Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو شورای شهر زنجان گفت: عدم وجود امکانات و زیرساخت‌ها در شهرک‌های اقماری شهر زنجان، از معضل خارج و به بحران تبدیل شده است. - اخبار استانها -

انسیه ابوبصیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زنجان، در مورد اهداف برنامه الکیمز ( محله ما) اظهار داشت: این برنامه از ابتدای شورای ششم در سال 1400 با هدف بررسی مشکلات محلات شهر زنجان با محوریت مساجد و امام جماعت و با حضور مردم شروع شده و طبق برنامه‌ریزی‌ها با حضور اعضای شورا و شهرداران مناطق، معاونت‌های مرتبط در محلات مختلف در حال برگزاری است و 164 محله شناسایی شده و تا اتمام دوره چهار ساله تمام مناطق به پایان خواهد رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: با حضور در محلات و احصا مشکلات و نظرخواهی از مردم باعث بالا رفتن امید و انگیزه مردم با حضور مسئولان در کنار خود باشند، چون این دیدارها چهره به چهره انجام می‌شود بررسی مشکلات و ارائه راهکارها نیز راحت‌تر انجام می‌شود.

عضو شورای شهر زنجان تصریح کرد: اگر اهالی محله‌ها خود پای کار باشند برای شورا و شهرداری نقطه قوت است و برخی از مشکلات با حضور مردم و یاری آن‌ها زودتر حل می‌شود.

ابوبصیری با اشاره به اینکه این برنامه به صورت هفتگی روزهای دوشنبه از ساعت 18 تا 20 برگزار می‌شود گفت: اعضای شورا ششم از بدو شروع این برنامه، به طور مستمر در مساجد حضور پیدا کرده و  تاکنون از 22 محله بازدید و مشکلات احصا شده و تعدادی حل شده، تعدادی در حال پیگیری هستیم که ممکن است حل برخی از مشکلات با تاخیر صورت گیرد اما مردم بدانند طبق وعده داده شده پیگیر حل مشکلات تا رسیدن به نتیجه نهایی و مطلوب هستیم.

وی در ادامه افزود: در شورای چهارم و پنجم افرادی به عنوان شورا یار برای حل مشکلات در کنار شورای شهر انتخاب شدند، اما در شورای ششم، قانون حضور این افراد را ملغی اعلام کرد.

کودکان چطور "کودک کار" می‌شوند؟/ نمره شهرداری تهران در مسئله کودکان کار چند است؟!واکنش اعضای شورای شهر تهران به گزارش عملکرد 11 ماهه زاکانی در شهرداریلغو یک باره جلسه استیضاح شهردار رشت/ برخی اعضای شورا در صحن حضور نیافتند

عضو شورای شهر زنجان بیان کرد: عمده مشکلات مردم و نارضایتی آن‌ها بی عدالتی در توزیع امکانات، صدور سلیقه‌ای پروانه‌های ساخت و ساز، آسفالت معابر اصلی و فرعی است.

شهرک‌های اقماری شهر زنجان محروم از زیرساخت‌های شهری

وی بیان کرد: مهم‌ترین معضل شهرک‌های اقماری این است که مشکلات برخی از آنها  از معضل خارج و تبدیل به یک بحران شده است و نبوده هیچ گونه امکانات و زیرساخت ها در این مجتمع‌ها را شاهد هستیم.

ابوبصیر افزود: ساخت واحدهای مسکونی و شهرک‌سازی در یک منطقه باید با اتخاذ تدابیر لازم با در نظر گرفتن تمامی زیرساخت‌های لازم انجام گیرد اما در شهرک‌های اقماری شهر زنجان به جز چهار دیواری به نام آپارتمان، شاهد عدم هرگونه زیرساخت‌های اولیه هستیم و مردم در سختی به سر می‌برند.

وی در ادامه تصریح کرد: شهرک‌های اقماری فاقد مدرسه، مرکز بهداشت، فضای سبز، راه آسفالت، فروشگاه، نانوایی، کتابخانه، امکانات تفریحی، رفاهی برای کودکان، جوانان و خانواده‌ها هستند.

