Web Analytics Made Easy - Statcounter

در چهل‌و هفتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان پیرامون حواشی مسئله آب پس از سفر رئیس جمهور به اصفهان و چگونگی حل معضلات مرتبط با ناوگان اتوبوسرانی و حمل‌ونقل عمومی کلانشهر اصفهان بحث و گفت‌وگو شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، محمد نورصالحی رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان پیش از ظهر امروز در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به بحران آب در اصفهان اظهار داشت: از قول آیت الله رئیسی در جریان سفر ایشان به اصفهان سخنان و اخبار مثبتی به اطلاع مردم رسید که نشان از آن دارد که این موضوع برای دولت حائز اهمیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این سفر رئیس جمهور وزارت نیرو و سایر دستگاه‌ها را نسبت به تهیه طرح‌های جامع موظف کرد.

وی با بیان آنکه شورای اداری استان در جریان سفر رئیس جمهور با حاشیه‌هایی همراه بود، ادامه داد: تلاش ما بر آن بود تا با انجام کاری کارشناسی شده این موضوع به صحنه جامعه باز نگردد اما شاهدیم که در صحن علنی مجلس شورای اسلامی با طرح تحقیق و تفحصی که مطرح شد، به نظر می‌رسد طراحان آن کمتر بر اساس عقلانیت آن را تهیه کرده‌اند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به تنش‌زا بودن این طرح در مجلس، بیان کرد: با وجود آنکه نمایندگان استان اصفهان تلاش زیادی کردند اما این طرح به تصویب رسید، امیدواریم در آینده آنچه اتفاق می‌افتد ضد منافع ملی، شهر و استان ما نباشد. فارغ از همه تعصبات قومی و محلی و محکوم کردن این تعصبات تاکید ما بر عقلانیت و کار علمی و مبتنی بر سوابق و منطق و کسب حق و حقوق مردم و عدالت است.

وی با بیان آنکه مسئله پیچیده، مهم، حیاتی و امنیتی مثل آب حتما باید در مقیاس سران قوا مورد بررسی قرار گیرد، خاطرنشان کرد: باید از ورود افرد ناآگاه و بی اطلاع به موضوع و کشاندن آن به میان احساسات مردم خودداری شود.

نورصالحی با اشاره به فصل گرما و قطعی آب در برخی مناطق مسکونی کلانشهر اصفهان، گفت: به موجب این رخداد شرکت آب و فاضلاب برخی مناطق را به اجبار با تانکر آبرسانی می‌کند که این موضوع خود نشانگر نقطه اوج بحران آب در اصفهان است.  با وجود آنکه شهرداری به موجب داشتن چاه‌های پروانه‌دار و خریداری فاضلاب باید پساب تصفیه شده تحویل گیرد اما پسام خام را دریافت کرده و فرایند تصفیه را خود انجام می‌دهد تا فضای سبز چند ده ساله که اکنون در معرض خشک شدن هستند آبیاری و حفظ کند.

وی با بیان آنکه سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی و... از تحویل آنچه خریداری شده دریغ می‌کنند، اظهارداشت: در این باره اگر لازم باشد ضروری است تا مدیریت شهری برای استیفای حقوق شهر اصفهان اقدامات حقوقی لازم را انجام دهد. انتظار داریم تا دستگاه‌های دولتی تمهیدات لازم را برای آنکه مردم همچون سال گذشته در آب شرب خود دچار مشکل نشوند به کار گیرند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان پیرامون آغاز طرح صدور غیرحضوری پروانه ساختمانی ادامه داد: مطابق با قولی که داده شد این طرح در زمان مقرر خود آغاز به کار کرد که نکته حائز اهمیت آن است که این طرح در جهت رعایت حقوق مردم است. این طرح همچون سایر طرح‌ها ممکن است با مشکلاتی در ابتدای کار خود مواجه شود که مسئولان باید تمام تلاش خود را برای کاهش این مشکلات به کار گیرند.

