Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-19@13:23:27 GMT

هجوم‌ حلزون های غول آسا به فلوریدا

تاریخ انتشار: ۱۲ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۹۸۷۷۸

هجوم‌ حلزون های غول آسا به فلوریدا

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری، به‌گفته بخش کشاورزی فلوریدا، پس از اجرای دستور قرنطینه، یکی از ادارات این بخش که وظیفه کنترل آفات را بر عهده دارد عملیات پاکسازی منطقه را آغاز کرده است.

به گزارش ایندیپندنت، این حلزون غول‌پیکر آفریقایی «یکی از مضرترین» گونه‌های نرم‌تنان در جهان است که با اندازه غیرمعمول، توانایی خوردن ۵۰۰گیاه مختلف و همچنین رنگ و گچ را دارد و نیز با قدرت تولیدمثل بالا به‌سرعت می‌تواند به مناطق اطراف نفوذ کند و به تهدیدی برای پوشش گیاهی و زیرساخت‌ها تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این حلزون آفریقایی در 4ماهگی می‌تواند هزاران تخم بگذارد و اندازه هریک از این حلزون‌های متولدشده در بزرگسالی به 8 اینچ(20.23سانتی‌متر) نیز می‌رسد.

نکته جالب، اما ترسناک درباره حلزون‌های آفریقایی این است که برای محافظت از خود در برابر آب‌وهوا و شرایط نامناسب می‌توانند یک سال به حالت «غیرفعال» و درحالی‌که در خاک مدفون شده‌اند، زنده بمانند.

ازجمله خطرهای جدی اینگونه حلزون برای انسان، خطر بیماری مننژیت است، زیرا این نرم‌تنان حامل «کرم انگلی ریه موش» و عامل این بیماری در انسان‌ محسوب می‌شوند.

منبع: همشهری

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: قرنطینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۸۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران دارای توانمندی های یک ابرقدرت است

به گزارش همشهری آنلاین،‌ کانال ۱۳ اسرائیل در گزارشی گفت که هیچ کشوری در جهان تا کنون به اندازه ایران حمله بزرگی به این اندازه از طریق موشک‌های بالستیک انجام نداده است و این نشان می‌دهد که این رویداد بزرگ‌تر از «اسرائیل» بوده است.

به نوشته وبگاه فلسطینی سما، به گفته آری شویت، مفسر سیاسی این شبکه، خطر [برای اسرائیل] این است که ایران «دارای توانایی‌های یک ابرقدرت» است.

شویت گفت که فرضیه قبلی در مورد ایران که بیان می‌کرد سیاست صبر استراتژیک در پیش گرفته، تغییر کرده است و بر این اساس، تمام گام‌های اسرائیل باید بسیار حساب شده باشد.

او افزود: «اسرائیل موظف به تعمیق ائتلاف غربی، عربی و اسرائیلی است، زیرا رویداد بزرگتر از آن است که اسرائیل بتواند به تنهایی با آن مقابله کند و نیاز به اتحاد همه قدرت ها دارد».

کد خبر 845511 منبع: تسنیم برچسب‌ها ایران و اسرائیل خبر ویژه

دیگر خبرها

  • کشف فسیل یک مار باستانی در هند که احتمالا بلندتر از اتوبوس بوده است
  • پایان شرم‌آور در نیمه ماراتن پکن: مدال‌ها پس گرفته شد
  • ایران دارای توانمندی های یک ابرقدرت است
  • هجوم شاسی‌بلندهای کوچک چینی به بازار خودروی ایران!/ عکس
  • عوارض مصرف بیش از اندازه میوه
  • وضعیت فرودگاه دبی پس از هجوم مسافران برای ترک این شهر | ویدئو
  • رقابت‌های بوکس بزرگداشت نلسون ماندلا، مبارز آفریقایی
  • ناسا برخورد زباله‌های ایستگاه فضایی با خانه مردی در فلوریدا را تایید کرد
  • هجوم هواداران بارسلونا به اینستاگرام آرائوخو؛ نمی‌بخشیمت، برو بایرن مونیخ! / عکس
  • تعجب مورایس از هجوم انتقادات/ شاید چون موهایم بلندتر شده، انتقاد می‌کنند!