Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایران آنلاین، وزیر فرهنگ در نشستی با دست اندرکاران نخستین جشنواره ملی و بین المللی سرود فجر گفت: همواره بهترین و ماندگارترین تولیدات سرود در کشور از مضامین ارزشمند و انقلابی بهره می‌برد و همین موضوع، این هنر متعالی را به یک هنر مردمی تبدیل کرد و اکنون از افتخارات مردمی نهضت انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 محمدمهدی اسماعیلی با تاکید بر این مطلب، افزود: سرود دارای جایگاه مردمی است و از آن دسته فناوری‌های فرهنگی و هنری به شمار می رود که همگام با انقلاب اسلامی به رشد و تعالی رسید.

وزیر فرهنگ تصریح کرد: با توجه به ساختار مردم‌نهاد سرود، هر چه بیشتر در این حوزه سرمایه‌گذاری شود به ارتقای سطح فرهنگی جامعه کمک خواهد شد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود به استقبال گسترده مردم از سرود «سلام فرمانده» اشاره کرد و گفت: اخلاص، دستمایه اصلی تولید سرود «سلام فرمانده» بود و موجب برکت و درخشش این اثر شد. این‌که امروز شاهد بازخوانی این سرود به زبان‌ها و گویش‌های مختلف در کشورهای گوناگون هستیم از روحیه جهادی و اخلاص سازندگان آن نشأت می‌گیرد.

وی با بیان این‌که اقدامات بزرگ و تاثیرگذار در حوزه فرهنگ و هنر، روحیه جهادی و انقلابی می‌خواهد، تاکید کرد: زمانی که کارها به صورت جهادی و با اخلاص پیش برود از برکات و عنایت خداوند متعال هم بی‌نصیب نمی‌ماند. درست مانند اتفاقی که این ایام برای سرود «سلام فرمانده» رخ داده است.

سرود نقش مؤثری در حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و حماسه‌سازی ملت داشت

در بخش دیگری از این نشست، مدیر مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری بسیج و دبیر جشنواره بین‌المللی سرود فجر نیز با ارائه آماری از شرکت‌کنندگان این جشنواره، درباره ضرورت برگزاری این رویداد موسیقایی گفت: سرود و آواهای انقلابی از ابتدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس مورد توجه جریان انقلاب قرار گرفت و نقش مؤثری در حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و حماسه‌سازی ملت داشت.

مصطفی زیبایی‌نژاد ادامه داد: مقام معظم رهبری هم از سرود به عنوان یک اقدام جریان‌ساز نام بردند که می‌تواند مانند یک هوای بهاری اثرگذار باشد.

به گفته وی، تولید سرود و نماهنگ در موضوعات جشنواره بین المللی سرود فجر از جمله «امید به آینده»، «ائمه اطهار(ع)»، «شخصیت‌های ملی و مذهبی(امام و شهدا، مفاخر استانی، خانواده‌های شهدا و جانبازان و…)»، «نوجوان ایرانی، آینده‌ساز ایران»، «سبک زندگی (ایرانی-اسلامی)»، «کالای ایرانی، اقتصاد مقاومتی و رونق تولید»، «مقاومت و تمدن نوین اسلامی»، «مقابله با استکبار جهانی و صهیونیسم»، «ایران در مسیر پیشرفت و اقتدار»، «مقابله با کرونا، شهدا و مدافعان سلامت»، «خانواده و جمعیت» و «بیانیه گام دوم، ظرفیت‌ها، عدالت‌پروری» از اهداف و محورهای موضوعی برگزاری این رویداد موسیقایی به شمار می رود.

وی افزود: پرداختن به شخصیت و مکتب سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس بخش ویژه این جشنواره است.

