Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی ورود جبهه جدیدی از گرد و غبار به کشورمان، بار دیگر آلودگی هوا در برخی استان‌ها و شهر‌های کشورمان افزایش یافت و موجب اتخاذ تدابیر اضطراری شد.

به گزارش «تابناک»، همزمان با تغییرات آب و هوایی در بسیاری از نقاط  کشورمان و در شرایطی که بارش باران، موجب لطافت هوا در بسیاری از مناطق کشور شده و کاهش دمای هوا را در پی داشته، وزش باد در برخی استان ها موجب شدت گرفتن گرد و غبار شده و آلودگی شدید هوا را در پی داشته است تا جایی که کمیته های اضطرار تشکیل جلسه داده و تدابیر ویژه اتخاذ کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  ادارات استان تهران تعطیل شد
عابد ملکی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران گفت: ادارات، مهدکودک‌ها و تمامی مقاطع تحصیلی استان تهران به استثنای دو شهرستان دماوند و فیروزکوه فردا دوشنبه (۱۳تیرماه) تعطیل است.   بانک‌ها و بورس تعطیل نیستند بر اساس گزارش‌های تکمیلی و به گفته عابد ملکی، بانک‌ها و بورس تهران مشمول تعطیلی نیستند و فردا دایر خواهند بود. هنوز مشخص نیست که این تصمیم شامل بانک‌ها هم خواهد بود یا خیر، هرچند مرور تجربه تعطیلی‌های گذشته حکایت از دایر بودن بانک‌ها و بورس برای روز آینده دارد؛ تصمیمی که احتمالا فردا نیز اجرایی خواهد شد.   تمهیدات مرکز اورژانس تهران برای آلودگی هوا در میادین اصلی شهر
دکتر یحیی صالح طبری رئیس مرکز اورژانس تهران گفت: فردا دوشنبه (۱۳ تیرماه ۱۴۰۱) با توجه به میزان آلودگی هوای شهر تهران، ناوگان مرکز اورژانس تهران در میادین اصلی شهر (میادین آزادی، انقلاب، تجریش، میدان حضرت عبدالعظیم حسنی، راه آهن، خراسان و میدان نماز اسلامشهر) مستقر خواهند شد.

وی افزود: شهروندان باید در صورت احساس تنگی نفس، دو بینی، سردرد، سرگیجه، تهوع و... به عوامل اورژانس مراجعه کنند تا به مشکل آن‌ها رسیدگی و اقدامات لازم انجام شود، همچنین در صورت نیاز به خدمات بیشتر، عوامل اورژانس شهروندان را به مراکز درمانی انتقال می‌دهند.   لغو امتحانات تمام دانشگاه‌های استان تهران برای فردا
عابد ملکی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران در خصوص وضعیت امتحانات پایان ترم دانشگاه‌های استان تهران اظهار داشت: با توجه به آلودگی هوا تمام امتحانات دانشگاه‌های استان تهران برای فردا دوشنبه ۱۳ تیرماه لغو شده است.   ادارات، بانک‌ها، مراکز علمی و آموزشی البرز تعطیل شد   امیر جاویدپور، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز در حاشیه نشست کمیته اضطراری آلودگی هوای استان گفت: بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی استان، تحلیل آخرین الگو‌های پیش‌یابی حاکی از گذر توده گرد، غبار و فعالیت موج ناپایدار است. این وضعیت تا چند روز آینده ادامه خواهد داشت.   وی افزود: با توجه به پیش بینی وزش باد نسبتا شدید و لحظه ای، گرد، خاک و کاهش کیفیت هوا در سطح ناسالم برای تمام گروه‌ها با تعطیلی تمام ادارات، بانک‌ها و مراکز علمی و آموزشی استان البرز موافقت شد.   آماده باش هلال احمر البرز پس از افزایش آلودگی هوا   محمد باقر خلفی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر البرز به ایرنا گفت: به همین منظور ۲ تیم امدادی در راه‌های این استان برای امدادرسانی به هموطنان مستقر شده اند. با برنامه ریزی‌های انجام شده تیم‌های امدادی با ۲ دستگاه آمبولانس و تجهیزات کامل در خط شمالی و جنوبی آزادراه کرج - قزوین استقرار دارند.

