Web Analytics Made Easy - Statcounter

حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب:
 
رژیم صهیونیستی مدعی شده که ۳ فروند پهپاد حزب الله بر فراز میدان گازی کاریش (مورد مناقشه با لبنان) رهگیری و منهدم کرده است.

انهدام این ۳ پهپاد توسط موشک های ضدهوایی ناوچه ها و هواپیمای اف ۱۶ اسرائیل انجام گرفته است.
 
در این خصوص چند نکته باید ذکر شود:
 
1) حزب الله بدون تردید به عمد این پهپادها را به این منطقه مورد اختلاف ارسال کرده تا هشداری جدی به اسراییل در خصوص استخراج از این میدان داده باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 
البته تل آویو فعلا استخراج از این میدان را متوقف کرده اما به نظر می رسد مقصود حزب الله از این اقدام تاثیرگذاری بر مذاکرات غیر مستقیم در خصوص تعیین خطوط آبی باشد.
 
2) حزب الله قصد انهدام سکو و شناور را نداشته زیرا اگر تمایل به این امر داشت می توانست از طریق اژدر، موشک و یا قایق تندرو به این امر مبادرت کند.‌
 
3) پهپادها به جای حرکت در ارتفاع پایین که از گزند رادارهای اسراییلی مصون بمانند در ارتفاعی پرواز کرده اند که به عمد در دید قرار بگیرند تا پیغام سیاسی ـ نظامی خود را منتقل کرده باشند.
 
4) دبیرکل حزب الله تاکید کرده بود که در صورت نظر دولت مستقر دربیروت و نپذیرفتن خواسته های آن توسط رژیم صهیونیستی، مقاومت آمادگی دارد تا حاکمیت لبنان را از طریق نظامی بر میدان کاریش اعمال کند و به نظر می رسد این اقدام حزب الله گام اول و هشداری در این خصوص بوده است.

به قلم: علیرضا تقوی نیا ـ کارشناس مسایل غرب آسیا

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: دبیرکل حزب الله پهباد حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۹۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۵۰ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز ایران تا ۱۴۰۶

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس گفت: با اجرای گام نخست طرح‌های توسعه‌ای برای افزایش تولید گاز در کشور در مجموع تا سال ۱۴۰۶ معادل پنج فاز استاندارد پارس جنوبی به تولید گاز کشور افزوده می‌شود. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، «محمدحسین متجلی» با بیان اینکه به‌منظور حفظ و نگهداشت تولید گاز کشور، طرح‌هایی در مأموریت نفت و گاز پارس تعریف شده است، گفت: مرحله نخست طرح توسعه میدان گازی کیش در حال اجراست و تاکنون چهار حلقه چاه این میدان از سوی شرکت ملی حفاری ایران تکمیل شده و آماده تولید است.

وی با بیان اینکه مناقصه خرید خط لوله این میدان گازی در حال انجام است، اظهار کرد: همچنین مباحث مرتبط با شرکت تأسیسات دریایی در حال اخذ مجوز‌های لازم است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به طرح توسعه میدان گازی مشترک فرزاد B گفت: اکنون مطالعات طراحی پایه توسعه این میدان مشترک در حال انجام است و پیمانکار آن نیز شرکت پتروپارس خواهد بود که جکت این میدان از سوی شرکت تأسیسات دریایی ساخته می‌شود. 

متجلی بیان کرد: میدان بعدی در افزایش تولید گاز، میدان گازی پارس شمالی است که مطالعات طراحی پایه برای فاز یک در مراحل نهایی است و در حال انجام مناقصه برای ساخت جکت این میدان هستیم، همچنین برای دیگر بخش‌ها مانند حفاری و خط لوله، بسته‌های مناقصه آماده شده و سال آینده این مناقصه به نتیجه خواهد رسید. 

وی به طرح توسعه میدان گازی بلال اشاره کرد و افزود: بسته‌های مختلف برای توسعه این میدان نهایی شده و تنها بسته تأمین خط لوله باقی مانده که مناقصه آن از سوی شرکت پتروپارس به‌عنوان پیمانکار اصلی این فاز برگزار می‌شود.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با بیان اینکه در فاز 11 پارس جنوبی و روی سکوی 11 B چهار چاه تکمیل شده و تولید گاز از آن در جریان است، گفت: با تکمیل حفاری چاه پنجم، به‌زودی این چاه عملیاتی می‌شود و عملیات حفاری چاه ششم را آغاز می‌کنیم.

متجلی ادامه داد: برای سکوی 11 A نیز مباحث مختلف مانند نصب جکت در حال انجام است و حفاری روی این موقعیت فرآیند مناقصه را در پتروپارس می‌گذراند. سکو‌های 11 A و B به‌صورت قرارداد آی‌پی‌سی و با سرمایه‌گذاری پتروپاس در حال انجام است.

وی با بیان اینکه با اجرای گام نخست طرح‌های توسعه‌ای در چهار میدان گازی، تا پایان سال 1406 تولید روزانه گاز کشور معادل بیش از پنج فاز استاندارد پارس جنوبی افزایش می‌یابد، تصریح کرد: ظرفیت هر فاز پارس جنوبی 28 میلیون مترمکعب در روز است و با این حساب 150 میلیون مترمکعب در روز به ظرفیت تولید گاز کشور افزوده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با تأکید بر اینکه افزایش تولید گاز از مرحله اول طرح توسعه میدان پارس شمالی 28 میلیون مترمکعب در روز خواهد بود، گفت: از میدان مشترک فرزاد B نیز روزانه 28 میلیون مترمکعب گاز تولید خواهد شد.

متجلی افزود: تولید در فاز نخست میدان گازی کیش نیز معادل سه فاز استاندارد پارس جنوبی خواهد بود و روزانه 14 میلیون مترمکعب گاز در گام نخست از میدان بلال تولید می‌شود.

وی ادامه داد: در مجموع با اجرای کامل طرح‌های توسعه‌ای در شرکت نفت و گاز پارس، معادل 13 فاز استاندارد پارس جنوبی به تولید گاز کشور افزوده می‌شود. 

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با بیان اینکه ردیف نخست پایانه جاسک آماده بهره‌برداری است، گفت: آن بخشی که مربوط به شرکت نفت و گاز پارس است پیشرفت خوبی داشته و آماده دریافت نفت خام از خط لوله نفت خام گوره - جاسک خواهیم بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جزئیات مذاکرات محرمانه میان ایران و امریکا برای ایجاد آتش بس در منطقه
  • موج جدید حملات موشکی لبنان به اسرائیل/ اصابت چند موشک به شلومی
  • ببینید | حمله موشکی از لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی
  • حمله موشکی از لبنان به مواضع رژیم صهیونیستی
  • سنتکام مدعی سرنگون کردن پهپادهای دوربرد صنعا بر فراز دریای سرخ شد 
  • روایت نشریه اماراتی از جزئیات مذاکرات محرمانه ایران و امریکا
  • سنتکام مدعی سرنگون کردن پهپادهای دوربرد صنعا بر فراز دریای سرخ شد
  • دهقان: از حق خود در میدان گازی آرش عقب‌نشینی نمی‌کنیم
  • دهقان: ایران از حقش در میدان گازی «آرش» عقب‌نشینی نمی‌کند
  • افزایش ۱۵۰ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز ایران تا ۱۴۰۶