Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسعود خواجه وند گفت: کل قبض برق کشاورزان درصورت ۴ ساعت همکاری روزانه رایگان خواهد شد و در بخش صنایع نیز اگر تولید با مولدین انجام شود مولدهای بخش صنعت را با نرخ هزار و ۵۰۰ تومان کیلووات خرید خواهیم کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ مسعود خواجه وند، ظهر امروز در نشست خبری مدیران عامل صنعت آب و برق استان که در سالن جلسات شرکت توزیع برق قزوین برگزار شد؛ با اشاره به وجود بیش از 642 هزار مشترک در شرکت توزیع برق استان اظهار کرد: شرکت توزیع برق در وسعتی به پهنای 12 هزار و 300 کیلومتر شبکه فشار متوسط و ضعیف و همچنین 11 هزار و 900 پست توزیع به ظرفیت 2 هزار 100 مگاوات خدمت رسانی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  وی افزود: در بخش روستایی بیش از 841 روستا در استان و به عبارتی روستاهای بالای 10 خانوار پوشش صددرصدی برق دارند.
  134هزار چراغ روشنایی در قزوین وجود دارد
  مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان عنوان کرد: بیش از 134هزار چراغ مرتبط با روشنایی تحت بهره برداری شرکت توزیع برق، شهرداری‌ها و اداره راه در استان وجود دارد.
  خواجه وند با اشاره به چالش مهم ناترازی تولید و مصرف برق ابراز کرد: آمار و ارقام کشور 14 هزار ناترازی بین تولید و مصرف برق را نشان می‌دهد که به واسطه همکاری با بخش صنعت قرار بر تقبل 10 هزار مگاوات ناترازی با مدیریت از سوی این بخش شده است.
  وی با تاکید بر تلاش جهت مدیریت پایداری شبکه در بخش‌های خانگی و تجاری بیان کرد: صنایع با یک روز در هفته همکاری، صنایع فولادی با همکاری دو هفته کاری و بخش کشاورزی با 4 ساعت همکاری روزانه باعث پایداری شبکه شده‌اند و خوشبختانه با همکاری این بخش‌ها تا به امروز خاموشی نداشته‌ایم.
    این مسئول از رشد مصرف 4.45 درصدی برق در کشور خبر داد و ادامه داد: متاسفانه میزان مصرف برق در کشور بیش از میانگین جهانی است و این موضوع نیاز به تامل دارد.
  رکورد مصرف برق در کشور زده شد
  خواجه وند با اشاره به مصرف 5 برابری برق خانگی نسبت به میانگین جهانی ابراز کرد: روز گذشته شاهد ثبت رکورد 67 هزار مگاواتی برق در کشور بودیم و با این رقم پیک کشوری زده شد و از آمار مشابه سال گذشته عبور کردیم.
  وی افزود: در حالی که آمار کل مصرف برق به جز ماه‌های گرم سال 45 هزار مگاوات بوده است پیش بینی می‌شود که این رقم به بیش از 70 هزار مگاوات برسد.
  این مسئول با اشاره به طرح‌های تشویقی شرکت توزیع برق قزوین گفت: از آنجایی که در بخش خانگی به ازای مدیریت هر کیلووات ساعت 500 تومان مبلغ ریالی در فیش برق اعمال خواهد شد در ماه گذشته مبلغی بیش از 765 میلیون تومان پاداش در فیش‌های کل استان اعمال گشت.
  مدیرعامل شرکت توزیع برق قزوین ادامه داد: همچنین کل قبض برق کشاورزان در صورت 4 ساعت همکاری روزانه رایگان خواهد شد و در بخش صنایع نیز اگر تولید با مولدین انجام شود مولدهای بخش صنعت را با نرخ هزار و 500 تومان کیلووات خرید خواهیم کرد.
  خواجه وند در پایان با اشاره به چالش مهم سرقت در حوزه برق بیان کرد: متاسفانه سرقت‌های سرسام آور سیم‌های مسی برق علاوه بر نارضایتی عموم باعث ایجاد اخلال در خدمات رسانی شرکت توزیع برق شده است زیرا تیم‌های عملیاتی بیشتر وقت و تمرکز خود را روی تعمیر تاسیساتی که دچار سرقت شده‌اند می‌گذارند.
  انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: شرکت توزیع برق هزار مگاوات برق در کشور خواجه وند خواهد شد مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۶۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرشدگی سد‌های کشور به ۶۱ درصد رسید/ لزوم مدیریت مصرف در ماه‌های پیش‌رو

