Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-03-29@04:47:27 GMT

حساب کاربری ارتش انگلیس در توییتر و یوتیوب هک شد

تاریخ انتشار: ۱۳ تیر ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۵۳۹۹۵۶۴

حساب کاربری ارتش انگلیس در توییتر و یوتیوب هک شد

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، فوربس یکشنبه شب افزود: ارتش انگلیس بعد از ظهر یکشنبه (به وقت محلی) اعلام کرد، از ساعاتی قبل، تحقیقات در باره نقص حساب‌های خود در توییتر و یوتیوب را آغاز کرده که منجر به استفاده از حساب‌های شاخه نظامی برای ارسال پست‌هایی درباره ارزهای دیجیتال و رمزگذاری شده است.

تارنمای فوربس ادامه داد: تا بعد از ظهر یکشنبه تمامی محتوای رمزنگاری شده از هر دو حساب یوتیوب و توئیتر حذف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک سخنگوی ارتش انگلیس در این باره به نشریه گاردین گفت که ارتش امنیت اطلاعات را بسیار جدی می‌گیرد.

این مقام نظامی انگلیس تا حل این مسئله و تا زمانی که تحقیقات ارتش این کشور در مورد این حمله سایبری به پایان نرسد، از اظهار نظر بیشتر در این خصوص خودداری کرد.

هنوز مشخص نیست چه گروه و افرادی در پشت این حمله سایبری قرار داشتند.۳۰۲*

به گزارش ایرنا، سازمان امنیت سایبری انگلیس گزارش داد که سال گذشته بالغ بر ۲.۷ میلیون فقره کلاهبرداری اینترنتی را خنثی کرده که این رقم در قیاس با سال قبل از آن (۲۰۲۱) چهاربرابر بیشتر شده است.

مرکز ملی امنیت سایبری که تحت پوشش ستاد ارتباطات دولت انگلیس فعالیت می‌کند اعلام کرد کلاهبرداری‌های رهگیری شده شامل تأییدیه‌ از سوی افراد مشهور و ایمیل‌های جعلی و اخاذی از قربانیان است.

این سازمان تاکید کرد که افزایش شمار موارد شناسایی شده، نشانگر رویکرد تهاجمی تبهکاران است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: حسین طائب مذاکرات دوحه کنکور انگلیس ارتش انگلیس حساب کاربری توییتر یوتیوب هک حمله سایبری حسین طائب مذاکرات دوحه کنکور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۹۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از ۲ ماه دوام نمی‌آوریم

به گزارش خبرآنلاین ژنرال «راب مگوون» معاون رئیس ستاد دفاعی ارتش انگلیس گفته است نیروهای این ارتش در صورت ورود به جنگ به دلیل نداشتن منابع مناسب جنگ‌های آینده مجبور به مدیریت «ریسک عملیاتی» می‌شوند.

به نوشته تلگراف پیش از این «گرانت شاپس»، وزیر دفاع انگلیس به قانونگذاران این کشور گفته  بود با «ریشی سوناک»، نخست وزیر انگلیس و «جرمی هانت»، رئیس خزانه‌داری این کشور بر سر افزایش بودجه نظامی در لایحه بودجه اخیر لابی گری کرده اما در این راه ناموفق بوده است.

به نقل از ایسنا وزیر دفاع انگلیس در صحبت خطاب به کمیته دفاعی مجلس عوام این کشور گفت: «ما به صورت خیلی صریح گفته‌ایم حجم پولی که هم‌اکنون صرف مهمات می‌کنیم هر چند چشمگیر است تهدیدات پیش روی ما در همه حوزه‌ها را رفع نمی‌کند.»

تلگراف گزارش کرد راب مگوون این ارزیابی را تایید کرده است که «ارتش انگلیس نخواهد توانست در یک جنگ داغ تمام عیار با ولادیمیر پوتین برای بیش از ۲ ماه بجنگد چون مهمات و ذخایر تجهیزات لازم برای انجام این کار را در اختیار ندارد.»

وزیر دفاع انگلیس گفت انگلیس چنین جنگی را در کنار متحدانش در ائتلاف ناتو انجام خواهد داد و به این ترتیب این متحدان مجموعا قدرت تسلیحاتی بیشتر از روسیه خواهند داشت.

شاپس مدعی شد در قبال این صحبت که انگلیس منحصرا برای جنگ با روسیه آماده نیست «درک این موضوع مهم است که چون ما در ناتو هستیم و بند پنجم اساسنامه (بند دفاع دسته جمعی ناتو) وجود دارد ما هرگز در چنین وضعیتی قرار نخواهیم گرفت.»

تحقیقات اخیر کمیته دفاعی مجلس عوام انگلیس مشخص کرد نیروهای نظامی این کشور «تحت فشار فزاینده» هستند و برای جنگ با روسیه آمادگی ندارند.

در گزارش مربوط به این تحقیقات تصریح شد دولت لندن بدون اصلاحات فوری به منظور رفع بحران استخدام نیرو «هرگز به آمادگی استراتژیک یا رزمی دست نخواهد یافت» و همچنین لازم است که ذخایر سلاح‌ها و مهمات ارتش انگلیس به شکلی چشمگیر افزایش یابند.

۳۱۱۳۱۱

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1888743

دیگر خبرها

  • چگونه اقدام به رفع بلاک در اینستاگرام کنیم؟
  • واکنش چین به اتهامات آمریکا و انگلیس
  • راه‌ اندازی سوت‌ زنی سایبری بازار سرمایه در سال جدید
  • راه‌اندازی سوت‌زنی سایبری بازار سرمایه در سال ۱۴۰۳
  • اعتراف بزرگ انگلیس در جنگ با روسیه
  • ژنرال انگلیسی: در جنگ با روسیه بیشتر از ۲ ماه دوام نمی‌آوریم
  • وقوع حادثه امنیتی در آب‌های یمن
  • چین به هک اطلاعات مقامات آمریکا و انگلیس متهم شد
  • خشم انگلیس از حملات سایبری چین
  • تحریم چین ازسوی آمریکا برای حمله سایبری به زیرساخت‌ها