عضو شورای شهر زنجان به عدم امکانات فرهنگی در شهرک‌های اقماری اشاره کرد و گفت: نبود آن باعث آسیب‌های اجتماعی جبران ناپذیری می‌شود زیرا از یک طرف نمی‌توانیم خلا‌های فرهنگی را پر کنیم و از طرف دیگر برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی هزینه‌های زیادی صرف می‌کنیم و در این میان پیشگیری بهتر از درمان است.

وی به مجتمع رضوان اشاره کرد و گفت: با وجود چندین هکتار که به این مجتمع اختصاص داده شده است و تراکم بالای جمعیت در این مجتمع که معادل آب‌بر و سلطانیه زنجان است، متاسفانه فاقد هرگونه زیرساخت‌ها و امکانات رفاهی برای اهالی این مجتمع است.

ابوبصیر بیان‌کرد: به دلیل دیوار کشی دور برخی از این مجتمع‌ها در زمان ساخت و ساز توسط راه ‌و شهرسازی، می‌توان گفت سال‌های طولانی است که داخل محوطه‌ها توسط شهرداری نظافت نشده است و حتی در  بارش برف زمستان سال قبل ساکنان به دلیل همین حصارکشی و عدم برف روبی توسط شهرداری در محاصره برف بودند و باید راه حل اساسی برای آن‌ها ارائه شود زیرا همه این مشکلات یک نوع آسیب اجتماعی است و ما در برنامه محله محور به دنبال حل مشکلات و ارائه راه‌حل‌های مناسب هستیم.

وی به نارضایتی مردم شهرک مهر آرا، اشاره کرد و گفت: اهالی شهرک مهرآرا ضمن گلایه‌مندی از تغییر کاربری و ساخت و ساز راه و شهرسازی در زمینی در این منطقه که به فضای سبز اختصاص داده شده ضمن گلایه‌مندی و نارضایتی درخواست رسیدگی شورای شهر و شهرداری به این موضوع را دارند.

عضو شورای شهر زنجان ادامه داد: زمین مورد ادعای اهالی شهرک، به عنوان فضای سبز مطرح شده بود که در کمیسیون ماده پنج به ساخت‌وساز تغییر کاربری داده شده و ما به عنوان اعضای شورای شهر پیگیر حقوق مردم هستیم.

وی به فاز 3 کوی خرداد اشاره کرد و گفت: مسیر منتهی به آپارتمان‌های این شهرک راه آسفالت ندارند در حالی که دور‌ترین روستاهای صعب‌العبور حداقل مسیر آسفالت شده دارند در حالی که این شهرک در داخل شهر از ابتدایی ترین مسئله که راه آسفالت است محروم است، چگونه می‌توان توقع امکانات دیگر را داشت.

ابوبصیری به طرح خودیاری اشاره کرد و گفت: پیشنهاد می‌شود شهرداری با طرح خودداری با مجتمع ها وارد کار شده و به کمک خود اهالی مجتمع‌ها را ساماندهی کند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر نهضت ملی مسکن در استان در حال ساخت وساز است بدون اینکه کوچکترین زیرساخت‌ها و فضای سبز در آن‌ها دیده شود و تا دیر نشده باید فکر اساسی برای آنها کرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بابک زنجانی بابک زنجانی شهرک های اقماری شهر زنجان عضو شورای شهر زنجان اشاره کرد و گفت زیرساخت ها اعضای شورا فضای سبز مجتمع ها داده شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۶۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۳ هزار نفر در مسکن مهر صفادشت از خدمات عمومی بی‌بهره‌‌اند

معاون استاندار تهران با تأکید بر عدم تأمین سرانه‌ها در مسکن مهر صفادشت گفت: در حدود ۴۳ هزار نفر در سایت مسکن مهر صفادشت زندگی می‌کنند که از خدمات عمومی بهره‌مند نیستند لذا دستگاه‌های اجرایی متولی لازم است تمکین کنند تا سرانه‌ها تأمین شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ملارد، میرمحمد غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران به همراه جنتی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران، زمانی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان تهران، نوری مدیرعامل آبفا غرب استان تهران، امین اسدی سرپرست فرمانداری ملارد و جمعی دیگر از مسئولان استانی و محلی عصر امروز از پروژه‌های عمرانی ملارد بازدید و به مقام شهدای گمنام شهرک امید ادای احترام کردند.