وی افزود: علاوه بر ایستگاه‌های سیار، هشت پایگاه امداد جاده‌ای و ۶ شعبه هلال احمر نیز به مسافران خدمات امدادی ارایه می‌کنند. داروخانه این جمعیت به منظور پیشگیری و جلوگیری از خطرات ناشی از آلودگی هوا دارو‌های مخصوص بیماران ریوی و حملات قلبی را تامین کرده، فردا دایر خواهد بود و خدمات ارایه می‌دهد.

خلفی از مردم خواست در صورت هرگونه نیاز امدادی جاده‌ای باسامانه ۱۱۲ هلال احمر تماس حاصل کنند.    

منبع: تابناک

کلیدواژه: حسین طائب مذاکرات دوحه کنکور آلودگی هوا تهران البرز تعطیل حسین طائب مذاکرات دوحه کنکور دانشگاه های استان تهران آلودگی هوا هلال احمر بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۸۲۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده باش هلال احمر در پی بارش رگباری باران و تندباد

نیروهای هلال احمر پس از اعلام هشدار هواشناسی مبنی بر وزش تندباد و بارش رگباری باران به حالت آماده باش درآمدند.

به گزارش فارس، نیروهای هلال احمر پس از اعلام هشدار هواشناسی مبنی بر وزش تندباد و بارش رگباری باران به حالت آماده باش درآمدند.

در این رابطه و براساس هشدار سطح نارنجی هواشناسی بارش شدید و رگباری باران و وزش شدید باد در روز دوشنبه در جنوب اردبیل، شرق و جنوب آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، زنجان، لرستان، مرکزی، همدان، اصفهان، قم، غرب سمنان و دامنه و ارتفاعات استانهای قزوین، البرز، تهران، مازندران و گیلان پیش بینی می‌شود.

همچنین در روز سه‌شنبه مرکزی، قم، شرق لرستان، چهارمحال و بختیاری، اصفهان، شمال شرق فارس، یزد، نیمه شمالی کرمان، البرز، تهران، خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان و دامنه و ارتفاعات استانهای گیلان، مازندران و گلستان شاهد بارندگی و وزش باد خواهند بود.

این شرایط روز چهارشنبه در سمنان، اصفهان، یزد، خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، شمال هرمزگان، نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، نیمه شرقی و شمال فارس، کهگیلویه و بویراحمد و دامنه و ارتفاعات استانهای گلستان و چهارمحال و بختیاری تداوم دارد.

بر این اساس؛ سازمان امداد و نجات از شهروندان درخواست کرد تا از حضور در مناطق مرتفع و حاشیه رودخانه‌ها اجتناب کنند.

دیگر خبرها

  • جسد بی‌جان ۲ کودک غرق شده در شهرستان نیمروز پیدا شد
  • امدادرسانی هلال احمر یزد در سیل و آبگرفتگی استان با تمام قوا
  • هلال احمر استان یزد در حالت آماده باش/در صورت وقوع حادثه با شماره ۱۱۲ تماس بگیرید
  • هلال احمر استان یزد در حالت آماده باش
  • امدادرسانی به ۹۰۰۰ خانوار در سیستان و بلوچستان | نیرو‌های هلال احمر در حالت آماده باش
  • بارش رگباری باران و وزش تندباد در راه است/ هلال احمر در حالت آماده باش
  • آماده باش هلال احمر در پی بارش رگباری باران و تندباد
  • مرحله استانی دوازدهمین دور المپیاد آماده هلال احمر فارس برگزار شد
  • هلال احمر در حالت آماده‌باش/ بارش رگباری باران در راه است
  • آموزش امداد و نجات به ۲۶ هزار البرزی