وی افزود: همچنین از مردم می‌خواهیم در این فرایند خویشتن‌داری کنند تا ضمن برطرف شدن مشکلات آن در زمان کوتاه، سیستم به طور عادی و شفاف به کار خود ادامه دهد. مطابق با گزارش‌های واصله این سیستم به صورت عادی و روشن در حال فعالیت است که مسئولان نظرات و کنترل کافی را بر اجرای آن دارند.

نورصالحی گفت: یکی از نکات قابل توجه مدیریت شهری بهبود کیفیت حمل‌و نقل عمومی در کلانشهر اصفهان است. مطابق با تأکیدات پس از عید و در دوران بازگشایی مدارس با مشکلاتی به واسطه آماده نبودن سیستم در تردد و حمل و نقل عمومی مواجه بودیم. تاکید می‌شود که از اول مهر در ارائه خدمات این حوزه به شرایط پایدار برسیم که لازمه‌اش بازسازی اتوبوس ها و تأمین آنها به منظور اقدام است.

وی با بیان آنکه قرار شد از مهر، 600 اتوبوس فعلی به 1000 دستگاه  برسد، خاطرنشان کرد: امیدواریم با این اقدامات سرفاصله اتوبوس از 20 دقیقه نیز به 10 دقیقه کاهش پیدا کند.

ضروری است تا حقابه‌های زیست محیطی اصفهان پرداخت شود

عباس حاج رسولی‌ها رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به ضرورت وجود برنامه مستمر برای بحران‌های آلودگی هوا، جولان ریزگردها و فرونشست زمین اظهارداشت: در برخی مناطق کلانشهر اصفهان اکنون شاهد افت فشار آب هستیم، مردم در این باره گلایه‌ها ونارضایتی‌های متعددی دارند که از شرکت آبفا برای حل این مشکل می‌خواهیم تمامی تلاش خود را به کار گیرند.

وی افزود: در چند سال اخیر مدیریت آب و فاضلاب استان به شکلی توانمند و براساس عدالت به اجرای امور می‌پرداخت و به دنبال آن مناطقی چون دارک و حصه که فاقد آب و فاضلاب بود را به این شبکه متصل کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان آنکه حقابه محیط زیست که زاینده‌رود و تالاب گاوخونی از آن برخوردار هستند باید پرداخت شود، بیان کرد: در صورت عدم انجام این موضوع شاهد پیشروی کویر و هجوم ریزگردها و گرد و غبار را حتی تا تهران نیز خواهیم بود. بخش‌های دیگری همچون حاشیه زاینده‌رود، چهارباغ و... نیز از حقابه شهر اصفهان برخوردار هستند و ضروری است تا برای تأمین و پوشش این فضاها حقابه‌های مرتبط با آن پرداخت شود.

وی با بیان آنکه پیشنهاد می‌کنم جلساتی با محوریت سفرهای آموزشی برای اتبدای مهر با مدیریت آموزش و پرورش جلساتی برگزار شود. در مناطق ضعفیفی چون حصه و زینبیه شاهد ارائه خدمات ضعیف آموزش و پرورش هستیم که افت تحصیلی دانش آموزان را به همراه داشته است.

حاج رسولی‌ها با درخواستی از وزارت کشور مبنی بر مدیریت متمرکز بر ناوگان اتوبوسرانی، تصریح کرد: درخواست داریم تا تفاهم نامه‌هایی که با کشور چین منعقد شده است طی آن تعدادی اتوبوس خریداری شود. چرا که اصفهان تا آغاز سال تحصیلی مهرماه به 600 دستگاه اتوبوس نیازمند است. اکنون ناوگان تاکسی‌رانی تهران در حال بازسازی است و این در شرایطی است ناوگان تاکسیرانی اصفهان ضعیف است.

وی با بیان آنکه قطار سریع السیر شیراز- اصفهان- قم- تهران جزء پروژه زیربنایی بسیار مهم است، خاطرنشان کرد: درخواست جدی ما در این باره مداومت در پیگیری این پروژه است. همچنین خط 2 مترو اصفهان ضروری است تا 2 سال آینده به بهره‌برداری رسد و خط 3 نیز آغاز شود که در این باره می‌توان از تفاهم‌نامه همکاری و وجود شرایط برای این موضوع بهره برد.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به پیگیری شهرداری و شورای شهر پیرامون حلقه حفاظتی کلانشهر اصفهان گفت: باید مسئولان و مدیران دیگر شهرهای درگیر در این پروژه برای انجام اقدامات لازم حضور داشته باشند.

