Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع خبری بامداد دوشنبه گزارش دادند، وزیر خارجه قطر در تماس تلفنی با همتای آمریکایی خود درباره آخرین تحولات مربوط به مذاکرات هسته‌ای گفت وگو کرد.

به گزارش ایران اکونومیست از خبرگزاری رسمی قطر (قنا)، «محمد بن عبدالرحمن» وزیر خارجه قطر با «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا تلفنی گفت وگو کرد.

بر اساس این گزارش، در این گفت وگوی تلفنی دو طرف درباره روابط دوحه و واشنگتن و راه‌های گسترش آن صحبت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این گزارش می‌افزاید، وزیر خارجه قطر با همتای آمریکایی خود همچنین درباره آخرین تحولات مربوط به مذاکرات هسته‌ای و تعدادی از موضوعات مورد توجه و علاقه دو کشور بحث و گفت وگو کردند.

جزئیات بیشتری از این گفت وگوی تلفنی گزارش نشده است.

وزیر خارجه قطر چهارشنبه گذشته نیز در تماس تلفنی با حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره مذاکرات هسته‌ای گفت وگو کرده بود.

این گفت وگوها در حالی صورت گرفته که سه‌شنبه گذشته مذاکرات رفع تحریم‌ها با حضور «علی باقری کنی» مذاکره کننده ارشد ایران، «انریکه مورا» معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران در دوحه قطر برگزار شد.

امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران روز جمعه در توییتر نوشت: «دکتر [علی] باقری با جدیت و در هماهنگی کامل با اینجانب به مذاکرات منطقی، مستدل و فعال برای لغو تحریم‌ها ادامه می‌دهد. ما با قدرت و منطق به تلاش‌ها ادامه می‌دهیم. واقع بینی آمریکا و اخذ تضمین پایدار در نفع کامل اقتصادی ایران از توافق، می‌تواند نتیجه مذاکرات را ثمربخش کند.»

هشت دور مذاکرات فشرده میان نمایندگان ایران و گروه ۱+۴ در وین، اسفند ماه گذشته به مرحله‌ای رسید که اکنون موفقیت و یا شکست گفت‌ وگوها صرفا به تصمیم‌های سیاسی آمریکا به عنوان مقصر وضع موجود بستگی دارد. اگر واشنگتن تصمیم‌های لازمی را که به آن آگاه است اتخاذ کند می‌توان چند موضوع باقی‌مانده را حل کرد و ظرف چند روز به توافق نهایی رسید.

مقام‌های آمریکایی و رسانه‌های غربی در ادامه بازی مقصر نمایی اصرار دارند که ایران را عامل تعلل در رسیدن به توافق نهایی و شکست احتمالی مذاکرات نشان دهند این درحالیست که خواسته‌های جمهوری اسلامی ایران با رویکردی واقع‌گرایانه منطبق با ملزومات توافق سال ۹۴ و در تناسب با تجربیات بدست آمده از عملکرد طرف‌های غربی تنظیم شده است.

  منبع: خبرگزاری ایرنا برچسب ها: دوحه

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: دوحه مذاکرات هسته ای وزیر خارجه قطر گفت وگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۹۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان در آستانه سفر رئیسی

وزیر امور خارجه پاکستان در تماس تلفنی با همتای ایرانی، با استقبال و ابراز خرسندی از سفر دکتر رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران به پاکستان، این سفر را نقطه تحولی در روابط دو کشور همسایه و مسلمان توصیف کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش خبرگزاری تسنیم،  امیرعبداللهیان و محمد اسحاق دار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان طی مکالمه تلفنی در خصوص روند رو به رشد روابط تهران و اسلام آباد و برخی موضوعات مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه تبادل نظر کردند.

وزیر امور خارجه پاکستان در این گفتگو، با استقبال و ابراز خرسندی از سفر دکتر رئیسی رئیس جمهور اسلامی ایران به پاکستان، این سفر را نقطه تحولی در روابط دو کشور همسایه و مسلمان توصیف کرد.

 امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این گفتگو با قدردانی از تلاش ها و اقدامات دولت جمهوری اسلامی پاکستان برای انجام سفر رئیس جمهور محترم کشورمان به اسلام آباد، بر علقه و علاقه دیرینه و اشتراکات مختلف فرهنگی و اجتماعی و دینی بین دو کشور بعنوان سرمایه ای ارزشمند در روابط فی مابین تاکید کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین تاکید کرد خوشبختانه هماهنگی ها و توافقات بسیار خوبی بین بخش های مختلف در دولت جمهوری اسلامی ایران و پاکستان جهت ارتقای روابط تهران و اسلام آباد و در راستای خدمت به منافع دو کشور صورت گرفته است.

اعلام جزئیاتی از سفر 3 روزه رئیسی به پاکستانرئیسی به پاکستان و سریلانکا می‌رود

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گفت‌وگوی کامالا هریسر با رئیس رژیم صهیونیستی
  • دیدار و گفت‌وگوی وزیران نفت ایران و پاکستان
  • ایرلند: تل آویو جنگ در غزه را متوقف کند!
  • گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و فنلاند
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان
  • وزیر خارجه فنلاند در گفتگو با امیر عبداللهیان : ادامه تنش در خاورمیانه به نفع هیچ کس نیست
  • امیرعبداللهیان: اروپایی‌ها فروش تسلیحات به رژیم اسرائیل را متوقف کنند
  • امیرعبداللهیان: ایران به دنبال تنش نیست | رژیم صهیونیستی، ریشه بحران در منطقه
  • رایزنی تلفنی وزیران امور خارجه ایران و پاکستان
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان در آستانه سفر رئیسی