Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی بهادری جهرمی از ابلاغ آیین نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان خبر داد.

سخنگوی دولت ظهر امروز در صفحه شخصی خود نوشت: آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان ابلاغ شد.

۱۶ اسفند شورای نگهبان لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان را پس از ده سال تایید کرد.

بر اساس این قانون، معلمان در ۵ رتبه «آموزشیار معلم»، «مربی معلم»، «استادیار معلم»، «دانشیار معلم» و «استاد معلم» رتبه‌بندی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از نکات مهمی که در این مصوبه نهایی شده این است که میزان دریافت حقوق هر شخص با خود شخص سنجیده می‌شود یعنی درصد‌های افزایش هر فرد با حقوق خود فرد است که این موضوع به عدالت نزدیک‌تر است.

میانگین حقوق معلمان در سال ۱۴۰۰ حدود ۷ میلیون تومان است که این میانگین در سال آینده با اعمال رتبه‌بندی می‌تواند ۳ میلیون تومان افزایش یابد.

محمد باقر قالیباف رئیس مجلس پیش‌تر ۱۸ اسفند پارسال در نامه‌ای به رئیس جمهور قانون رتبه بندی معلمان را برای اجرا ابلاغ کرده بود.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: آئین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان ، قانون رتبه بندی معلمان

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: آئین نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان قانون رتبه بندی معلمان نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۹۱۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون کاهش مدت سربازی از کی اجرایی می‌شود؟

شورای نگهبان با کاهش خدمت سربازی موافقت کرده و از شهریور ماه خدمت سربازی با احتساب دورۀ آموزشی به ۱۴ ماه می‌رسد. ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر اساس مصوبه مجلس در ماده ۱۰۲ برنامه ۵ ساله هفتم که به تأیید شورای نگهبان رسید، ستادکل نیرو‌های مسلح در طول اجرای برنامه هفتم توسعه، نسبت به کاهش خدمت سربازی به میانگین ۱۴ ماه (با احتساب مدت آموزشی و نیز از طریق جایگزینی با سایر عضویت‌ها) و تعیین تکلیف مشمولان غایب، اقدام می‌کند. مدت خدمت سربازی حداکثر ۱۴ ماه است که بسته به چهار نوع منطقه آب‌وهوایی متغیر است و در شرایط بد آب‌وهوایی در مناطق مرزی مدت خدمت سربازی به ۹ ماه با آموزشی کاهش یافته است.

نماینده نجف‌آباد در مجلس با بیان اینکه طرح مذکور باید حداکثر تا شهریور ماه اجرایی شود، گفت: آیین‌نامه‌های اجرایی این طرح باید تدوین شود تا در نیمه اول سال جاری (۱۴۰۳) اجرایی شود.

معافیت سربازی

مشمولان دارای چهار فرزند کمتر از ۴۰ سال از خدمت وظیفه عمومی معاف می‌شوند، همچنین مشمولان بالای ۴۰ سال سن که دارای سه فرزند باشند، از خدمت معاف هستند.

حقوق سربازان چقدر است؟

مجلس در لایحه بودجه ۱۴۰۳ تصویب کرد حداقل حقوق سربازان سال ۱۴۰۳ مجرد معادل ۶۰ درصد حداقل حقوق پایور، حداقل حقوق سربازان مجرد مناطق عملیاتی معادل ۷۵ درصد حداقل حقوق پایور و حداقل حقوق سربازان متاهل معادل ۹۰ درصد حداقل حقوق پایور باشد.

براین اساس حداقل حقوق سربازان مجرد ۶ میلیون تومان، حداقل حقوق سربازان مجرد مناطق عملیاتی ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و حداقل حقوق سربازان متاهل بدون فرزند ۹ میلیون تومان می‌شود که بنا به میزان تحصیلات، شرایط خدمت و وضعیت تاهل، حقوق برخی از سربازان به بیش از ۱۰ میلیون تومان می‌رسد. حقوق و دستمزد سربازان امریه‌بگیر ارگان‌های مختلف نیز می‌تواند متفاوت باشد، اما به صورت کلی نزدیک به دریافتی سربازان عادی است.

۳ فاکتور تحصیلات، شرایط خدمت و وضعیت تأهل در نحوه محاسبه حقوق سربازان دخیل است. به طور مثال، اگر حداقل حقوق سربازان مجرد ۶ میلیون تومان تعیین شده، در واقع حقوق ۶ میلیون تومانی به سرباز مجردی تعلق می‌گیرد که درجه او سرباز دوم یا سرجوخه است و در منطقه غیر عملیاتی خدمت می‌کند. بنابراین، سرباز‌های مجرد که در منطقه غیر عملیاتی خدمت می‌کنند و مدرک تحصیلی آنها لیسانس، فوق لیسانس یا دکتری است، بنا بر درجه‌ای که می‌گیرند حقوق آنها بیشتر خواهد بود.

بر همین اساس ممکن است گروهی از سربازان حقوق بالای ۱۰ میلیون تومان دریافت کنند. سربازان متأهل که در منطقه عملیاتی خدمت می‌کنند یا سربازان متأهل که تحصیلات آنها لیسانس یا بالاتر از آن است احتمالاً از حقوق ۱۰ میلیونی بهره‌مند خواهند شد.

منبع: اقتصاد آنلاین

tags # خدمت سربازی سایر اخبار (تصاویر) عجیب‌ترین موجودات دریایی جهان؛ از شیطان دریایی تا ماهی خون‌آشام! حقایقی عجیب درباره اژد‌های کومودو؛ از بچه‌داری بدون جفت‌گیری تا شنیدن بوی خون از ۴ کیلومتری! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟!

دیگر خبرها

  • احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته اصلاح شد + فیلم
  • احکام رتبه‌بندی ۱۰۰ هزار معلم بازنشسته سال‌های اصلاح شد
  • قانون کاهش مدت سربازی از کی اجرایی می‌شود؟
  • آیین‌نامه‌های شورا‌های عالی آموزش و پرورش استان‌ها بازنگری می‌شوند
  • ۵۰ هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان هزینه شد
  • میزان افزایش حقوق فرهنگیان و استخدام معلم جدید در ۱۴۰۳
  • حمایت ۳.۵میلیاردی دانشگاه امیرکبیر از صنعتی سازی پایان نامه
  • حمایت ۳.۵ میلیاردی دانشگاه امیرکبیر از پایان‌نامه‌های صنعتی
  • معلمان در دایره فقر؛ حقوق ماهانه 5 میلیون تومان
  • گروه های فشار مانع ابلاغ آیین نامه واردات خودروهای کارکرده