Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از دستگاه قضا انتظار داریم با برخوردهای جدی‌تر امنیت جانی کادر درمان در بخش‌های پرتنشی مانند اورژانس را تامین کند.

محمد پهلوان کاشی در گفت‌وگو با ایسنا درباره جزئیات نزاع در بخش اورژانس بیمارستان قائم(عج) اظهار کرد: ساعت چهار بامداد پنجشنبه، ۹ تیر، در بخش اورژانس بیمارستان قائم(عج) همراهان بکی از بیماران با سلاح سرد به سه پرستار مرد حمله کرده و آن‌ها را مورد ضرب و شتم شدید قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پس از آن پرستاران به سرعت تحت درمان قرار گرفتند و ۲ نفر از آن‌ها به صورت سرپایی مداوا شدند اما متاسفانه یک نفر که از پشت به وسیله چاقو مورد حمله قرار گرفته بود، با توجه به شدت جراحات وارده در بیمارستان بستری شد و مداوا روی این پرستار صورت گرفت ولی اکنون هر سه نفر مرخص شده‌اند و در وضعیت مطلوبی از لحاظ جسمی قرار دارند. در حال حاضر مجرمان این اتفاق متواری هستند و بخش حقوقی دانشگاه علوم پزشکی پیگیر این ماجراست.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: انتظار مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد این است که امنیت جسم ‌و جان همکاران ما در محیط‌های پرتنشی مانند اورژانس بیشتر تامین شود. ما قرار دادی با نیروی انتظامی جهت تامین امنیت بیشتر در این بخش تنظیم کردیم. در حال حاضر یک مامور نیروی انتظامی در اورژانس بیمارستان قائم(عج) مستقر است. خوشبختانه در این زمینه نیروی انتظامی همکاری‌های لازم را انجام می‌دهد اما باید قوانین و نحوه اعمال آن به گونه‌ای باشد که ما هرچند وقت یک‌بار شاهد بروز این مسائل نباشیم وانتظار ما این است که برخوردی قاطع از سمت دستگاه قضا انجام شود.

پهلوان عنوان کرد: ما درک می‌کنیم کسی که بیمار است و در اورژانس بستری می‌شود، از لحاظ روحی در شرایط پر تنشی قرار دارد. البته اکثر مردم هم این موضوع را درک می‌کنند که فشار کاری بسیار سنگینی روی دوش همکاران ماست و کادر درمان باید در مدت زمان کوتاهی جمعیت بسیار زیادی را مدیریت کنند.

وی  با تاکید بر لزوم حفظ حق و حقوق بیمار و کادر درمان ادامه داد: در نتیجه کسی که نیاز به احیا دارد، در مقایسه با بیماری که دستش شکسته است، در اولویت بالاتری قرار می‌گیرد اما برخی معتقدند بیمارشان اولویت بیشتری نسبت به دیگران دارد و اطلاعی ندارند بیماری که در اولویت اول درمان است، اگر درمان را دریافت نکند، فوت می‌شود. چنین مسائلی ممکن است تنش‌ و نارضایتی‌هایی را در بخش اورژانس ایجاد کند. باید توجه داشت هر بیماری که به بیمارستان مراجعه می‌کند، حق و حقوقی دارد که کادر درمان موظف‌ است آن حقوق را رعایت کند. از طرف دیگر کادر درمان هم حقوقی دارد که بیماران و همراهان می‌بایست آن را مراعات کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به نقش دستگاه قضا در این حادثه‌ها توضیح داد: گاهی این تنش‌ها به نقض قوانین، مداخلات، نزاع و حتی اقدامات خطرناک‌تری از سوی همراهان بیماران منجر می‌شود. برخی بیماران پس از جراحت و آسیب‌های دعواهای خیابانی به اورژانس مراجعه می‌کنند که با انتقال آن دعوا به داخل بیمارستان برای سایر بیماران و کادر درمان خطرآفرین می‌شوند. دستگاه قضا باید اقداماتی انجام دهد که امنیت کادر درمان به خطر نیفتد.  

