Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-24@18:48:41 GMT

اقدامات شهری در شورای ششم بررسی می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۹۶۷۹۰

اقدامات شهری در شورای ششم بررسی می‌شود

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهردار گزارشی در مورد برخی اقدامات در حوزه‌های مختلف داد که این اقدامات قابل تحسین است؛ البته شورای اسلامی شهر نقدها و تذکراتی را نیز دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد آخوندی، امروز _یک‌شنبه، دوازدهم تیرماه_ در جریان هفتاد و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکری، اظهار کرد: شورای اسلامی شهر و شهرداری در کنار یکدیگر شهر را اداره می‌کنند، بنابراین در بیان نظرات در صحن شورای اسلامی شهر باید با دقت نظر عمل کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعضی نکاتی که مطرح می‌شود که به نظر نادیده گرفتن تلاش‌های کارکنان شهرداری است.

وی ادامه داد: اظهار نظرها به گونه‌ای است که گویی در طول این ۱۱ ماه اقدامی در حوزه‌های مأموریتی انجام نشده است. در بیان مطالب باید دقت کنیم چرا که بعضی از سخنان انتظارات نامعقول ایجاد می‌کند. به نظر می‌رسد برخی دوستان ۱۱ ماهه ابتدای مدیریت شهری ششم را با ۱۱ ماه آخر مدیریت ۱۲ ساله مقایسه می‌کنند که این رویکرد نمی‌تواند، صحیح باشد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: بسیاری از اقدامات در مدیریت ارزشمند ۱۲ ساله حاصل تلاش چند سال بوده و برخی از طرح‌ها در سال‌های آخر به نتیجه رسیده است، بنابراین نباید به نحوی صحبت کنیم که مردم فکر کنند این شورای اسلامی شهر و شهرداری در این ۱۱ ماه کاری را به انجام نرسانده‌اند.

وی با بیان اینکه شهری که چهار سال در سکون بوده نیازمند مدیریتی با تلاش مضاعف است، گفت: شهردار گزارشی در مورد برخی اقدامات در حوزه‌های مختلف داد که این اقدامات قابل تحسین است؛ البته شورای اسلامی شهر نقدها و تذکراتی را نیز دارد.

آخوندی تصریح کرد: در مورد همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه گذاری شهر تهران باید گفت، این انتظار وجود دارد که شهردار در پنل‌های کلان و مهم این همایش حضور یابد. این رویکرد باعث ایجاد دلگرمی برای سرمایه‌گذاران خواهد شد و آنان با پشتوانه بیشتری به سرمایه‌گذاری ترغیب می‌شوند، همچنین در راستای افزایش اثربخشی این همایش باید ستاد ویژه‌ ای فعال شود تا پیگیری لازم در مورد پروژه‌هایی که در این همایش به نتیجه برسد و تعامل با سرمایه‌گذاران ادامه داشته باشد.

وی گفت: باید موانع سرمایه‌گذاری رفع شده تا سرمایه‌گذاران دغدغه کارهای اداری را نداشته باشند و باید قفل‌های سرمایه‌گذاری در شهر تهران باز شود. برای حوزه‌های مختلف دسته‌بندی داشته و تنها به دنبال پروژه‌های بزرگ نباشیم و برای سرمایه‌گذارهای منطقه‌ای نیز فضای لازم را در نظر بگیریم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری تنها بحث مالی نیست و باید از استعدادهایی که در بین جوانان، نخبگان و فعالان اقتصادی وجود دارد کمال استفاده را کرد. این استعدادها با حضورشان می‌توانند ایده‌آفرین باشد که این خود سرمایه‌گذاری بزرگی برای شهر تهران به حساب می‌آید.

اقدامات ارزنده‌ای در شهرداری انجام شده است

میثم مظفر، رئیس کمیته برنامه و بودجه شورای شهر تهران با اشاره به تأکیدات رهبر حکیم انقلاب مبنی بر بیان اقدامات خوب صورت گرفته، اظهار کرد: در شهرداری مناطق به ویژه در مناطق جنوبی کارهای خوب و ارزنده و قابل تحسینی در همین مدت انجام شده که پیشنهاد می‌شود با اختصاص ۱۰ دقیقه ابتدایی جلسات صحن شورای ششم گزارش تصویری و کوتاه این اقدامات تحولی در مناطق اکران شود و به جای القای ناامیدی، اقدامات خوب انجام شده به طور عینی و ملموس نشان داده شود و همگی به پیشبرد برنامه‌های مصوب کمک کنیم.

وی افزود: باید مراقب باشیم دچار خطای شناختی نشویم؛ نه جلوی چشمانمان همیشه باغچه گل رز نمایش دهند که از وجود مشکلات و کاستی‌ها مطلع نشویم و نه آنکه با دیدن نواقص موجود، کارها و اقدامات ارزنده انجام شده را نبینیم و در محاسبه خود لحاظ نکنیم.