وی با اشاره به نظم مالی عدالت گونه و صدور پروانه‌های الکترونیکی به عنوان دو اقدام مهم در دوره اخیر مدیریت شهری گفت: جنگ اقتصادی سربازار خود را نیاز دارد. شهروندان توانمند همانند روزهای دفاع مقدس به کمک دولت بیایند که در این عرصه نیز موفق شویم.

احمدرضا مصور رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهاندر تذکری اظهار کرد: به دنبال تشکیل هیات تحقیق و تفحص در ابتدای خردادماه گزارش‌هایی را پیرامون وضعیت عمرانی و خدمات شهری شهرک شهید کشوری درخواست داشتیم که پس از آن ارسال شده اما به دنبال این گزارش بخش دیگری را مربوط به یک پروژه درخواست داشتیم که با وجود پیگیری‌های چندین باره همچنان ارسال نشده است که خود تخلف به حساب می‌آید.

وی ادامه داد: تأکیدات ضمن بودجه برای تفنن نیست چرا که در برخی تأکیدات پیوست به بودجه شهرداری آن را به 2 بخش زمان‌داری و بدون زمان‌ دسته بندی کرده است. متأسفانه در آخرین بررسی کمیسیون پایش همچنان تعداد قابل ملاحظه‌ای از تاکیدات بودجه که زمان‌دار بوده و تا پایان خرداد باید عملیاتی می‌شدند بدون پاسخ گذاشته شده است، شاهدیم که در این باره شهرداری به سادگی از آن گذر می‌کند و شایسه است به طور جدی در این باره اقدام شود.

شهروندان پیشنهادات خود را پیرامون نازیبایی ورودی‌های میدان نقش جهان به شهرداری اطلاع دهند

رسول میرباقری رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به قدمت تاریخی میدان نقش جهان اصفهان گفت: امکان ندارد امروز کسی به اصفهان آید و به میدان نقش جهان نرود. این روزها شاهد هستیم که ورودی‌های میدان امام(ره) برای مردم با خود مشکلاتی به همراه داشته است که شهروندان نیز در بازدید آخرمان به آن اشاره کردند.

وی افزود: ساماندهی و رفع نازیبایی‌های میدان تاریخی امام (ره) در دستور کار است، درخواست داریم تا همسایگان نقش جهان در صورتی که در این باره پیشنهاداتی دارند از طریق شماره 137 یا روابط عمومی شهرداری اصفهان به ما برای انجام پیگیری‌های لازم اطلاع دهند. اولویت ما اصلاح نازیبایی‌ها و تردد در ورودی‌های میدان امام (ره) است تا شرایط خوبی برای تردد شهروندان و گردشگران ایجاد شود.

درخواست داریم تا نمایندگان موضوع تعیین تکلیف موزه بزرگ اصفهان را پیگیری کنند

علی صالحی عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به نتیجه نامه‌‌ای پیرامون هزینه‌های ستاد سفر به دفتر شهرداری در تذکری اظهارداشت: در نخستین جلسه شورای اسلامی شهر این نامه با امضاء من و آقای نباتی نژاد ارسال شد و اکنون با گذشت 4 ماه و پیگیری‌های مکرر همچنان به نتیجه‌ای نرسیده‌ایم.

توزیع عادلانه آب شرب و مصارف بهداشتی نباید نادیده گرفته شودطرح جهاد آبرسانی در 40 روستای محروم استان بوشهر اجرا شداختراع سیستم پمپاژ بدون برق و شیرآلات خطوط و مخازن آب و نفت

وی با بیان آنکه برای تدوین بودجه راهبردهایی را در نظر گرفته‌ایم، خاطرنشان کرد: تکالیفی در آن بود که در طول سال باید جاری و ساری می‌شد، همچنین ارتباط برنامه با تاکیدات بودجه و منشور شورا باید مشخص و در سامانه در دسترس قرار می‌گرفت که هیچ یک از این موارد انجام نشده است. همچنان بر موارد زمان‌دار پیرامون راهبردهای تدوین بودجه تاکید می‌کنیم.