پهلوان گفت: در بیمارستان قائم(عج) حجم بیماران با استانداردهای موجود هم‌خوانی ندارد. در حال حاضر با کمبود ۲۰۰۰ تخت برای بیماران مواجهیم و کمبود نیروی خدماتی و پرستاری هم در این بیمارستان وجود دارد. استخدام نیروی خدماتی نیاز به بودجه دارد و اگر نیروهای خدماتی مانند بهیاران، کمک‌یاران، نیروی خدمات و نظافت افزایش یابد، مشکل کمتری در زمینه کادر پزشکی و خدمت‌رسانی به بیماران خواهیم داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی مشهد کادر درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیمارستان قائم عج دستگاه قضا کادر درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۵۳۹۹۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ حزب لیبرال دموکرات انگلیس در گزارشی اعلام کرد بیمارانی که دچار سکته قلبی در انگلیس می‌شوند باید بیش از ۲۴ ساعت معطل بمانند تا آمبولانس اورژانس سر برسد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از لندن، براساس گزارشی که حزب لیبرال دموکرات‌ها امروز منتشر کرد، پارسال در انگلیس، اهداف خدمات آمبولانس، در همه سازمان‌های بهداشت و درمان این کشور، محقق نشد. براساس این گزارش، هدف وزارت بهداشت و درمان انگلیس این است که در موارد حاد، از جمله سکته‌های مغزی یا قلبی، آمبولانس‌ها در مدت ۱۸ دقیقه سر بالین بیمار برسند که تقریب در همه مناطق، پارسال چنین نشد.
در گزارش حزب لیبرال دموکرات‌های انگلیس آمده است مثلا در دو مورد در مناطق وارینگتون (Warrington) و استافوردشایر (Staffordshire) افرادی که خونریزی داشتند، بیش از ۲۵ ساعت منتظر آمبولانس ماندند.
ایندیپندنت نوشت جولیان هارتلی (Julian Hartley)، میدر عامل تامین خدمات در سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس می‌گوید با توجه به کمبود نیروی انسانی، کاهش امکانات، همراه با افزایش درخواست ها، دولت انگلیس باید فورا بودجه بهداشت و درمان را افزایش دهد. وی افزوده در حالی که تقاضا برای خدمات بهداشتی و درمانی هیچ گاه تا این اندازه فراوان نبوده است، مدیران بیمارستان‌ها و آمبولانس‌ها تلاش می‌کنند تا تاخیر‌ها را کم کنند.
به نوشته روزنامه ایندیپندنت، ماه گذشته یک شرکت خصوصی که اخیرا در منطقه شرق انگلیس فعالیت می‌کند، برای اعزام آمبولانس، از هر بیمار ۹۹ پوند می‌گیرد. این روزنامه نوشت پارسال ۳۴ هزار بیمار در درون آمبولانس‌ها در بیرون از بیمارستان‌های انگلیس منتظر ماندند تا در اورژانس بیمارستان‌ها پذیرش شوند و آسیب دیدند.
بر اساس گزارش ماه پیش سازمان ملی بهداشت و درمان انگلیس، هفت میلیون بیمار در این کشور در فهرست انتظار آغاز درمان در بیمارستان‌های دولتی انگلیس اند.

دیگر خبرها

  • دیدار معاون فرهنگی اجتماعی انتظامی استان با رییس بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • انتظار یک روزه بیماران سکته کرده در انگلیس برای رسیدن آمبولانس
  • ترخیص پنج مصدوم حادثه برخورد اتوبوس با تریلر در محور مهریز
  • ترخیص ۵ مصدوم حادثه برخورد اتوبوس با تریلر در یزد
  • حـذف کودکان مهاجر از سلامت
  • یک کشته در برخورد تریلر با پراید در جاده نیشابور -فریمان
  • هوش مصنوعی به زودی امکان درمان در خانه را فراهم خواهد کرد
  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان+عکس وفیلم
  • اجرای طرح سلامت خانواده در هرمزگان
  • کلاهبرداری مرگ‌آلود با داروی درمان آلزایمر