Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از روزنامه سان، یکی از کارشناسان این آژانس فضایی ایده‌ای برای یک کاوشگر ذوب یخ ارائه کرده است که می‌تواند باری از روبات‌هایی به اندازه تلفن را به اعماق آب بفرستد.

چنین طرحی می‌تواند برای یافتن نشانه‌هایی از حیات بیگانه در زیر پوسته یخی قمر مشتری به نام اروپا یا قمر زحل به نام انسلادوس به ضخامت کیلومترها استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با انبوهی از روبات‌های شناگر کوچک، ما می‌توانیم حجم بسیار بیشتری از آب اقیانوس‌ها را کاوش کنیم و اندازه‌گیری‌های خود را با داشتن چندین روبات جمع‌آوری داده‌ها در یک منطقه بهبود ببخشیم.

این پروژه وحشی به درستی SWIM یا

Sensing With Independent Micro-Swimmers نامگذاری شده است.

یک تیم پس از تامین بودجه، ساخت نمونه‌های اولیه را طی دو سال آینده آغاز خواهد کرد. آنها قصد دارند روبات‌های گوه‌ای شکلی بسازند که حدود ۵ اینچ طول و ۳ تا ۵ اینچ مکعب حجم دارند.

تقریبا ۵۰ دستگاه از این روبات‌ها به نوعی در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند تا بتوانند مانند ماهی‌ها با هم جمع شوند تا سرنخ‌هایی را پیدا کنند.

سفینه اصلی عمدتا کیت جمع‌آوری داده‌ها را در طول سفر طولانی از میان یخ‌های ضخیم حمل می‌کند. سپس می‌تواند اطلاعات را به یک فرودگر سطحی منتقل کند تا کارشناسان در زمین به مطالعه بپردازند.

ساموئل هاول، دانشمند تیم SWIM می‌گوید: «اگر بعد از آن همه سالی که برای ورود به اقیانوس طول کشید، از داخل پوسته یخی در جای اشتباهی بیایید، چه؟ اگر جای دیگری نشانه‌هایی از حیات وجود داشته باشد، اما جایی که شما وارد اقیانوس شده‌اید، وجود نداشته باشد، چه؟ با آوردن این انبوه روبات‌ها با خود، می‌توانیم به هر جایی نگاه کنیم تا خیلی بیشتر از آنچه که یک کرایوبات اجازه می‌دهد، محیط خود را کشف کنیم.»

بیشتر بخوانید:

دستور ویژه بیل کلینتون درباره منطقه ۵۱ چه بود؟ | تقویت فرضیه وجود بیگانگان

از آنجایی که این ایده هنوز در مراحل اولیه آزمایش است، روبات‌ها هنوز به هیچ ماموریتی اعزام نشده‌اند، اما در هر صورت ناسا مشتاق پاسخ دادن به یکی از بزرگ‌ترین اسرار بشر است.

کد خبر 687966 برچسب‌ها فیزیک ستاره‌ای (اختر فیزیک) نجوم - سیاره - ستاره فضا - بشقاب پرنده فضاپیما - کاوشگر ربات - روبات فضا - سازمان‌ها آژانس‌های جهانی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: نجوم سیاره ستاره فضاپیما کاوشگر ربات روبات روبات ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۶۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید بر لزوم استفاده کمتر از پلاستیک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ داود میرشکار گفت: اگر می‌خواهیم سالم باشیم و زندگی خوبی روی زمین داشته باشیم باید زمین و محیط زیست پاک داشته باشیم.

بنابراین باید چیزهایی که زمین را آلوده می‌کنند و موجودات روی زمین را از بین می‌برند کمتر استفاده شوند یا استفاده نشوند و پلاستیک هم یکی از بحران‌های کره زمین شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان افزود: پلاستیک‌ها در زمین آنقدر زیاد شده‌اند که در حال ایجاد بحران برای کره زمین هستند و موجودات زنده از بین می‌برند و اگر روند استفاده از پلاستیک ادامه داشته باشد، در آینده شرایط خوبی در زمین نخواهیم داشت.

وی با تاکید بر لزوم استفاده کمتر از پلاستیک گفت: باید برای خرید، از ساک‌های چند بار مصرف یا سبدهای پارچه‌های استفاده شود. 

 یکی از معضلات کنونی کره زمین وجود پسماندهای پلاستیکی است و برآورد شده است که در دنیا حدود ۳۲۰ میلیون تن پلاستیک مصرف می‌شود. این پلاستیک‌ها در محیط زیست می‌مانند و موجب می‌شوند بسیاری از تنوع زیستی از بین بروند. 

دوم اردیبهشت ماه به نام روز زمین پاک نامگذاری شده است

.

دیگر خبرها

  • ایلان ماسک: اگر فرازمینی‌ها وجود داشتند من می‌فهمیدم
  • سیاره مشتری چه زمانی شروع به حرکت در منظومه شمسی کرده است؟
  • ایلان ماسک: با ۶۰۰۰ ماهواره در مدار زمین، هیچ مدرکی برای بیگانگان ندیده‌ام
  • تاکید بر لزوم استفاده کمتر از پلاستیک
  • حیات بشر در قمر یخی زحل محتمل است
  • اجرای طرح پایلوت و رایگان غربالگری شناسایی اختلالات شناختی سالمندان
  • آدم فضایی سبز را فراموش کنید؛ حیات فرازمینی ممکن است بنفش باشد
  • طرح الگو کشت به طور جدی دنبال شود/ نگاه دولت به کشاورز ویژه باشد
  • تصاویر روبات‌هایی که بهتر فوتبال بازی می‌کنند!
  • تصاویر روبات‌هایی بهتر فوتبال بازی می‌کنند!