Web Analytics Made Easy - Statcounter

واشنگتن پست گزارشی در مورد ۳۵ سال فعالیت کتی کانون، خبرنگار اسوشیتدپرس در افغانستان نشر کرده است. 

این خبرنگار در بخشی از مصاحبه‌اش گفته است که تماشای فرسایش امید مردم مهربان افغانستان بسیار دردناک است.

گزارش فعالیت این خبرنگار در افغانستان در ۳ دهه گذشته امروز یک‌شنبه (۱۲ سرطان) منتشر شده است.

کتی کانون گفته است: "من همیشه شگفت‌زده بودم که چگونه افغانستانی ها سرسختانه در برابر تمام چالش‌ها امیدوار بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

کتی کانون نخستین بار در سال ۱۹۸۶ و در جریان جنگ سرد وارد افغانستان شد.

کتی گفته است که در آن زمان دانشگاه نبراسکا یک برنامه درسی ضدکمونیستی به میلیون‌ها پناهجوی افغانستانی در اردوگاه‌های پاکستان ایجاد کرد.

کانون گفته است که پس از شکست شوروی، مجاهدین سلاح‌های خود را به سمت یکدیگر نشانه رفتند.

کانون روایتی از جنگ‌ کابل را بازگو کرده و گفته است که یک‌ روز خودش ۲۰۰ موشک را که از نقاط مختلف شهر کابل شلیک‌ می‌شد، شمرده است.

به گفته کتی، در زمان جنگ‌های داخلی دست‌کم ۵۰ هزار تن کشته شدند و او‌ دختر پنج‌ساله‌ای را دیده است که با اصابت راکت از بین رفت. کتی کانون گفته است: "با وجود هرج و مرج آن زمان، افغانستانی ها هنوز امید داشتند."

در همین حال، این خبرنگار گفته است که خروج مخفیانه اشرف غنی سرانجام محدودیت‌های طالبان را بازگرداند.

کانون گفته است: "اکنون آینده در افغانستان نامشخص‌تر است. ده‌ها نفر بیرون از بانک‌ها صف می‌کشند تا پول خود را بیرون بیاورند.

بیمارستان‌ها کمبود دوا دارند. افغانستانی‌ها با این واقعیت روبه‌رو شده‌اند که تمام دنیا در سال ۲۰۰۱ به کشورشان آمدند و میلیاردها دالر خرج کردند."

کتی کانون گفته که بار دیگر به افغانستان باز خواهد گشت.

اخیرا روزنامه واشنگتن‌پست گزارش کرده است که سه مقام ارشد دولت بایدن با طالبان روی مکانیسمی کار می‌کنند که به افغانستان اجازه می‌دهد تا از ذخایر بانک مرکزی خود برای مقابله با بحران شدید گرسنگی استفاده کند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طالبان واشنگتن پست افغانستان کانون گفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۶۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس محمدیان اظهار کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی را که در اجرای بند ۱۶ ماده ۲ قانون اهداف و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تدوین شده است، ابلاغ کرد.

محمدیان با اعلام این مطلب افزود: دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی بر اساس قانون و مصوبات شورای راهبری توسعه مدیریت و در راستای ساماندهی مجوزهای این وزارتخانه تهیه و پس از تصویب، از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اجرا به معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات ابلاغ شد.

وی گفت: بر اساس این دستورالعمل، معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات موظف شده است مجوز کانون‌های آگهی و تبلیغاتی را از طریق درگاه ملی صدور مجوزها و بستر الکترونیک سامانه جامع تبلیغات با هماهنگی کامل با مراکز استان و شهرستان‌های سراسر کشور حداکثر ظرف ۲ ماه صادر کند. بدین ترتیب و بر اساس مفاد دستورالعمل ابلاغ شده، تمامی متقاضیان دریافت مجوز فعالیت تبلیغاتی می‌توانند از طریق سامانه جامع تبلیغات که به درگاه ملی مجوزها مرتبط است، درخواست مجوز ارائه دهند.

محمدیان با اشاره به سیاست‌های دولت سیزدهم مبنی بر تسهیل و تسریع فرآیندهای قانونی برای متقاضیان تأسیس مراکز فرهنگی افزود: در این ارتباط، دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی نیز هم‌راستا با سیاست‌های کلان دولت، بسترهای لازم را برای تحقق تسهیل روند صدور مجوز کانون‌های آگهی و تبلیغاتی فراهم کرده و این دستورالعمل به انجام فعالیت‌ها در چارچوب‌های تعیین شده، کمک خواهد کرد.

مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌رسانی تاکید کرد: پیش از این، دستورالعمل انتشار محتوای تبلیغاتی نیز از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابلاغ و بر اساس آن، نحوه انتشار محتوای تبلیغاتی چارچوب انتشار انواع محتوا در حوزه تبلیغات را ترسیم شده است.

بدین ترتیب، تمامی فعالیت‌های تبلیغاتی در چهار رسته «تبلیغات فضای مجازی»، «تبلیغات پخشی و سمعی و بصری»، «تبلیغات محیطی» و «تبلیغات چاپی» ملزم به دریافت مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند.

کد خبر 6087981

دیگر خبرها

  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های تبلیغاتی ابلاغ شد
  • ویدئو‌های یک افغان از جمعیت عظیم افغانستانی‌ها و نصب پرچم افغانستان در ایران
  • عضویت ۱۰۶ هزار نفر در آذربایجان غربی درکانون‌های مساجد
  • بازگشت اتباع افغانستانی به کشور خود + فیلم
  • حضور کانون‌های مساجد در رویداد ملی جوانی جمعیت
  • ایجاد منطقه آزاد تجاری برای تجار افغانستانی در چابهار
  • رسالت کانون تقویت ادبیات داستانی است
  • شادترین کشورهای جهان در سال ۲۰۲۴؛ رتبه ایران و افغانستان چند است؟