به فلا ت مرکزی ایران برسد.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در یک ماه گذشته به پنج استان کشور سفر و مستقیم با مردم ارتباط برقرار کردم و مشکلات و معضلات اساسی آنها را پیگیری کردیم به طور مثال مشکلات 600 نفر از اصناف بوکان را حل کردیم.

او موفقیت خود را در گرو همکاری مردم می داند و در ادامه مطرح کرد: در سیرجان و بردسیر بیکاری هست، اما نرخ بیکاری در این شهرستان ‌ها نسبت به کشور پایین‌ ترین نرخ است، اما متاسفانه همه به دنبال میز هستند.

حسن پور افزود: چند سال قبل از نمایندگی بنده کارخانه قند شهرستان بردسیر تعطیل شده بود و حدود 800 کارگر حقوق دریافت نکرده بودند پس از نماینده شدنم مشکلات بیمه ای و حقوقی آنها را حل کردیم.

نیاز بردسیر به 100 کارگر

به گفته او در حال حاضر 11 کارخانه بزرگ و کوچک در بردسیر فعال هستند که اکثر کارکنان آنها افراد بومی هستند.

طبق اعلام نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی هم اکنون بردسیر به 100 نفر کارگر نیاز دارد و در ادامه توسعه کشور را در گرو مشارکت و همکاری همه مردم و دستگاه ها دانست.

او در ادامه سخنانش عنوان کرد: بانک پاسارگاد 40 درصد سرمایه خود را به استان کرمان آورده است و نمی‌ توانم به آنها بگویم پسرخاله من را سرکار بیاور و آنها بر اساس آزمون و معیارهای لازم اقدام به جذب نیرو می‌ کنند لذا هر متقاضی کار باید در آزمون شرکت کند و هیچ سفارشی در کار نیست.

حسن پور با تاکید بر لزوم حمایت از رئیس جمهور رئیسی عنوان کرد: گرانی را قبول داریم، تذکر به دولت و وزیر هم داده‌ایم و تذکرات من از دوران احمدی‌نژاد آغاز شده و هنوز هم ادامه دارد، به طور مثال از رستم قاسمی حمایت می‌کردم، اما گلایه‌های فولادی خود را هم به وی گفته‌ام و این مسائل را به جای در بوق و کرنا کردن به آرامی می‌گوییم.

او از عدم تحقق شعار تولید یک میلیون مسکن در سال انتقاد کرد و گفت: هنوز حتی 200 هزار مورد آن تعیین تکلیف نشده است.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر لزوم تربیت نیروی انسانی ماهر مورد نیاز بازار کار تاکید کرد و ادامه داد: رشته هایی که بازار کار استان نیاز دارد، نیازسنجی شده و برخی از این رشته ها در دانشگاه های استان تعریف شده است.

او از نقش رسانه ها سخن به میان آورد و اظهار کرد: رسانه ها باید مطالبه گر باشند و صحبت های کارگران را نیز منعکس دهید. رسانه‌ها در سیرجان مطالبه‌ گر هستند و موجب موفقیت این شهرستان شده ‌اند.

فکوس روی نداشته ها نکنید

حسن پور درباره اقدامات صورت گرفته در حوزه تامین انرژی شهرستان سیرجان اظهار کرد: پنج شرکت انرژی های نوین را به سیرجان آوردم که ده ها پروژه در خصوص تولید برق خورشیدی انجام داده اند و بلورد شهر بدون بیکار است.

او با طرح این سوال که شرکت ها چرا پول های خود را در بانک سپرده کرده اند و چرا برق خود را تامین نکرده اند؟ گفت: اگر دولت برنامه واضح و مشخصی داشت اعلام می کرد که شرکت ها بخشی از برق مورد نیاز خود را از طریق انرژی های پاک تامین کنند و بدانید استان کرمان در آینده با کمبود حدود 3 هزار مگاوات برق مواجه خواهد شد.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی بحث آب را به عنوان حساس ترین موضوع استان دانست و بیان کرد: اکنون آب در مس سرچشمه است و همت سازمان آبفا را می طلبد که مشکل آب شرب مردم را رفع کند.

او با اشاره به حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان در سیرجان، اظهار کرد: اکنون دانشگاه آزاد سیرجان در بحث ارتباط صنعت و دانشگاه رتبه اول در کشور دارد و به عنوان الگو انتخاب شده است و فقط قرار داد این دانشگاه با شرکت صنعتی معدنی گهر زمین، 70 میلیارد تومان تولید قطعه بوده است.

