Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلیل جزو نقی، فرماندار شهرستان ماهنشان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان، با اشاره به کاهش محسوس بارندگی‌ها در این شهرستان، اظهار داشت: میزان بارندگی‌های شهرستان از ابتدایی سال گذشته تا به امروز در مجموع در حدود ۲۰۱ میلی‌متر بوده است که این میزان نسبت به بلند مدت که ۲۹۰ میلی‌متر بوده است، ۳۱ درصد با کاهش بارندگی‌ها مواجه بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار شهرستان ماهنشان به بارندگی‌ها بهار سال جاری اشاره کرد و افزود: اگر بارش‌های سال جاری یعنی از بهار تا به امروز را در نظر بگیریم، مجموع بارندگی‌ها ۴۲ میلی‌متر بوده که اگر بلند مدت همین بازه زمانی را در نظر بگیریم ۱۰۸ میلی‌متر بوده است، که در بهار امسال نسبت به بلند مدت ۶۱ درصد کاهش بارندگی داشته‌ام.

جزو نقی با بیان اینکه عمدتا منابع آبی این منطقه از آب‌های سطحی و زیر سطحی تامین می‌شود، ارتباط مستقیمی با شرایط جوی و میزان بارش‌های که اتفاق می‌افتد، دارد از این رو امسال شرایط خوبی در حوزه منابع آبی نداریم، عنوان کرد: طبق گزارشاتی که می‌رسد عمدتا مردم برای آبیاری باغچه‌های خود از آب شرب استفاده می‌کنند که در این زمینه بحث فرهنگ‌سازی و توصیه به رعایت مدیریت مصرف آب شرب برای مردم منطقه در دست اقدام است.

فرماندار شهرستان ماهنشان همچنین به انشعاب‌های غیر مجاز نیز اشاره کرد و گفت: در راستای پیشگیری و برخورد با انشعاب‌های غیر مجاز، شرکت آب و فاضلاب در این خصوص اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

وی با اشاره به رعایت الگوی مصرف که در کل کشور به آن تاکید می‌‌شود، اظهار کرد: در حال حاضر 38 روستای شهرستان مشکل کمبود آب را دارد، ولی برای روزهای گرم پیش رو طبق برنامه‌‌ریزی‌های که انجام شده ما آبرسانی سیار را به برخی از روستاها را خواهیم داشت.

انتهای پیام/۷۳۰۲۱

منبع: فارس

کلیدواژه: آب شرب منابع آبی کاهش بارندگی میلی متر بوده بارندگی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۹۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌و بختیاری اعلام شد

میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال‌ و بختیاری تا ساعت ۶:۳۰ امروز (سه‌شنبه) اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری و به نقل از روابط‌عمومی اداره هواشناسی چهارمحال و بختیاری، میزان بارندگی سامانه اخیر در استان تا ساعت ۶:۳۰ امروز _سه‌شنبه چهارم اردیبهشت _ به شرح زیر است:

شهرکرد: ۱/۲ میلی‌متر


بروجن: ۳/۸ میلی‌متر


لردگان: ۰/۵ میلی‌متر


کوهرنگ: ۲/۸ میلی‌متر


اردل: ۱/۶ میلی‌متر


بن :۱/۷ میلی‌متر


فارسان: ۱/۳ میلی‌متر


سامان: ۲/۶ میلی‌متر


شلمزار: ۱/۱ میلی‌متر


فرخ شهر: ۰/۲ میلی‌متر


مال خلیفه: ۰/۲ میلی‌متر


سورشجان: ۰/۸ میلی‌متر


بلداجی: ۰/۴ میلی‌متر


ایلبگی: ۰/۷ میلی‌متر


دوآب صمصامی: ۰/۹ میلی‌متر


لیرابی: ۲/۲ میلی‌متر

کد خبر 747094

دیگر خبرها

  • مشکلات کانال‌های آبیاری و زهکشی نخیلات آبپخش پیگیری می شود
  • باغچه‌های سلامت خانگی راهی برای ترویج فرهنگ تغذیه سالم
  • انسداد برخی محورهای روستایی شرق استان گلستان / بارندگی شب گذشته خسارت زد
  • ثبت بیشترین بارندگی در رباط خان با ۲۵ میلی متر
  • کمبود این ویتامین سبب یبوست می‌شود
  • رتبه ۲۸ استان یزد در میزان بارندگی در کشور
  • شستشوی مخزن آب شرب روستای خاکمردان شهرستان خوی
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌و بختیاری اعلام شد
  • تامین آب آشامیدنی برای روستای آزاد ده تاکستان
  • بارندگی ۴۰۹ میلی‌متری زرآباد و تخریب گسترده زیرساخت‌ها