غراوی، سپس ضمن رؤیت مشکلات موجود در مسکن مهر شهرک امیدبخش صفادشت در جریان آخرین اقدامات مسئولان استانی و محلی برای ساماندهی و رفع نیازهای این شهرک قرار گرفت و از وضعیت شهرک گل‌ها و نقاط مختلف شهرستان ملارد بازدید کردند.

وی در خصوص مشکلات و اقدامات انجام‌نشده در مسکن مهر صفادشت اظهار داشت: دستگاه‌های متولی هرکدام باید وظایف خود را در زمان‌های مقرر پیش‌بینی‌شده انجام دهند تا مراحل صدور سند، پایان کار ساختمانی و صدور سند عیانی برای این واحدهای مسکونی انجام شود.

وی افزود: همچنین برخی خدمات عمومی مانند مدرسه، مسجد، سرانه‌ها و فضاهای عمومی مانند بوستان در این قسمت با کسری مواجه بوده که زمین آن از طریق دولت و سازمان ملی زمین و مسکن و اداره کل راه و شهرسازی استان تأمین‌شده و اولویت تأمین اعتبار 6 باب مدرسه 12 کلاسه انجام شد که 2 باب را راه و شهرسازی و 2 باب از اعتبارات استانی و 2 باب دیگر از طریق خیرین مدرسه‌ساز تأمین اعتبار شد تا کسری فضای آموزشی در این منطقه برطرف شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران به فضای مناسب جهت اجرای برنامه‌های مذهبی و تصمیمات صورت گرفته اشاره کرد و ادامه داد: تأمین اعتبارات در شورای برنامه‌ریزی استان پیگیری شده تا مشکلات مردم کاهش یابد.

وی گفت: بیشتر مسائل پس از استقرار جمعیت ایجاد شده و حدود 43 هزار نفر در سایت مسکن مهر صفادشت زندگی می‌کنند که از خدمات عمومی بهره‌مند نیستند لذا دستگاه‌های اجرایی متولی لازم است تمکین کرده تا بتوان تا پایان سال بخش عمده تأمین سرانه‌ها را انجام داد.

پرونده مسکن مهر مِهستان تا تابستان بسته می‌شود

غراوی در خصوص شهرک گل‌ها در ملارد گفت: بخش عمده‌ای از اراضی این شهرک مالکیت خصوصی دارد و یک تعاونی با مصوبه شورای عالی شهرکی ساخته و هیئت‌مدیره تعاونی باید از منابع شهرک مشکلات زیربنایی و رو بنایی موجود را رفع کنند.

معاون استاندار تهران در پایان خاطرنشان کرد: سازمان ملی زمین و مسکن و راه و شهرسازی قرار شد از زمان تأسیس شهرک تاکنون مسائل را پیگیری تا مشکلات اهالی ساکنین برطرف شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آقای استاندار؛حل مشکل آزادراه زنجان_تبریز کار یک مدیرکل نیست
  • یک بار برای همیشه تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • ابراز نارضایتی شهروندان کهنوج از کمبود امکانات رفاهی در برخی از مناطق شهر + فیلم
  • امکانات نیروی انتظامی باید بهبود پیدا کند
  • یک بار برای همیشه با این عکس تفاوت گرگ، شغال و روباه را با رسم شکل یاد بگیرید
  • بررسی مشکلات چند واحد تولیدی در شهرک صنعتی بوکان
  • مشکلات بازاریان زنجانی به رئیس دادگستری چه بود؟
  • ۴۳ هزار نفر در مسکن مهر صفادشت از خدمات عمومی بی‌بهره‌‌اند
  • کمبود امکانات رفاهی ساکنان خیابان مطهری رودهن را به دردسر انداخت + فیلم
  • ۲۳ طرح آبرسانی در شهرستان ایجرود اجرا شد