به اعتقاد حسن پور فضای ناامیدی در کل کشور شکل گرفته که متاسفانه فقط درباره نداشته ها صحبت شده و حرفی از داشته ها زده نمی شود.

کلید صادرات میلگرد را خاموش و کلید تولید قطعات هواپیما و خودرو را بزنید

او با تاکید برآنکه باید صنایع فراوری همه محصولات کشاورزی و صنعتی در استان ایجاد شود، اظهار کرد: تنها نقطه ای که زنجیره تولید فولاد در آن تکمیل شده، استان کرمان است و خام فروشی نداریم و این خطه بزرگترین تولید کنندگان فولاد کشور شده است.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا دوره بعد قصد کاندیداتوری حوزه انتخابیه کرمان و راور را دارید؟ گفت: نماینده، نماینده همه ملت است و خدمت کردن وظیفه ام است و فرقی نمی کند که کجای ایران باشد اما فعلا هیچ تصمیمی در این زمینه نداریم.

او در پاسخ به این سوال که تنها راه نجات کشور در چه چیز می دانید؟ بیان کرد: تنها راه نجات کشور مشارکت مردم و اجرای اصل 44 قانون اساسی است و همه دولت ها در حوزه اقتصادی ناکارآمد یا ضعیف عمل کردند.

حسن پور افزود: یکی از ظرفیت های کشور منابع طبیعی است و ادامه روند کار دیگر نباید میلگرد صادر کنیم بلکه به محصولاتی همچون قطعات هواپیما، خودرو و ... تولید کنیم، بنابراین شرکت‌های دانش‌بنیان پای کار آیند تا دیگر واردکننده ورق بعضی از خودروها در کشور نباشیم و نباید بگوییم، پروژه‌ها را متوقف کنیم زیرا کاری را آغاز کرده‌ایم و با سرعت مطمئن پیش می‌رویم.

او با بیان این مطلب که دانشگاه صنعتی سیرجان سه سال پیاپی رتبه اول در بحث جذب اشتغال دارد، تصریح کرد: شرکت‌های فولادی هنوز به مسؤولیت‌های اجتماعی خود عمل نمی ‌کنند در حالی که باید در این حوزه با قدرت عمل کنند و به طور مثال باید دانشگاه‌ها را مورد حمایت قرار دهند.

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس مجلس شورای اسلامی حسن پور شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۵۴۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حادثه اصفهان از خارج از کشور اتفاق افتاده است یا داخل؟

به گزارش همشهری آنلاین ، این منابع تاکید کردند: پدافند هوایی در برخی نقاط مثل اصفهان و تبریز، اقدام به شلیک کرده اما این موضوع به دلیل حساسیت بالای پدافند بخاطر وضعیت فعلی و در اثر «احتمال» رویت برخی ریزپرنده‌ها بوده است.

همچنین منابع آگاه به تسنیم گفتند که علیرغم شایعات تا این لحظه هیچ گزارشی مبنی بر اینکه انفجار بزرگی در اصفهان رخ داده و یا موشکی اصابت کرده باشد وجود ندارد.

تاسیسات هسته‌ای در استان اصفهان نیز در امنیت کامل است و گزارش برخی رسانه‌های خارجی درباره حادثه در این تأسیسات نادرست است.

کد خبر 845508 منبع: تسنیم برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه استان اصفهان

دیگر خبرها

  • مرگ دلخراش عروس در شب عروسی + فیلم
  • حادثه اصفهان از خارج از کشور اتفاق افتاده است یا داخل؟
  • خسارت صد میلیارد ریالی بارندگی‌های اخیر به بنا‌های تاریخی سیرجان
  • بازار برنج در مازندران از رکود خارج شده است
  • عروسی که به عزا تبدیل شد + فیلم
  • سیرجان فاتح مسابقات فوتسال دانش آموزان پسر استان کرمان
  • چرا حقوق و مالیات‌ها در کشور متناسب نیست؟
  • اختصاص بخشی از اراضی خارج از حریم رفسنجان به نهضت ملی مسکن
  • ساخت پنج شهرک انرژی خورشیدی
  • واگذاری ۴۶۰ زمین در ادامه‌ اجرای طرح ملی مسکن در بردسیر