رئیس کمیته بودجه شورای اسلامی شهر در خصوص فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر تهران خطاب به شهردار تهران، تصریح کرد: نکته کلیدی در جذب سرمایه‌گذار مواجهه و مذاکره شخص شهردار تهران به عنوان نفر ارشد، با سرمایه‌گذاران است تا جلب اعتماد انجام شود و مذاکرات در رده‌های میانی در این امر راهگشا نیست.

وی ادامه داد: باید ۱۰ فرصت طلایی و پروژه ویژه (TOP TEN) فرصت‌های سرمایه‌گذاری در شهرداری تهران شناسایی و در همایش پیش رو معرفی شود.

مظفر خاطرنشان کرد: همایش بین‌المللی فرصت‌های سرمایه‌گذاری شهر تهران، برای بازدهی و جذب سرمایه‌گذاران، نیاز به تبلیغات گسترده در رسانه ملی دارد که تاکنون انجام نشده است.

کد خبر 585777

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شورای ششم شوراي شهر شوراي شهر تهران مدیریت شهری جلسه علنی شورای شهر تهران محمد آخوندی شهردار تهران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شورای اسلامی شهر تهران فرصت های سرمایه گذاری سرمایه گذاران بودجه شورای انجام شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۶۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسیرگشایی‌های مدیریت شهری در خوی طی ۳۰ سال گذشته بی‌سابقه است

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر خوی گفت: نهضت بزرگ مسیرگشایی در شعر خوی با قدرت تمام ادامه دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، محمد صادق‌نژاد امروز _یکشنبه، دوم اردیبهشت_ با بیان اینکه به همت اعضای شورای شهر و مجموعه مدیریت شهری خوی در نتیجه جلساتی که به صورت تخصصی همراه با پیگیری صورت می‌گیرد، امروزه شاهد مسیرگشایی در نقاط مختلف شهر خوی هستیم، اظهار کرد: عملیات‌های مسیرگشایی بر اساس طرح تفصیلی شهر در دوره ششم شورای شهر به سرعت در حال اجرا است.

وی افزود: در راستای توسعه متوازن خدمات شهری و بهره‌مندی نقاط مختلف شهر از مزایای طرح‌های شهرداری، مسیرگشایی‌ها در کمربندی شهید سلیمانی، میدان امام حسین (ع)، شهید خندانی، قسمت‌هایی از خیابان شهید عسگرزاده و بلوار ۲۵ متری جمشیدآباد صورت گرفته است.

رئیس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای اسلامی شهر خوی گفت: خیابان صمدزاده پشت استادیوم، کوچه کمال تخته پل، ۲۴ متری جانبازان، ۱۶ متری احمدنیا، ادامه کمربندی جمشیدآباد تا پارک ملت و پشت بیمارستان امیرالمومنین (ع) از دیگر مناطق مسیر گشایی شده در این دوره به شمار می‌رود.

صادق‌نژاد با اشاره به اینکه این مسیرگشایی‌ها در ۳۰ سال گذشته بی سابقه بود، تصریح کرد: احداث بلوار ۳۰ متری شیخ نوایی تا ابتدای جاده قطور به امتداد نزدیک یک کیلومتر با پیگیری‌های اعضای شورای اسلامی شهر به ویژه کمیسیون عمران و شهرسازی و نیز ترافیک شورای شهر پس از تملک اکنون در فاز عملیاتی قرار داشته و در ۱۲ ماه کاری به بهره برداری خواهد رسید.

وی عنوان کرد: مسیرگشایی‌های دیگری نیز در کوچه‌های ۱۶ متری امین دیوان، تلگراف و حاتم خان صورت گرفته و به سرعت در حال پیشرفت است.

کد خبر 746733

دیگر خبرها

  • تصویبِ تشکیل کمیته تخصصی خلاقیت و نوآوری شهری در کلانشهرها
  • شناسنامه باغ‌های شهر قم تدوین می‌شود
  • رعایت قوانین و حفظ کیان شورا سرلوحه اقدامات شهردار باشد
  • سخنگوی شورای شهر: باید به نمای خانه ها دقت بیشتری شود | معماری خیلی از ساختمان ها در شان شهر ایرانی اسلامی نیست
  • تذکر رئیس شورا به برخی بانک‌ها
  • تصویب ۱۸۹۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری بوشهر
  • اصل کار شورای هماهنگی اجرای مراسم بر مبنای حکومت است
  • یک هتل کوهستان در منطقه ۲ تهران ساخته می شود | راه نجات بوستان های جنگلی تهران از نظر یکی از مدیران شهری
  • دغدغه و درخواست شهروندان با ۵۶۴ مصوبه بازدید میدانی محلات پیگیری شد
  • مسیرگشایی‌های مدیریت شهری در خوی طی ۳۰ سال گذشته بی‌سابقه است