Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-19@03:08:04 GMT

فواید نوشیدن دمنوش نعناع در تمام فصول

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۹۹۲۸۷

فواید نوشیدن دمنوش نعناع در تمام فصول

به گزارش ایسنا، یکی از مواد خوراکی رایج در آشپزخانه برگ نعناع است. ساده ترین روش برای گنجاندن آن در رژیم غذایی، جوشاندن مقداری برگ نعناع در آب و مصرف معجون در طول روز است. با توجه به تاثیر طراوت بخشی و خنک کنندگی این سبزی، می تواند جایگزینی سالم برای انواع نوشیدنی ها معمول و نوشیدنی های کافئین دار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نعناع از جمله سبزیجاتی است که هم در آشپزی و هم برای اهداف دارویی استفاده می شود، پراشتهایی و پرخوری را کنترل کرده، به کاهش وزن کمک، تعادل الکترولیت ها را حفظ، دمای بدن را تنظیم و سطح انرژی بدن را در طول روز حفظ می کند. همچنین ساده ترین راه برای هیدراته ماندن بدن در تمام فصول و نه تنها فصل تابستان است.

به گفته کارشناسان، برای هضم، جذب و دفع بهتر باید در تمام فصول به اندازه کافی آب بنوشید. تامین آب مورد نیاز بدن سلامت پوست را حفظ کرده و روند فرسودگی را به تاخیر می‌اندازد و در عین حال جذب مواد مغذی را در روده بهبود می‌بخشد. همچنین دمنوش نعناع از یبوست پیشگیری و آن را درمان، دمای بدن را تنظیم، سم زدایی طبیعی را بهینه و فشار خون را حفظ می کند.

مصرف نعناع همچنین به بهبود خلق و خو کمک می‌کند. نوشیدن دمنوش نعناع در شب باعث میشود تا خواب سالمی داشته باشید و ذهن را آرام میکند.

فوائد مصرف دمنوش نعناع در تمام فصول
در حالیکه در فصل تابستان ممکن است فرد تمایل داشته باشد از نوشیدنی‌های سرد و کافئین‌دار برای غلبه بر گرما مصرف کند، باید از دمنوش نعناع مصرف کرد تا بدن به طور طبیعی خنک بماند و میل به نوشیدنی‌های ناسالم رفع شود.

به گزارش هندوستان تایمز، در طول زمستان، فرد خیلی احساس تشنگی ندارد. دمنوش نعناع به دلیل خاصیت طراوت بخشی می تواند گزینه مناسبی باشد. نوشیدن دمنوش گرم نعناع به هضم و سوخت و ساز بهتر مواد غذایی در فصل سرد کمک میکند زیرا در زمستان اشتها به شکل طبیعی بیشتر میشود.

منبع: الف

کلیدواژه: دمنوش نعناع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۹۲۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا نباید چای پررنگ بنوشیم؟

آفتاب‌‌نیوز :

سمیرا ربیعی با بیان اینکه چای حاوی میزان بالای کافئین است، گفت: هر چه چای مصرفی پررنگ‌تر یا به اصطلاح غلیظ‌تر باشد، میزان کافئین دریافتی بیشتر می‌شود.

به گفته وی، کافئین، یک ماده شیمیایی خوراکی است که در دو فرم طبیعی و سنتتیک (مصنوعی) یافت می‌شود.

وی افزود: فرم طبیعی کافئین در بسیاری از گیاهان از جمله قهوه، دانه‌های کاکائو و برگ‌های چای وجود دارد و فرم مصنوعی آن در نوشیدنی‌ها و نوشابه‌های انرژی‌زا یافت می‌شود.

این استادیار دانشگاه با اشاره به اثرات کافئین بر بدن، گفت: کافئین، مدر یا ادرار آور است؛ بنابراین نوشیدن چای پررنگ، باعث اتلاف آب بدن شده و فرد را با مشکل یبوست مواجه می‌کند.

وی کافئین را موجب افزایش ضربان قلب و فشار خون برشمرد و خاطرنشان کرد: نوشیدن چای پررنگ باعث سوزش در ناحیه قفسه سینه و قلب فرد می‌شود.

این دکترای تخصصی علوم تغذیه با بیان این که کافئین با جذب آهن غذا تداخل دارد، اظهار کرد: چای مصرفی هرچه پررنگ‌تر باشد، شدت این تداخل بیشتر می‌شود.

وی در ادامه توصیه کرد: افراد مبتلا به کم‌خونی ناشی از فقر آهن، نوشیدن چای پررنگ را ترک کرده و یا مصرف آن را به حداقل یک ساعت قبل یا بعد از غذای حاوی منابع آهن موکول کنند.

به گفته ربیعی، تاثیر منفی کافئین بر جذب آهن، صرفاً مربوط به منابع گیاهی آهن نظیر آهن موجود در اسفناج می‌شود و نه منابع حیوانی آن نظیر آهن موجود در گوشت قرمز؛ بنابراین این موضوع باید مورد توجه گیاهخواران قرار گیرد.

وی با اشاره به این که کافئین سطح هوشیاری را بالا می‌برد، گفت: شاید در ظاهر، این عملکرد کافئین مطلوب به نظر برسد، ولی در واقع، نوشیدن چای پررنگ در شب به خصوص ساعات پایانی شب، منجر به بی‌قراری و بی‌خوابی شده و در درازمدت نیز سطح اضطراب را افزایش می‌دهد.

وی تاکید کرد: افراد دارای سابقه مشکلات قلبی، خانم‌های باردار، مبتلایان به ریفلاکس (سوزش سردل، ترش کردن) و زخم معده و افراد مبتلا به سنگ‌های کلیوی باید از نوشیدن چای پررنگ خودداری کرده و یا مصرف آن را محدود کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • بهترین زمان برای نوشیدن قهوه
  • فواید یک ویتامین برای زنان
  • برای درمان نفخ معده چه دمنوش‌هایی بخوریم؟
  • فواید بی‌نظیر ریواس
  • لیمو یک عنصر مهم برای کاهش وزن است
  • گیاهی که برای تعدیل قند خون در افراد دیابتی مفید است | فواید بی‌نظیر ریواس : این افراد نباید ریواس مصرف شود
  • کتری هوشمند شیائومی چه قابلیت‌هایی دارد؟
  • این چهار نوشیدنی را صبح‌ها مصرف نکنید تا کلیه‌تان سالم بماند
  • چرا نباید چای پررنگ بنوشیم؟
  • نوشیدنی مفیدی که کلسترول خوب را افزایش می‌دهد