Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش یکشنبه ایرنا از هفته نامه فرانسوی لو ژورنال دو دیمناش (Le Journal du dimanche)، این بیانیه به امضای روسای نهادهایی بزرگی همچون شرکت برق چند ملیتی فرانسه (EDF)، شرکت چندملیتی فرانسوی آنژی Engie (فعال در حوزه انتقال انرژی، تولید و توزیع برق، گاز طبیعی، هسته‌ای و انرژهای تجدیدپذیر و نفت) و همچنین شرکت چندملیتی توتال انرژی (غول فعال در حوزه انرژی و نفت و یکی از هفت شرکت بزرگ این حوزه) نیز رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امضاءکنندگان این بیانیه خواستار هوشیاری در مصرف انرژی برای مقابله با تنش‌های عرضه و افزایش قیمت‌ها شدند.

در همین پیوند، برخی چهره‌ها از جمله ژان-برنارد لِوی (Jean-Bernard Lévy) مدیرعامل شرکت برق فرانسه درخواست کردند که این راهبرد به پاسخی خاص از سوی شهروندانی که با بحران انرژی مواجه شده‌اند محدود نشود؛ بلکه به شکل یک رویکرد جهانی که اقتصاد را به یک مدل انتخابی و سازمان یافته متعهد می‌کند، دنبال شود.

این بیانیه اضافه می‌کند: این چالشی است که ما رهبران حوزه کسب و کار، تصمیم گرفته‌ایم به طور جمعی با آن روبرو شویم و اکنون بیش از هر زمان دیگری متقاعد شده‌ایم که تعادل با کمبود یا کاهش و افول مترادف نیست بلکه پاسخی به حیاتی‌ترین معادله عصر کنونی است که باید در قلب تمام راهبردهای سیاسی قرار گیرد.

امضاءکنندگان این بیانیه تاکید دارند: ما معتقدیم که سازمان‌هایمان می‌توانند نقش اساسی در این تحول ایفا کنند؛ چراکه در نظر گرفتن تعادل و هوشیاری در مصرف فقط در مقیاس فردی و از طریق کاهش گرمایش یا تهویه مطبوع کافی نخواهد بود.

این بیانیه اضافه می‌کند: ما معتقدیم که تعادل مستلزم تغییر الگوی واقعی است که ما در زیرمجموعه های خود به شکل "پذیرش انجام کارهای کمتر با بازدهی بهتر" دنبال می‌کنیم.

برچسب‌ها فرانسه انرژی برق اتحادیه اروپا نفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرانسه انرژی برق اتحادیه اروپا فرانسه انرژی برق اتحادیه اروپا نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۶۸۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش نسبی بهای نفت در بازار جهانی

بازار انرژی جهان طی ماه‌های اخیر به شدت تحت تاثیر تنش‌های سیاسی قرار گرفته است به طوری که تشدید تنش‌ها باعث جهش بهای نفت و بهبود شرایط به تعدیل آن کمک کرده است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، بهای نفت خام در معاملات امروز (دوشنبه) بازار جهانی شاهد کاهش بود. 

بر این اساس، بهای نفت برنت دریای شمال با ۳۵ سنت کاهش، به ۹۰ دلار و ۱۰ سنت در هر بشکه رسید. نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا نیز با ۲۵ سنت کاهش، ۸۵ دلار و ۴۱ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. 

بهای نفت درپی تشدید تنش‌ها میان ایران و رژیم صهیونیستی می‌رفت که به رکوردی تازه برسد، اما پاسخ حساب شده تهران و تلاش‌های دیپلماتیک برای جلوگیری از وقوع بحرانی تازه در خاورمیانه، باعث بازگشت آرامش به بازار انرژی شده است. 

با این حال، تحلیلگران بازار می‌گویند در صورت واکنش اسراییل به پاسخ نظامی ایران، بازار انرژی می‌تواند شاهد نوسان دوباره باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

دیگر خبرها

  • فجر انرژی خلیج‌فارس، ضامن تولید پایدار شرکت‌های پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی
  • پاسخ ایران به تجاوزگری‌های رژیم صهیونیستی مقتدرانه بود
  • نفت ۱۰۰ دلاری؛ دور یا نزدیک؟
  • خصوصی‌ها در تور خصولتی‌ها
  • کاهش نسبی بهای نفت در بازار جهانی
  • موضع دو گانه ماکرون در قبال روسیه
  • اجرایی شدن بیش از ۷۰ درصد مصوبات کارگروه رفع موانع تولید در استان بوشهر
  • درخواست رهبران انگلیس و فرانسه از اسرائیل برای پاسخ ندادن به حمله ایران
  • ۷۰ درصد مصوبات کارگروه رفع موانع تولید استان بوشهر اجرا شد
  • بیانیه رهبران گروه ۷ علیه ایران