Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تسنیم، طی روزهای اخیر، رئیس جمهور بانک مرکزی را ملزم کرد که ظرف 15 روز آیین‌نامه‌ای را برای تسریع و تسهیل در پرداخت وام ازدواج از «حیث وثایق و تضامین» و تعیین «سقف زمان انتظار» تهیه کند.

وی بانک مرکزی و وزارت اقتصاد را نیز مأمور نظارت بر روند پرداخت تسهیلات ازدواج کرد و متذکر شد: اگر بانکی در پرداخت تسهیلات مرتکب تخلف شد حتماً با آن برخورد قاطع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین ارتباط نیز امروز بانک مرکزی در قالب بخشنامه ای به شبکه بانکی اعلام کرد که باید تضامین و سقف دوره انتظار پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج طبق قانون تسهیل شود.

علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی تأکید کرده که حداکثر ظرف 10 روز بعد از تکمیل مدارک، باید تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و فرزندآوری پرداخت شود.

در ابلاغیه جدید بانک مرکزی آمده است: پیرو نامه‌های پیشین این بانک در خصوص جزء (1) بند (الف) تبصره (16) قانون بودجه سال 1401 کل کشور با موضوع پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج و حسب دستور رئیس جمهوری مبنی بر تسریع و تسهیل در پرداخت وام ازدواج از «حیث وثایق و تضامین» و تعیین «سقف زمان انتظار»، لازم است بانک‌ها و موسسات اعتباری کشور در چارچوب ضوابط و دستورالعمل‌های ابلاغی، موارد زیر را نیز برای پرداخت این نوع تسهیلات با جدیت مورد توجه قرار دهند:

1- مطابق با نص صریح قانون، بانک‌‌ها و موسسات اعتباری مکلفند مبتنی بر اعتبارسنجی متقاضیان، حداکثر با اخذ سفته از متقاضی و یا یک ضامن معتبر به پرداخت تسهیلات اقدام کنند. همچنین بانکها می‌توانند در چارچوب ضوابط و مقررات مربوطه و حسب دستور العمل اجرایی اعطای تسهیلات خرد (بخشنامه شماره 24792‏/01 مورخ 04‏/02‏/1401) نسبت به اخذ تضامین و وثایق اقدام کنند. عدم اجرا یا تأخیر در پرداخت تسهیلات تخلف محسوب شده و قابل پیگیری در مراجع ذی صلاح است.

2- آن بانک موظف است در اسرع وقت ضمن تعیین شعبه، پذیرش و تعیین تکلیف متقاضیان در صف سامانه قرض‌الحسنه ازدواج، با تکمیل مدارک توسط متقاضی ظرف مدت حداکثر 10 روزکاری نسبت به پرداخت تسهیلات یاد شده اقدام کند.

3- چنانچه متقاضیان مربوطه در هر مرحله از دریافت تسهیلات خود، از روند پرداخت تسهیلات شکایت داشته می‌توانند مراتب را از طریق شماره 2706 (سامانه ارتباطات مردمی بانک مرکزی) ثبت و اعلام کنند. بانکها نیز موظفند در اسرع وقت به شکایات واصله متقاضیان رسیدگی کنند.

با توجه به مراتب فوق، خواهشمند است، ترتیبی اتخاذ شود تا حداکثر ظرف مدت یک هفته از تاریخ وصول این نامه، موضوع به واحدهای اجرایی ذیربط در سراسر کشور ابلاغ و گزارش اقدامات انجام شده به مدیریت کل عملیات پولی و اعتباری بانک مرکزی ارسال شود.‏‏‏‏‏‏‏‏‏‏

منبع: الف

کلیدواژه: قرض الحسنه ازدواج پرداخت تسهیلات بانک مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۵۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۲۴ میلیارد تسهیلات تولیدی به طرح‌های عشایری قزوین

رئیس اداره امور عشایر استان قزوین از پرداخت ۲۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات تبصره ۱۸ (ویژه تولید) به طرح‌های عشایری خبر داد.

سعید ابیت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از پرداخت ۲۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات تبصره ۱۸ (ویژه تولید) به طرح‌های عشایری خبر داد و اظهار کرد: تاکنون ۷۰ درصد اعتبارات جز ۳ بند "ب" تسهیلات تبصره ۱۸ توسط عشایر استان قزوین جذب شده است.

وی افزود: با عنایت به اینکه اداره امور عشایر استان قزوین برای اولین بار جزو دستگاه‌های حمایتی قرار گرفته بود، بر همین اساس مبلغ ۳۴۳ میلیارد ریال تسهیلات به این اداره با عاملیت بانک‌های کشاورزی، صادرات و رفاه اختصاص پیدا کرد.

رئیس اداره امور عشایر استان قزوین ادامه داد: به همین منظور تعداد ۲۲۷ طرح به بانک‌های عامل معرفی که تاکنون ۱۶۱ طرح به مبلغ ۲۴۲ میلیون ریال موفق به جذب تسهیلات مذکور شده‌اند. با جذب بیش از ۷۰ درصدی تسهیلات مذکور اداره امور عشایر جز سه دستگاه برتر از بین نهادهای حمایتی در جذب تسهیلات ابلاغی تاکنون بوده است.

ابیت تصریح کرد: با تمدید زمان جذب تسهیلات تبصره ۱۸ از سوی بانک مرکزی تا پایان خرداد ۱۴۰۳ و همکاری بانک‌های عامل جذب تسهیلات در بخش عشایری ۱۰۰ درصد شود. در ضمن طرح‌های یادشده در زمینه خرید دام، زنبورداری، صنایع‌دستی و دیگر موارد مرتبط بوده است.

کد خبر 746338

دیگر خبرها

  • رتبه نخست خراسان رضوی ‌در پرداخت وام ازدواج
  • ۸ هزار و ۳۰۱ نفر در صف دریافت تسهیلات ازدواج
  • اجرایی شدن ۸۱ درصد از مصوبات کارگروه تسهیل و یکشنبه‌های تولید در استان آذربایجان غربی
  • پرداخت ۲۴ میلیارد تسهیلات تولیدی به طرح‌های عشایری قزوین
  • دستورالعمل جدید بانک مرکزی برای تسهیل دریافت وام ازدواج و فرزندآوری
  • بیش از ۸ هزار متقاضی وام ازدواج درآذربایجان‌غربی در صف انتظار
  • وام ازدواج همچنان رو هوا!
  • وام قرض الحسنه ۳۰۰ میلیونی دولت با کارمزد ۴ درصد | وام قرض الحسنه فوری با اقساط ۲ میلیون تومانی
  • شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣ چیست؟
  • پرداخت تسهیلات ازدواج به فرزندان اعضای صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران