Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، خبرگزاری رسمی قطر از گفتگوی تلفنی شیخ محمد عبدالرحمن آل ثانی وزیر خارجه این کشور با آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا خبر داد. 

براساس این گزارش، در این تماس تلفنی دو طرف روابط دوجانبه میان دوحه-واشنگتن و راههای توسعه روابط در زمینه های مختلف را بررسی کردند. 

خبرگزاری قطر نوشت، شیخ محمد و بلینکن همچنین درباره آخرین تحولات مربوط به مذاکرات رفع تحریمها میان ایران و طرفهای غربی نیز رایزنی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دوحه میزبان آخرین دور مذاکرات غیرمستقیم ایران و آمریکا با واسطه نماینده اتحادیه اروپا طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته گذشته بود. 
علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران یکشنبه در جمع خبرنگاران در حاشیه چهارمین کنفرانس بین‌المللی حقوق بشر آمریکایی درباره این مذاکرات اظهار داشت: مذاکرات در دوحه در چارچوبی که قبلا مشخص شده بود شکل گرفت و ادامه گفت‌وگوها براساس توافقی است که بین ما و طرف مقابل و به صورت مشخص آقای انریکه مورا در حال رایزنی است که بر آن اساس زمان و مکان آن در تبادلی که بین ما و آقای موراست، در حال نهایی سازی است.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۹۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: شورای اروپا درباره تشدید تحریم‌ ایران‌ رایزنی می‌کند

مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا گفت که در نشست امروز (دوشنبه) شورای وزیران امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا درباره تشدید تحریم ایران رایزنی خواهد شد.

به گزارش مشرق، جوسپ بورل در آستانه برگزاری نشست شورا به خبرنگاران در لوگزامبورگ افزود: «ما علیه تولید و صادرات موشک و پهپاد ایرانی اقدام خواهیم کرد.» او بر همین اساس ابراز امیدواری کرد که بسته جدید تحریمی علیه ایران، با اکثریت آراء تائید شود.

گفتنی است که ایران با بهره گیری از حق ذاتی دفاع از خود مبتنی بر ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به ویژه حمله نظامی علیه مکان دیپلماتیک ایران که در روز ۱۳ فروردین ماه (اول آوریل ۲۰۲۴) در نقض آشکار حقوق بین الملل و بند ۲ منشور ملل متحد صورت گرفت و متعاقب آن ناتوانی شورای امنیت برای اتخاد تدابیر لازم برای محکومیت و مسئولیت پذیر کردن متجاوز، مجموعه ای از حملات نظامی علیه اهداف نظامی در سرزمین های اشغالی را انجام داد.

جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که به اهداف و اصول حقوق بین الملل و منشور ملل متحد متعهد است اما در بکار گیری حق ذاتی دفاع از خود بر اساس حقوق بین الملل در هنگام ضرورت تردید نخواهد کرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان پیشتر تصریح کرد: اقدام ایران کاملا مشروع و پس از مدت‌ها خویشتن داری در برابر حملات رژیم صهیونیستی انجام داده و این نشان دهنده رفتار کاملا مسئولانه و حرفه‌ای ایران نسبت به صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی است.

او درباره اقدام برخی دولت‌های غربی برای تشدید تحریم‌ها علیه ایران گفت: رویکرد آنان مسئولانه نبوده و به ایران بدهی دارند. اما در خصوص هرگونه تحریم جدید اگر قصدی داشته باشند سازنده نخواهد بود و کمک به روابط دوجانبه نخواهد کرد. ایران در موضوع هسته‌ای مسئولانه عمل کرده و تعهدات خودش را مبتنی بر توافق هسته‌ای و پادمان ادامه خواهد داد. در ارتباط با سیاست‌های اقتصادی اروپا، ایران مایل به ارتقا روابط بر اساس احترام منقابل و منافع مشترک است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • واکنش آنکارا به خبر رهگیری موشک های ایران توسط ترکیه/ هدف قرار دادن ۲ پایگاه نظامی آمریکا در شرق سوریه/  رایزنی شورای اروپا برای تشدید تحریم‌ ها علیه ایران‌/ افزایش بی‌سابقه هزینه‌های نظامی در جهان
  • بورل: شورای اروپا درباره تشدید تحریم‌ ایران‌ رایزنی می‌کند
  • اتحادیه اروپا درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد
  • رویترز: اتحادیه اروپا امروز درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان در آستانه سفر رئیسی به اسلام آباد
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و صربستان
  • رایزنی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و پاکستان
  • رایزنی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ایران و پاکستان
  • رایزنی تلفنی وزرای خارجه ایران و پاکستان در آستانه سفر رئیسی