Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@21:42:27 GMT

۳۰۰ هزار متر مربع از اراضی ملی شازند رفع تصرف شد

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۹۹۵۲۳

۳۰۰ هزار متر مربع از اراضی ملی شازند رفع تصرف شد

«محسن محمدی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: این اراضی به صورت سه مورد ساخت و ساز غیر مجاز توسط متصرفان اراضی ملی تصرف شده بود که با تلاش یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شازند و با حکم دستگاه قضا رفع تصرف شد.

وی ادامه داد: ۵۰۹ متر مربع این اراضی در روستاهای دهکائید، کلجوب و بن گنبد در قالب ۴ فقره حکم قطعی مقام قضایی با حضور نماینده دادستان و نیروی انتظامی تخریب و رفع تصرف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شازند خاطرنشان کرد: حفاظت و حراست از منابع ملی وظیفه ذاتی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بوده و در این راستا هرگونه زمین‌خواری بر اساس مواد ۶۹۰ تا ۶۹۳ قانون مجازات اسلامی جرم محسوب شده و علاوه بر رفع تصرف و اعاده وضع به حال سابق، فرد متجاوز مورد تعقیب قضایی قرار می گیرد.

محمدی از مردم شهرستان شازند خواست پیش از خرید املاک و مستغلات و انجام هر گونه ساخت و ساز نسبت به اخذ استعلام از اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شازند اقدام کنند.

وی گفت: افراد در صورت مشاهده هر گونه تخلف، تصرف در عرصه‌های جنگلی و مرتعی، مراتب را از طریق شماره تلفن‌های رایگان ۱۳۹ و ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع رسانی کنند.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهند.

برچسب‌ها استان مرکزی شازند منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان مرکزی شازند منابع طبیعی استان مرکزی شازند منابع طبیعی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان شازند رفع تصرف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۹۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اصفهان؛ رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فریدونشهرگفت: تاکنون بیش از ۵۰۰ سازه آبخیزداری شامل بند‌های خاکی، سنگی ملاتی و گابیونی به منظور ذخیره روان آب‌ها و جلوگیری از وقوع سیلاب در این شهرستان احداث شده است.


علی رحیمی میانگین بارش سالیانه نزولات جوی شهرستان فریدونشهررا بیش از ۵۵۰ میلیمتراعلام کرد و افزود: در سال‌های گذشته حجم زیادی از این بارش‌ها به صورت روان آب و سیلاب ازشهرستان به صورت روان آب یا سیلاب خارج می‌شد یا باعث خسارت‌هایی به عرصه‌های کشاورزی و منابع طبیعی می‌شد که با احداث سازه‌های آبخیزداری ۸۰ درصد روان آب‌ها و سیلاب‌ها مهار شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی


وی گفت: طرح‌های آبخیزداری وبیولوژیکی در حوزه‌های آبخیزداری پشتکوه، قلعه سرخ و میدانک و پلاسجان باهدف ذخیره سازی روان آب‌ها، کنترل سیلاب ها، جلوگیری از فرسایش خاک و افزایش نفوذ پذیری آب در سفره‌های زیرزمینی شهرستان در دو سال گذشته با بیش از ۸۰ میلیارد ریال اجرا شده است.


کارشناس آبخیزداری منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان فریدونشهر هم گفت: این شهرستان یکی از سرشاخه‌های اصلی سه سد مهم کشور، زاینده رود، کارون و دز است، که احداث سازه‌های آبخیزداری نقش مهمی در کاهش ورود رسوبات ناشی از فرسایش خاک به این سد‌ها دارد.


سیامک اسفنانی افزود: جلوگیری از فرسایش خاک، تکمیل چرخه کربن، احیاء و حفظ محیط زیست و منابع طبیعی، پیشگیری از خسارات و آسیب‌های سیل و تغذیه چشمه ها، قنوات و سفره‌های زیرزمینی ازمهمترین اهداف و فواید اجرای طرح‌های آبخیزداری است.

دیگر خبرها

  • آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳
  • مهار سیلاب‌ با اجرای طرح‌های آبخیزداری در فریدونشهر + فیلم
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف ۱۵ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • افت ۲۵ متری سفره‌های آبخوان منطقه کاشمر
  • رفع تصرف ۴ هزار مترمربع از اراضی ملی سوادکوه
  • رفع تصرف ۴ هزار متر مربع از اراضی ملی در شهرستان ساری