سخنگوی صنعت آب با اشاره به بارش‌های مناسب هفته‌های گذشته، میزان پرشدگی سد‌های کشور را ۶۱ درصد اعلام کرد و گفت: بارش‌ها نباید این تصور را ایجاد کند که نیاز آبی کشور برطرف شده و همچنان به مدیریت مصرف در سراسر کشور نیازمندیم.

فیروز قاسم‌زاده سخنگوی صنعت آب کشور در گفتگو با خبرنگار شبکه خبری آب ایران با اشاره به بارش‌های خوب اواخر سال گذشته و روز‌های ابتدایی سال جدید اظهار داشت: هر چند طی هفته‌های گذشته شاهد نزولات جوی به صورت برف و باران در برخی نقاط کشور از جمله تهران بودیم، اما همچنان میزان پرشدگی برخی از سد‌های کشور پایین بوده و آب مورد نیاز مصارف به طور کامل تأمین نشده است.

قاسم‌زاده با تشریح آخرین وضعیت مخازن سد‌های کشور از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ گفت: ورودی سد‌های کشور در حال حاضر ۲۳.۶۱ میلیارد مترمکعب است که همچنان نسبت به سال آبی گذشته با کاهش ۱۱ درصدی روبرو است. 

وی موجودی مخازن سد‌های کشور را در تاریخ ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ با ۶۱ درصد پرشدگی، معادل ۳۰.۴۱ میلیارد مترمکعب خواند و بیان داشت: در سال گذشته نیز در تاریخ مشابه، همین میزان آب در مخازن سد‌های کشور وجود داشته است. 

سخنگوی صنعت آب کشور، درصد پرشدگی سد‌های تأمین کننده آب شرب پایتخت را ۲۰ درصد خواند و خاطرنشان کرد: حجم مخازن سد‌های تهران تا ۲۸ فروردین با کاهش ۱۱ درصدی نسبت سال آبی گذشته روبرو بوده است که نشانگر ضرورت جدی گرفتن مدیریت مصرف است.

وی گفت: مجموع ۱۳ سد مهم حوضه آبریز دریاچه ارومیه نیز حدود ۷۳ درصد پرشدگی دارد که نسبت به سال آبی گذشته ۳ درصد افزایش داشته است.

قاسم‌زاده خاطرنشان کرد: براساس شبکه باران‌سنجی مبنای وزارت نیرو، بارندگی کشور نسبت به میانگین دوره مشابه درازمدت ۱۵ درصد کاهش و نسبت به دوره مشابه سال آبی گذشته ۳ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به کاهش بارش کشور نسبت به شرایط نرمال، نباید بارش‌های اخیر این تصور را ایجاد کند که نیاز آبی کشور برطرف شده و مدیریت مصرف ضرورتی ندارد بلکه هموطنان عزیز در کشورِ خشک و نیمه خشک ایران، همواره باید توجه ویژه‌ای به مدیریت مصرف آب داشته باشند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • توزیع ۲۰۳ تن کالای اساسی در بیضا طی سالی که گذشت
  • ۵۲ میلیون و ۸۸۵ هزار لیتر سوخت در روستا‌های لرستان توزیع شد
  • شهروندان مصرف آب را مدیریت کنند
  • ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیک رایگان در فروشگاه‌ های زنجیره‌ای
  • توزیع ۳۴ هزار تن آرد خانه پزی در بین روستائیان لرستان
  • بیمه رایگان مادران غیر شاغل روستایی و عشایر دارای سه فرزند و بیشتر
  • پرشدگی سد‌های کشور به ۶۱ درصد رسید/ لزوم مدیریت مصرف در ماه‌های پیش‌رو
  • ضرورت مصرف بهینه و جلوگیری از هدر رفت منابع آب موجود شفت
  • ضرورت مدیریت تقاضا و اصلاح الگوی مصرف آب آشامیدنی
  • توزیع شیر رایگان در مدارس تا چه وقت ادامه دارد؟