/انتهای پیام

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۸۰۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکرار حمایت های دولت از گشت ارشاد /تا تصویب نهایی لایحه عفاف و حجاب، پلیس به وظایف خود عمل خواهد کرد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور، با اشاره به اهمیت رعایت عفاف و حجاب گفت: رهبر معظم انقلاب، علما و بزرگان نظام همه کسانی که دل در گرو اعتلای ایران عزیز دارند، همواره بر اهمیت پای بندی به اعتقادات و ارزشهای اسلامی از جمله حجاب و عفاف به عنوان یک واجب شرعی و قانونی تأکید کرده اند و در شورای انقلاب فرهنگی در سال ۸۴ وظایف ایجابی دستگاههای مختلف به ویژه فرهنگی و آموزشی مشخص شده است و مجلس نیز قوانینی را به تصویب رسانده که اهتمام به اجرای آنها نشان قانون‌گرایی دست اندرکاران است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفتگو با فارس، تصریح کرد: جدا از مصوبات شورای انقلاب فرهنگی که لازم الاجرا است، در لایحه‌ی اخیر عفاف و حجاب هم بر این تکالیف دستگاهها به عنوان وظایف قانونی تصریح شده است، البته در این لایحه که مراحل نهایی خود را پشت سر می گذارد وظایف سلبی فراجا و قوه قضائیه که هم جنبه پیشگیری و بازدارندگی و هم جنبه برخورد قانونی با حرمت شکنان را دارد، مشخص شده است و البته به هر میزان فعالیت‌های موثر ایجابی گسترش کمی و بویژه کیفی داشته باشد، کمتر نیاز به اقدامات سلبی می شود.

وی اضافه کرد: با تصویب و تایید نهایی این لایحه در مجلس و شورای نگهبان، تا حدود زیادی به اختلاف برداشتها پایان داده می‌شود و عملکرد هر دستگاه در این خصوص قابل ارزیابی توسط نهادهای نظارتی خواهد بود.

حسینی در ادامه گفت: در عین حال تا ابلاغ این لایحه که به هر دلیل بیش از حد انتظار به درازا کشیده شده است، دستگاهها باید به وظایف روشن و بی‍ّن خود عمل کنند از جمله فراجا در چارچوب وظایف و موازین پس از مدتی وقفه اقداماتی را شروع کرده که با وظیفه شناسی همگان و همکاری دیگر نهادها امیدواریم سرمایه‌گذاری کلان و سازماندهی بدخواهان ملت ایران برای تضعیف فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی بی نتیجه بماند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تأکید کرد: همان‌گونه که در نبرد سخت و مواجهه با قدرتهای شیطانی به ویژه رژیم صهیونیستی و حامیانش ایران اسلامی دست برتر را دارد، در حوزه رویارویی نرم نیز با تکیه بر اعتقادات و باورهای عمیق و آداب و سلوک انسانی، این جلوه از تهاجم فرهنگی که بیش از سه دهه یعنی پس از دوران دفاع مقدس شروع شده و مع الأسف برخی از داخلی‌های به ظاهر دلسوز هم با لطایف الحیل به آن دامن می زنند و عملا مروج اباحی‌گری هستند، ره به جایی نبرد و ملت سربلند ایران در عرصه های مختلف با اقتدار نظامی، فرهنگی و اقتصادی بتواند الگویی الهام بخش برای موحدان و حق‌طلبان عالم گردد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899465

دیگر خبرها

  • حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور
  • تکرار حمایت های دولت از گشت ارشاد /تا تصویب نهایی لایحه عفاف و حجاب، پلیس به وظایف خود عمل خواهد کرد
  • بیانیه مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب
  • معرفی برگزیدگان «نمایش» و «سرود» جشنواره روستایی رضوی
  • معرفی آثار برتر جشنواره تئاتر و سرود دانش آموزان فیروزه
  • اختتامیه جشنواره سرود بسیج در خراسان شمالی برگزار شد
  • ۲ راهبرد ایران برای افزایش اقتدار و حرکت به سوی قله
  • عقلانیت انقلابی راه حل مواجهه با معادله و حل مسائل کشور است
  • عقلانیت انقلابی اهل دوقطبی‌های کاذب نیست
  • دومین جشنواره سرود فجر بسیج در بوشهر برگزار می‌شود