صالحی با بیان آنکه در همین راستا ارتباط برنامه و منشور شورا و بحث داده‌های مالی نیز باید ارائه گردد، عنوان کرد: در غیر این صورت براساس توافق‌نامه زمان تصویب بودجه، ملزم به قطع کمک‌ها به بخش‌های مربوط هستیم. 

وی گفت: برای تعیین تکلیف موزه بزرگ اصفهان 60 روز در نظر گرفته شد، از اداره کل راه و شهرسازی و نمایندگان اصفهان که شکایتی را در کمیسیون اصل 90 مطرح کردند درخواست داریم که این موضوع را پیگیری کنند.

تابلوهای تبلیغاتی سامانه سوت‌زنی از سطح شهر جمع‌آوری شود

محمدرضا فلاح رئیس کمیسیون هوشمندسازی و حمل و نقل شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به سامانه سوت‌زنی در تذکری اظهار داشت: از جمله مصوبات خوب شورای اسلامی شهر می‌توان به ایجاد سامانه سوت زنی اشاره کرد که متأسفانه شیوه تبلیغ این سامانه خوب نبود و منجر به بی انگیزگی در کارکنان شهرداری شده است.

وی پیرامون تبلیغات صورت گرفته بیان کرد: تابلوهای تبلیغاتی منتشر شده طرح‌هایی نامناسب و زننده‌ای را از کارمندان به تصویر کشیده است و بی‌انگیزگی را در بدنه شهرداری ایجاده کرده است، همچنین آنها دربخش‌ها و مناطق مختلف شهری نصب شده‌اند که به روابط عمومی شهرداری نسبت به جمع‌آوری سریع آنها تذکر می‌دهیم. قصد ما از راه‌اندازی این سامانه تخریب بدنه شهرداری نیست بلکه کسب نتیجه است.

انتهای پیام/163/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره کلانشهر اصفهان درخواست داریم رئیس کمیسیون نقش جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۶۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قالیباف: درباره وضعیت بازار ارز، هفته آینده جلسه‌ای را برگزار خواهیم کرد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس هفته آتی نشستی درباره وضعیت بازار ارز برگزار می‌کنند.

به گزارش تسنیم، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲۸ فروردین ماه) در تذکری بیان کرد: درباره موضوع ارز قرار بود مجلس جلسه‌ای برگزار کند که به خاطر اتفاقات اخیر به عقب افتاد انتظار می‌رود جلسه فوق‌العاده‌ای تشکیل شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی افزود: ما نگران وضعیت بازار ارز هستیم؛ باید موضوع سیاست‌های ارزی تعیین تکلیف شود که چالشی برای سیاست‌های اقتصادی کشور است.

محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در پاسخ به تذکر رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و درباره روند بازار ارز اظهار کرد: جلسه مجلس شورای اسلامی درباره وضعیت بازار ارز به تاخیر افتاد حتما ما جلسه‌ای را هفته آینده برگزار خواهیم کرد.

دیگر خبرها

  • مشهد؛ هفتمین ایستگاه جشنواره سراسری نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد
  • قالیباف: وضعیت بازار ارز را بررسی می‌کنیم
  • مصوبات جلسه علنی سه شنبه مجلس
  • قالیباف: درباره وضعیت بازار ارز، هفته آینده جلسه‌ای را برگزار خواهیم کرد
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / قالیباف: وضعیت بازار ارز بررسی می‌شود
  • آغاز جلسه علنی مجلس/ ادامه بررسی لایحه تجارت
  • لحظه به لحظه از صحن علنی مجلس / ادامه بررسی لایحه تجارت در دستور کار
  • چرا اسرائیل نمی‌تواند به اماکن نظامی ایران حمله کند
  • حواشی جلسه علنی مجلس- ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
  • جلسه شورای اسلامی سازی دانشگاه ها شورای عالی انقلاب فرهنگی