Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه امروز با «موخیکا اوبرگون» وزیر ترابری و زیرساخت‌های نیکاراگوئه که جهت حضور در نمایشگاه شهر هوشمند در کشورمان بسر می‌برد، دیدار و گفتگو کرد.

در این ملاقات وزیر نیکاراگوآیی که با دستور کار توسعه روابط دوجانبه با ایران در تمام زمینه‌ها بالاخص زیرساخت‌ها و فناوری‌های پیشرفته عازم ایران شده است، خواستار تعمیق هر چه بیشتر روابط دوجانبه بین ایران و نیکاراگوئه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این ملاقات طرفین ضمن مروری بر روابط و همکاری‌های اقتصادی، بر ضرورت توسعه و تعمیق این روابط در حوزه‌ها و زمینه‌های مختلف تأکید کردند.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در ادامه این ملاقات ضمن تأکید بر آمادگی کامل جمهوری اسلامی ایران برای انتقال تکنولوژی به کشور دوست نیکاراگوئه، از فناوری‌های پیشرفته، محصولات نانو و بایو تکنولوژی، دارو، واکسن و تجهیزات پزشکی به عنوان ظرفیت‌های کشورمان و در عین حال اولویت‌های جمهوری اسلامی ایران در همکاری‌های اقتصادی با نیکاراگوئه یاد کرد.

کد خبر 5529985

منبع: مهر

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران مهدی صفری وزارت امور خارجه شهر هوشمند نیکاراگوئه مجلس شورای اسلامی سیدابراهیم رئیسی حسین امیرعبداللهیان علی بهادری جهرمی جمهوری اسلامی ایران وزارت امور خارجه دولت سیزدهم ایران هرمزگان هیئت دولت حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی ارتش جمهوری اسلامی ایران محمد مخبر حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۸۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستان

معاون اقتصادی نخست‌وزیر حکومت طالبان و معاون نخست‌وزیر قزاقستان درباره احداث شبکه ریلی از قزاقستان به پاکستان از طریق ترکمنستان و افغانستان گفتگو کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عبدالغنی برادر» معاون اقتصادی نخست‌وزیر حکومت طالبان و «سریک ژومانگارین» معاون نخست‌وزیر قزاقستان در دیدار با یکدیگر پیرامون مسائل سیاسی، اقتصادی، تجارتی، ترانزیتی و احداث شبکه راه آهن از قزاقستان به پاکستان از طریق ترکمنستان و افغانستان گفتگو کردند.

ملا برادر با اشاره به افتتاح اتاق تجارت قزاقستان در ولایت هرات، تمایل قزاقستان برای سرمایه‌‎گذاری در پروژه «افغان-ترانس» و همچنین حذف نام امارت اسلامی از فهرست گروه‎‌های تحریم شده را گام‌های مهم و اساسی خواند که قزاقستان برای بهبود روابط با افغانستان برداشته است.

وی در ادامه بر امضای توافقنامه برای حل مشکلات بانکی تجار دو کشور، ایجاد شرکت‌های مشترک افغان- قزاق و ایجاد تسهیلات در صدور ویزا برای تجار افغان تاکید کرد.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده توسط دفتر مطبوعاتی ملا برادر، معاون نخست‌وزیر قزاقستان ضمن ابراز تمایل برای همکاری برای یک افغانستان باثبات و پیشرفته گفت: اگر شبکه راه‌آهن جدید از قزاقستان به پاکستان از طریق ترکمنستان و افغانستان تمدید شود، نسبت به سایر پروژه‌ها مسیری کوتاه‌تر و اقتصادی‌تر خواهد بود و اتصال کشورهای آسیای مرکزی با آسیای جنوبی از طریق افغانستان و افغانستان را با چین و اروپا از طریق ترکمنستان و قزاقستان امکان پذیر خواهد کرد.

درخواست ازبکستان از روسیه برای مشارکت در پروژه خط آهن «افغان-ترانس»شرکت اماراتی مسئول مطالعات فنی پروژه «افغان-ترانس» شدطالبان: سطح دیپلماتیک افغانستان در قزاقستان ارتقا یابدبرگزاری نمایشگاه تجاری افغانستان و قزاقستان در کابل

وی افزود دولت قزاقستان در نظر دارد به منظور افزایش تجارت با افغانستان اتاق مشترک صنعت و تجارت و گروه مشترک تجارت و کار بین دو کشور ایجاد کند.

ژومانگارین همچنین اظهار داشت قزاقستان علاوه بر سرمایه‌گذاری در معادن افغانستان، آمادگی دارد تا در زمینه حکومتداری الکترونیک، صنعت، تحصیلات عالی، آموزش، بهداشت و درمان و بانکداری با افغانستان همکاری کند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • اشتیاق برای دیدن رئیس‌جمهور و ابراز احساسات شدید به رهبری در سفر خارجی رئیسی
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با هیات دیپلماتیک ایران
  • رایزنی معاون اقتصادی نخست‌وزیر طالبان با کاظمی قمی
  • ایجاد مسیر ریلی جدید؛ محور دیدار مقامات افغانستان و قزاقستان
  • رئیسی: ایران کشوری پیشرفته و فناور است/ برای صدور خدمات فنی و مهندسی به سریلانکا آماده‌ایم
  • رئیسی: ایران امروز کشوری پیشرفته و فناور است
  • رئیسی: ایران امروز کشوری پیشرفته و فن‌آور است
  • سفر یک وزیر کره شمالی به ایران 
  • سفیر ایران در کنگو با وزیر خارجه این کشور دیدار کرد
  • تاکید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید