Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیئت امور اسرا و آزادگان فلسطین کالبدشکافی جسد سعدیه مطر فرج‌الله، اسیر زنی که در یک زندان رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده را با حضور یک پزشک فلسطینی خواستار شد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، هیئت امور اسرا و آزادگان فلسطین با ارسال درخواستی از طریق کریم عجوه، نماینده حقوقی خود برای دادگاه صلح حیفا، کالبدشکافی جسد سعدیه مطر فرج‌الله، اسیر زنی که در یک زندان رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده را با حضور یک پزشک فلسطینی و آغاز تحقیقی درباره ابعاد مختلف شهادت او و نیز تحویل پیکر به خانواده فرج‌الله را خواستار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هیئت در ادامه اعلام کرد، پیکر شهید سعدیه مطر فرج‌الله روز شنبه از بازداشتگاه دامون به مرکز پزشکی قانونی ابو کبیر منتقل شد و در انتظار تعیین تاریخ جلسه‌ای برای آغاز کالبدشکافی است.

تیسیر فرج‌الله، برادر این شهید با اشاره به اینکه خواهرش قبل از بازداشت هیچ بیماری نداشته، درخواست کالبدشکافی داد تا دلایل فوت او مشخص شود.

همچنین هیئت یاد شده اعلام کرد که یک تیم حقوقی جهت بررسی شرایط و ابعاد به شهادت رسیدن فرج‌الله با اسرای زن در زندان دامون ملاقات کرد.

هیئت امور اسرا و آزادگان فلسطین اعلام کرد از شنبه که خبر شهادت فرج‌الله ۶۸ ساله در زندان دامون منتشر شد، این موضوع را پیگیری می‌کند.

باشگاه اسرای فلسطین نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد، مدیریت زندان‌های رژیم صهیونیستی مسؤول کامل شهادت این اسیر زن و مسئول سرنوشت و زندگی تمامی اسرای زندان‌های این رژیم است.

این باشگاه تاکید کرد: فرج‌الله مورد اهمال پزشکی (قتل خاموش) که سیاست برجسته چند سال اخیر رژیم صهیونیستی است، قرار گرفت و به شهادت رسید، او نیز همانند هزاران اسیر دیگر فلسطینی با شرایط بازداشت سختی شامل شکنجه‌ها و سیاست‌هایی برای آزار جسمی و روحی اسرا مواجه بود.

شهید فرج‌الله ۱۸ دسامبر ۲۰۲۱ در نزدیکی حرم ابراهیمی در الخلیل هدف حمله شهرک‌نشین‌ها قرار گرفته و بازداشت شد.

با شهادت او تعداد شهدای اسیر در زندان‌های رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۶۷ به ۲۳۰ تن رسید.

در حال حاضر مسؤولان اسرائیلی ۲۹ زن فلسطینی را در زندان دامون در بازداشت نگه داشته‌اند که قدیمی‌ترین آنها میسون موسی از بیت لحم است که از سال ۲۰۱۵ بازداشت شده و به ۱۵ سال حبس محکوم است.

طبق گزارش نهادهایی که به موضوع اسرای فلسطینی می‌پردازند، اسرای زن فلسطینی با شرایط بازداشت سختی مواجه بوده و مورد ضرب‌وشتم و اهانت قرار گرفته و انواع محدودیت‌های روحی و جسمی به آنها وارد می‌شود.

شهادت فرج‌الله واکنش‌های شدید فلسطینی‌ها را به دنبال داشت و ریاست تشکیلات خودگردان مقامات اسرائیلی را مسؤول کامل شهادت او دانسته و تاکید کرد او مورد اهمال پزشکی قرار گرفته و در نهایت به شهادت رسید.

ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین از جامعه جهانی و در راس آن نهادهای حقوق بشری، شورای حقوق بشر و نهادهای بین‌المللی زنان خواست به مسؤولیت‌های حقوقی و انسانی خود عمل کرده و تحقیق بین‌المللی را درباره واقعیت ماجرای شهادت فرج‌الله و سایر موارد نقض حقوق اسرا در زندان‌های اسرائیلی آغاز کند.

همچنین ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین بار دیگر تاکید کرد، مسأله اسرا اولویت ملت و رهبران فلسطین است و هرگز اجازه نخواهیم داد آسیبی به اسرا و خانواده‌های آنها وارد شود.

زاهر جبارین، مسؤول دفتر شهدا، زخمی‌ها و اسرای جنبش حماس نیز رژیم اشغالگر را کاملا مسؤول شهادت فرج‌الله و جنایات روز افزون در حق اسرای بیمار در زندان‌های این رژیم دانست.

همچین هیئت امور اسرا و آزادگان فلسطین از موارد بالای ابتلا به ویروس کرونا در میان اسرای زندان نقب خبر داده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اسرای فلسطینی رژیم صهیونیستی شهادت فرج الله اسرای زن اسیر زن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۵۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسیر بعدی اسرائیلی که نتانیاهو می‌کشد کیست؟

رسانه‌های عبری اعلام کرده‌اند که نتانیاهو قصد دارد تا زندانیان اسرائیلی باقی مانده در غزه را بکشد. همچنین از دیگر اقدامات آتی نتانیاهو این است که باقی سربازان اسرائیلی را به جنوب غزه اعزام کند.

این درحالی است که رسانه‌های عبری وضعیت خانواده نتانیاهو و خانواده اسرای اسرئیلی را مقایسه کرده و نوشته‌اند: «درحالی که خانواده‌های اسرای اسرائیلی منتظر فرزندان خود هستند، اما فرزند و همسر نتانیاهو در استرالیا درحال تفریح‌اند. همچنین رسانه‌های عبری، سربازان اسرائیلی را اسیر نتانیاهو معرفی کرده و نوشته‌اند: اسیر بعدی اسرائیلی که نتانیاهو می‌کشد کیست؟»

پیش از این نیز منتقدان نتانیاهو در سیدنی با انتشار پوستر‌های از تصویر او هیتلر را در حالی به تصویر کشیدند که ماسکی از نتانیاهو را بر چهره دارد. این تابلو‌ها توسط انجمن یهودیان استرالیا (AJA) در شبکه‌های اجتماعی نیز به اشتراک گذاشته شده بود.

منبع: فرهیختگان آنلاین

tags # بنیامین نتانیاهو ، اسرائیل سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • اسیر بعدی اسرائیلی که نتانیاهو می‌کشد کیست؟
  • منبع حماس: ۳۰ افسر شاباک اسیر حماس هستند
  • شهادت و زخمی شدن ۸ لبنانی در حمله رژیم صهیونیستی
  • تظاهرات گسترده در تل‌آویو علیه دولت نتانیاهو
  • بیانیۀ جمعی از شاعران و نویسندگان تبریز درباره شهادت مدافع حرم حاج طالع یوسف‌اف در باکو
  • شهادت دستکم ۱۶ اسیر فلسطینی در زندان های صهیونیست ها
  • خانواده‌های اسرای صهیونیست: بدترین نخست‌وزیر، برو!
  • شهادت یک عضو دیگر حزب الله در جنوب لبنان
  • نتانیاهو: حماس پیشنهادات ما برای آزادی اسرا را رد کرده است
  • بحران در کابینه تل‌آویو؛ ادامه اختلافات بر سر تبادل اسرا